ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CYBERPRZEMOC O ZAGROŻENIACH I SZANSACH NA OGRANICZANIE ZJAWISKA


SZUSTER A. BARLIŃSKA J. - WŚRÓD ADOLESCENTÓW

wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 31.80 Twoja cena  30,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Cyberprzemoc

O zagrożeniach i szansach na ograniczanie zjawiska wśród adolescentów


Książka przedstawia zjawisko cyberprzemocy – nowego, technologicznego oblicza agresji rówieśniczej.

Autorki prezentują rezultaty obszernego programu badawczego o charakterze eksperymentalnym, w którym rejestrowano realne zachowania adolescentów: wysyłanie bądź usuwanie kompromitującej rówieśnika wiadomości. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują na znaczenie obecności świadków aktów cyberprzemocy, aktywizacji różnych form empatii: afektywnej i poznawczej, oraz osobistych doświadczeń z cyberprzemocą jako istotnych moderatorów w procesie elektronicznej agresji rówieśniczej online.

Znacząca większość aktów tego typu dokonuje się w obecności audytorium, które wzmacnia lub ogranicza wiktymizację ofiary. Specyfika kontaktu zapośredniczonego przez komputer sprawia, że świadkowie łatwiej stają się sojusznikami agresorów niż w warunkach kontaktu bezpośredniego. To uzasadnia poszukiwanie efektywnych oddziaływań prewencyjnych ukierunkowanych na potencjalnych świadków agresji elektronicznej.

Efektem programu są praktyczne wnioski dla działań profilaktycznych i interwencyjnych dotyczących agresji elektronicznej.


O powodach podjęcia badań nad cyberprzemocą

Część pierwsza CZYNNIKI NASILAJĄCE I OGRANICZAJĄCE PRZEMOC ELEKTRONICZNĄ WŚRÓD ŚWIADKÓW

1. O rówieśniczej przemocy elektronicznej i roli świadków
1.1. Specyfika roli świadków online
1.2. Uwarunkowania indywidualne - znaczenie doświadczeń cybersprawstwa i cyberwiktymizacji dla zachowań świadków
1.3. Płeć a zachowania świadków
2. Fenomen empatii - o możliwościach ograniczenia cyberprzemocy
2.1. O dobrodziejstwach empatii jako czynnika ograniczającego cyberprzemoc

Część druga EMPIRYCZNA WERYFIKACJA WPŁYWU CZYNNIKÓW NASILAJĄCYCH I OGRANICZAJĄCYCH CYBERPRZEMOC ŚWIADKÓW

1. Badanie I. W poszukiwaniu uwarunkowań zachowań wzmacniających angażowanie się świadków w przemoc w sieci
1.1. Metoda
1.2. Procedura
1.3. Osoby badane
1.4. Rezultaty analiz.
1.5. Interpretacja i dyskusja wyników badania I
2. Badanie II. Typ treści wiadomości a rodzaj zachowania świadka
2.1. Metoda
2.2. Procedura
2.3. Osoby badane
2.4. Rezultaty analiz
2.5. Interpretacja i dyskusja wyników badania II
3. Badanie III. Empatia afektywna jako czynnik ograniczający zachowania świadków wzmacniające cyberprzemoc
3.1. Metoda
3.2. Procedura
3.3. Osoby badane
3.4. Rezultaty analiz
3.5. Interpretacja i dyskusja wyników badania III
4. Badanie IV. Empatia poznawcza jako czynnik ograniczający zachowania świadków wzmacniające cyberprzemoc
4.1. Metoda
4.2. Procedura
4.3. Osoby badane
4.4. Rezultaty analiz
4.5. Interpretacja i dyskusja wyników badania IV
5. Badanie V. Długofalowe następstwa empatii dla ograniczania zachowań świadków wzmacniających cyberprzemoc
5.1. Metoda
5.2. Procedura
5.3. Osoby badane
5.4. Rezultaty analiz
5.5. Interpretacja i dyskusja wyników badania V

Część trzecia PRÓBA SYNTEZY UZYSKANYCH REZULTATÓW

1. Cyberprzemoc, margines czy mainstream zachowań adolescentów? Podsumowanie danych empirycznych
2. Co sprzyja, a co ogranicza angażowanie się w zachowania wzmacniające cyberprzemoc?
3. Komentarz wokół metody badań
4. O aplikacyjnym kontekście uzyskanych rezultatów

Zakończenie
Literatura cytowana
Załączniki
Spis ilustracji
Spis tabel
Spis załączników


150 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022