ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONSOLIDACJA W GRUPACH KAPITAŁOWYCH Z PERPEKTYEY MODELU BIZNESU


WARTINI-TWARDOWSKI J.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 108.90 Twoja cena  103,46 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Konsolidacja w grupach kapitałowych z perspektywy modelu biznesu

na przykładzie sektora producentów systemów informatycznych zarządzania


Globalizacja gospodarki światowej sprzyja tworzeniu grup kapitałowych, a nawet konsolidacji branż. Pod presją narastającej globalizacji branży producenci rozwiązań informatycznych zmieniają swoje strategie rynkowe. Przejmując władzę nad przedsiębiorstwami lub wchłaniając jednostki gospodarcze działające w rynkowej niszy, rozszerzają ofertę organizacji o nowe funkcjonalności.

W ostatnich latach trudno nie zauważyć spektakularnych przejęć dostawców rozwiązań BI (ang. Business Intelligence) przez producentów systemów ERP (ang. Enterprise Information Systems), czego konsekwencją jest przekształcanie systemów informatycznych zarządzania w otwartą platformę, w skład której wchodzi podstawowa funkcjonalność dotycząca automatyzacji procesów transakcyjnych.

Fragment Wstępu


Wstęp

1. Grupa kapitałowa jako specyficzna forma połączenia podmiotów gospodarczych
1.1. Umiejscowienie grup kapitałowych w przestrzeni współdziałania biznesowego
1.2. Geneza i rozwój połączeń jednostek gospodarczych na tle skonsolidowanej sprawozdawczości finansowej
1.3. Koncepcje podejść do integrowania przedsiębiorstw

2. Modele biznesu w procesie tworzenia wartości grup kapitałowych
2.1. Prospektywne ujęcie procesu tworzenia wartości oraz jej pomiaru
2.2. Powstanie i rozwój koncepcji modelu biznesu
2.3. Identyfikacja modeli biznesowych na przykładzie sektora producentów SIZ
2.3.1. Założenia metodyczne identyfikacji podstawowych modeli biznesu sektora producentów SIZ
2.3.2. Konceptualizacja podejścia do identyfikacji podstawowych modeli biznesowych
2.3.3. Rozpoznanie kluczowych atrybutów modeli biznesowych sektora producentów SIZ
2.4. Wyniki badań empirycznych
2.4.1. Dobór obiektów do badań
2.4.2. Analiza zależności pomiędzy modelami
2.4.3. Koncepcja weryfikacji proponowanego podejścia

3. Charakterystyka modeli biznesu sektora producentów SIZ
3.1. Modele doradców i projektantów rozwiązań biznesowych
3.1.1. Niezależny doradca IT
3.1.2. Audytor IT
3.1.3. Konsultant biznesowy
3.1.4. Propozycje wartości doradców i projektantów rozwiązań biznesowych w świetle badań
3.2. Modele producentów IT
3.2.1. Niszowy producent IT
3.2.2. Masowy producent IT
3.2.3. IT lab
3.2.4. Propozycje wartości dla klienta producentów IT w świetle badań
3.3. Modele dystrybutorów rozwiązań IT dla biznesu
3.3.1. Reseller z wartością dodaną
3.3.2. Dystrybutor IT
3.3.3. Challenger
3.3.4. Propozycje wartości dostawców rozwiązań IT w świetle badań
3.4. Modele niezależnych dostawców rozwiązań IT
3.4.1. Integrator
3.4.2. Wolny strzelec
3.4.3. Software house
3.4.4. Propozycje wartości dla klientów przedsiębiorstw wdrożeniowych w świetle badań
3.5. Modele dostawców usług serwisowych i mocy obliczeniowej
3.5.1. Help desk
3.5.2. IT on demand
3.5.3. Service provider
3.5.4. Propozycje wartości dla klientów dostawców usług serwisowych i mocy obliczeniowej w świetle badań

4. Kształtowanie skonsolidowanej wartości dodanej z wykorzystaniem koncepcji modelu biznesu
4.1. Konsolidowanie przedsiębiorstw w procesowym ujęciu rachunkowości
4.1.1. Konsolidacja wynikająca z transakcji kapitałowych
4.1.2. Procedury konsolidacyjne w zakresie transakcji pozakapitałowych
4.2. Transakcje pozakapitałowe między wybranymi modelami biznesu sektora producentów SIZ
4.2.1. Wkład integratora w tworzenie wartości dodanej
4.2.2. Konsolidacja skutków wewnątrzgrupowych transakcji pozakapitałowych między masowym producentem IT, resellerem z wartością dodaną oraz integratorem
4.3. Doskonalenie struktury powiązań własnościowych w grupie kapitałowej
4.3.1. Listy kontrolne sygnalizatorów ryzyka w procesie doskonalenia struktury powiązań w grupie kapitałowej
4.3.2. Analiza szans i zagrożeń konsolidacji przedsięwzięć z perspektywy modeli biznesowych grupy kapitałowej (wybór wariantu integracji)

Zakończenie
Załącznik 1
Załącznik 2
Bibliografia
Indeks


390 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022