|
ADHD W SZKOLE JAK PRACOWAĆ Z DZIECKIEM Z ZESPOŁEM NADPOBUDLIWOŚCI
JARZAK M. KOŁAKOWSKI A. RED. / PSYCHORUCHOWEJ wydawnictwo: GWP , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 54.90 Twoja cena 52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka ADHD w szkole
Jak pracować z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku
dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym
problemem, co potwierdza niniejsza książka.
Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w
zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich
rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. ADHD w szkole łączy cechy kompleksowego
podręcznika i skutecznego poradnika.
Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości
psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń.
W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy
podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie
dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka
czy rolę szkolnego asystenta ucznia.
Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i
najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne.
Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością – podobnie
jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki – pomoże im osiągać coraz lepsze
rezultaty w pracy z uczniami z ADHD.
Rozdział 1
Czym jest ADHD?
Artur Kołakowski, Marta Jerzak
Rozdział 2
Problem akceptacji dzieci z ADHD
Dariusz Wasiński
Rozdział 3
Praca z dzieckiem z ADHD w szkole i poza nią
Artur Kołakowski, Marta Jerzak
Rozdział 4
Książka kucharska ADHD, czyli praktyczne metody pracy z objawami
Marta Jerzak, Artur Kołakowski
Rozdział 5
Asystent dziecka z ADHD - gdy standardowe oddziaływania są niewystarczające
Katarzyna Orkisz
Rozdział 6
Dzieci z ADHD w domu dziecka
Dariusz Wasiński
Rozdział 7
Uczeń z ADHD w klasie - z jakim problemem mamy do czynienia? Warsztaty dla
nauczycieli
Marta Jerzak, Artur Kołakowski
Aneks 1
Kryteria diagnostyczne zespołu hiperkinetycznego według ICD-10
Aneks 2
Kryteria diagnostyczne ADHD według DSM-IV
Aneks 3
Kryteria diagnostyczne według DSM-V
Aneks 4
Plan minimum w pracy z dzieckiem z rozpoznaniem ADHD nad objawami ADHD -
wskazówki dla nauczyciela
Aneks 5
Jak rozwiązać trudne szkolne sytuacje, gdy podstawowym problemem są objawy ADHD
(zaburzenia koncentracji, nadmierna ruchliwość i impulsywność)
Bibliografia
300 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|