ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

VADEMECUM DYREKTORA PUBLICZNEJ JEDNOSTKI OŚWIATOWEJ


ŁYSZCZARZ M. LACHIEWICZ W. WOŹNICZKO K.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 163.90 Twoja cena  155,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Vademecum dyrektora publicznej jednostki oświatowej


Niniejsza książka została przygotowana celem zaprezentowania różnych aspektów związanych z zarządzaniem jednostką oświatową.

Przedstawione w książce opinie specjalistów z zakresu prawa oświatowego odnoszą się do aktualnych, obecnie występujących problemów prawnych, z jakimi mają do czynienia jednostki oświatowe.

Należy tu wymienić:

  1. zasady przeprowadzania rekrutacji na nowych zasadach,

  2. problemy związane z wdrażaniem w życie programu darmowych podręczników,

  3. najważniejsze obowiązki i zadania dyrektora wynikające z przepisów oświatowych – szczegółowo omawiamy 20 zadań dyrektorów (w zakresie spraw pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych, egzekwowania obowiązku szkolnego, zapewnienia bezpieczeństwa uczniom itp.),

  4. dostęp do informacji publicznej i ochrona danych osobowych w oświacie,

  5. status prawny dyrektora – jako pracodawcy dla zatrudnionych w jednostce pracowników, a także jako pracownika,

  6. zasady sporządzania funkcjonujących w szkole, przedszkolu i placówce dokumentów wewnętrznych,

  7. zasady odpowiedzialności dyrektora z tytułu zarządzania jednostką oświatową, a także zasady odpowiedzialności porządkowo-dyscyplinarnej pracowników,

  8. gospodarka finansowa w oświacie – pokazujemy jak czytać plany finansowe i jakie są zasady zaciągania zobowiązań finansowych przez dyrektorów


Wykaz autorów
Wykaz skrótów
Wykaz wzorów
Wstęp

CZĘŚĆ 1. ZASADY POWOŁANIA I ODWOŁANIA DYREKTORÓW

Rozdział I. Wymagania stawiane kandydatom na stanowisko dyrektora (Karolina Woźniczko)
1. Powołanie a powierzenie stanowiska dyrektora szkoły
2. Powołanie na stanowisko dyrektora szkoły
3. Kwalifikacje dyrektorów placówek oświatowych
3.1. Dyrektor szkoły - nauczyciel
3.2. Wyjątek od wymogu posiadania wyższego wykształcenia magisterskiego
3.3. Dyrektor zespołu szkół
3.4. Dyrektor szkoły niebędący nauczycielem
3.5. Dyrektor schroniska młodzieżowego
3.6. Stanowisko wicedyrektora
3.7. Wicedyrektor szkoły niebędący nauczycielem
3.8. Inne stanowiska kierownicze
3.9. Uwarunkowania i sposób powierzania stanowiska wicedyrektora

Rozdział II. Procedura konkursowa (Karolina Woźniczko)
1. Obowiązek przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora
2. Ogłoszenie konkursu
3. Komisja konkursowa
4. Ocena merytoryczna kandydata i wybór kandydata

Rozdział III. Odwołanie ze stanowiska kierowniczego (Karolina Woźniczko)
1. Zasady odwoływania dyrektora ze stanowiska
2. Odwołanie w przypadkach szczególnie uzasadnionych
3. Odwołanie z innych stanowisk kierowniczych w szkole

CZĘŚĆ 2. KOMPETENCJE, ZADANIA I OBOWIĄZKI DYREKTORA PUBLICZNEJ JEDNOSTKI OŚWIATOWEJ

Rozdział I. Organizacyjno-finansowe prawa i obowiązki dyrektora (Michał Łyszczarz)
1. Dyrektor jako kierownik zakładu pracy i reprezentant szkoły
2. Dyrektor jako przewodniczący rady pedagogicznej
3. Obowiązki w zakresie skreślania z listy uczniów
4. Obowiązki związane z zatrudnianiem pracowników niepełnosprawnych

Rozdział II. Kompetencje w zakresie nadzoru pedagogicznego (Michał Łyszczarz)
1. Zadania nadzoru pedagogicznego
2. Formy nadzoru pedagogicznego
3. Ewaluacja
4. Plan nadzoru pedagogicznego
5. Wnioski ze sprawowanego nadzoru

Rozdział III. Obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny i nauki oraz ich egzekucja (Michał Nowak)
1. Obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego
2. Obowiązek szkolny i obowiązek nauki
3. Egzekucja obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku
szkolnego i nauki

Rozdział IV. Obowiązek noszenia przez uczniów jednolitego stroju na terenie szkoły (Michał Nowak)
1. Tryb wprowadzenia obowiązku
2. Ustalenie wzoru jednolitego stroju
3. Odstępstwa od obowiązku noszenia jednolitego stroju
4. Zniesienie obowiązku noszenia jednolitego stroju
5. Wnioski końcowe

Rozdział V. Problematyka dostępu do informacji publicznej w jednostkach oświaty (Karolina Woźniczko, Kamila Kędzierska)
1. System informacji publicznej
2. Nowelizacja przepisów z 2011 r.
3. Ograniczenia prawa dostępu do informacji publicznej
4. Stosowanie ustawy o dostępie do informacji publicznej w szkole
4.1. Rodzaj informacji publicznych udostępnianych w szkole
4.2. Wnioskodawca
4.3. Obowiązki dyrektora szkoły
4.4. Postępowanie w sprawie wywołanej wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej
4.4.1. Odwołanie od decyzji
4.4.2. Opłaty
5. Informacja przetworzona
6. Odpowiedzialność karna
7. Biuletyn Informacji Publicznej
8. Wzory dokumentów z zakresu dostępu do informacji publicznej

Rozdział VI. Ubezpieczanie budynku szkoły i przedszkola (Karolina Woźniczko)
1. Zasady ubezpieczania mienia
2. Ubezpieczenie w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych (w tym od ognia i powodzi)
3. Ubezpieczenie od skutków dewastacji
4. Ubezpieczenie okien i innych szklanych powierzchni
5. Ubezpieczenie przed skutkami katastrofy budowlanej

Rozdział VII. Warunki i procedura przyznawania uczniom stypendiów motywacyjnych (Michał Nowak)
1. Pomoc materialna dla uczniów - zagadnienia ogólne
2. Stypendia motywacyjne przewidziane w ustawie o systemie oświaty
2.1. Stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe
2.2. Stypendium Prezesa Rady Ministrów
2.3. Stypendium ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania
2.4. Stypendium ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
2.5. Motywacyjne programy stypendialne tworzone przez jednostki samorządu terytorialnego

Rozdział VIII. Obowiązki dyrektora związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę lub placówkę - wybrane zagadnienia (Michał Nowak)
1. Zagadnienia wstępne
2. Obowiązki w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa wynikające z rozporządzenia MENiS z 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach

Rozdział IX. Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania (Michał Łyszczarz)
1. Rodzaje dokumentacji
2. Dzienniki zajęć
3. Arkusze ocen i księgi arkuszy ocen
4. Inna dokumentacja
5. Odtwarzanie dokumentacji
6. Zasady odpowiedzialności

Rozdział X. Rekrutacja uczniów do publicznych jednostek oświatowych (Karolina Woźniczko)
1. Nowe kryteria rekrutacyjne w przedszkolach i szkołach publicznych
2. Nowe zasady rekrutacji do przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego
3. Nowe zasady rekrutacji do publicznych szkół
3.1. Ogólne zasady przeprowadzania rekrutacji
3.2. Zasady przyjmowania uczniów do publicznych szkół podstawowych i gimnazjów
3.3. Zasady przyjmowania uczniów do publicznych szkół ponadgimnazjalnych
3.4. Zasady przyjmowania uczniów do szkół policealnych
3.5. Zasady przyjmowania uczniów do publicznych szkół sportowych
3.6. Zasady przyjmowania uczniów do szkół dwujęzycznych
3.7. Zasady przyjmowania uczniów do szkół dla dorosłych
3.8. Zasady rekrutacji do publicznych szkół artystycznych
3.9. Dalszy przebieg postępowania rekrutacyjnego i ogłoszenie wyników
4. Warunki przyjmowania uczniów do placówek oświatowych
4.1. Ogólne zasady przeprowadzania rekrutacji
4.2. Zasady rekrutacji do publicznych placówek artystycznych
4.3. Zasady przyjmowania na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia
4.4. Zasady rekrutacji do placówek zapewniających opiekę uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem zamieszkania
4.5. Dalszy przebieg postępowania rekrutacyjnego i ogłoszenie wyników
5. Przejściowe zasady rekrutacji w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych
5.1. Okresy obowiązywania przepisów przejściowych
5.2. Zasady przejściowe w przedszkolach
5.3. Zasady przejściowe w szkołach podstawowych
5.4. Zasady przejściowe w gimnazjach
5.5. Zasady przejściowe w szkołach ponadgimnazjalnych
5.6. Zasady przejściowe w szkołach dwujęzycznych
5.7. Zasady przejściowe w szkołach sportowych
5.8. Zasady przejściowe w publicznych placówkach

Rozdział XI. Dyrektor jako administrator danych osobowych (Kamila Kędzierska)
1. Regulacje prawne
2. Pojęcie i zakres danych osobowych przetwarzanych przez dyrektora placówki oświatowej
2.1. Dane uczniów i rodziców
2.2. Dane pracowników
3. Regulacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym szczególnie wrażliwych
3.1. Zasady przetwarzania danych osobowych
3.2. Dane szczególnie wrażliwe
4. Obowiązki i odpowiedzialność dyrektora jako administratora danych
4.1. Zabezpieczenie przetwarzania danych osobowych
4.2. Dokumentacja przetwarzania danych i powołanie administratora bezpieczeństwa informacji
4.2.1. Polityka bezpieczeństwa informacji
4.2.2. Instrukcja zarządzania systemem informatycznym
4.2.3. Administrator bezpieczeństwa informacji
4.2.4. Ewidencja osób upoważnionych
4.3. Szczególna staranność
4.4. Powierzenie przetwarzania danych
4.5. Obowiązki informacyjne
4.6. Odpowiedzialność administratora danych
5. Zbiory danych osobowych
6. Kontrola Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych nad przetwarzaniem danych osobowych w placówkach oświatowych
6.1. Czynności kontrolne
6.2. Skutki kontroli

Rozdział XII. Bezpłatne podręczniki szkolne (Agnieszka Pawlikowska)
1. Regulacje prawne
2. Zespołowy wybór podręcznika lub materiału edukacyjnego oraz zasada jednego podręcznika
3. Podręcznik w szkole
4. Dotacja podręcznikowa
5. Tryb i terminy udzielania dotacji celowej na wyposażenie szkół podstawowych i gimnazjów w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe
6. Rozliczenie dotacji celowej na wyposażenie szkół podstawowych i gimnazjów w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe

Rozdział XIII. Obowiązki dyrektora w zakresie kontroli zarządczej (Michał Łyszczarz)
1. Czym jest kontrola zarządcza?
2. Czy kontrolę zarządczą należy wprowadzić w niepublicznej szkole?
3. Jakie procedury należy przyjąć w ramach kontroli zarządczej?
4. Przykładowy regulamin kontroli zarządczej
5. Kodeks etyki - wymagania i przykład
6. Oceny pracowników
7. Określanie celów i analiza ryzyka

Rozdział XIV. Obowiązki dyrektora wynikające z przepisów kancelaryjnych i archiwalnych (Grzegorz Dragon)
1. Instrukcja kancelaryjna w szkole
2. Tryb stanowienia instrukcji kancelaryjnej dla szkoły
3. Kompetencje dyrektora szkoły w zakresie wprowadzania wykazu akt
4. Tryb wprowadzenia wykazu akt w szkole
5. Instrukcja archiwalna w szkole
6. Konsekwencje zaniechania obowiązku wprowadzenia przepisów kancelaryjno-archiwalnych w szkole

CZĘŚĆ 3. GOSPODARKA FINANSOWA

Rozdział I. Plan finansowy jednostki budżetowej (Izabela Świderek)
1. Zasady budowy planu finansowego oświatowej jednostki budżetowej
2. Projekt uchwały budżetowej
3. Plan finansowy rachunku wydzielonego
4. Zmiany w planie finansowym
5. Upoważnienia do zmian planu finansowego
6. Zmiany w planie finansowym środków gromadzonych na wydzielonym rachunku dochodów

Rozdział II. Upoważnienie dyrektora gminnej szkoły lub placówki oświatowej do zaciągania zobowiązań w imieniu gminy (Wojciech Lachiewicz)
1. Upoważnienie do zaciągania zobowiązań w sferze prawa cywilnego
2. Źródło upoważnienia do zaciągania rocznych zobowiązań finansowych
3. Dopuszczalność zaciągnięcia zobowiązania na rok następny lub zobowiązania wieloletniego
4. Pełnomocnictwo dla dyrektora samorządowej szkoły lub placówki do prowadzenia spraw bieżących
4.1. Omówienie wzoru pełnomocnictwa ogólnego
4.2. Wzór pełnomocnictwa dla dyrektora placówki oświatowej do prowadzenia bieżących spraw

Rozdział III. Żywienie w szkołach i przedszkolach (Joanna Marczewska, Agnieszka Pawlikowska, Piotr Wieczorek)
1. Podstawy prowadzenia żywienia w przedszkolu i szkole
2. Ustalanie warunków korzystania ze stołówki i opłat za wyżywienie w przedszkolach i szkołach
3. Opłata za posiłki
4. Zwolnienia z ponoszenia opłat
5. Formy organizacyjne w zakresie dochodów z opłat za żywienie
6. Korzystanie z posiłków w przedszkolu lub szkole przez pracowników szkół i inne osoby
7. Dożywianie uczniów

Rozdział IV. Oświadczenia majątkowe dyrektora szkoły i przedszkola (Karolina Woźniczko)
1. Obecnie obowiązujące zasady składania oświadczeń majątkowych
1.1. Zakres informacji zamieszczanych w oświadczeniu majątkowym
1.2. Sposób i termin złożenia oświadczenia
2. Projektowane rozwiązania w zakresie oświadczeń majątkowych osób wykonujących zadania publiczne
2.1. Określenie podmiotów zobowiązanych do składania oświadczeń
2.2. Zakres przedmiotowy oświadczeń majątkowych
2.3. Tryb składania oświadczeń majątkowych
2.4. Kontrola składanych oświadczeń majątkowych
2.5. Dokonywanie korekty oświadczeń majątkowych
2.6. Odpowiedzialność za naruszenie przepisów o składaniu oświadczeń

CZĘŚĆ 4. PRAWO PRACY

Rozdział I. Dyrektor szkoły pracownikiem (Karolina Woźniczko)
1. Uprawnienia i obowiązki
2. Bezpośredni przełożony dyrektora szkoły
3. Odpowiedzialność porządkowa
4. Mobbing

Rozdział II. Czas pracy dyrektora szkoły (Karolina Woźniczko)
1. Dyrektor jako pracownik zarządzający
2. Ewidencja czasu pracy
3. Godziny nadliczbowe
4. Uprawnienia związane z urlopem wypoczynkowym

Rozdział III. Składniki wynagrodzenia dyrektora szkoły (Karolina Woźniczko)
1. Dodatek funkcyjny
2. Dodatek motywacyjny
3. Wynagrodzenie dyrektora szkoły niebędącego nauczycielem

Rozdział IV. Zastępowanie dyrektora szkoły (Karolina Woźniczko)

Rozdział V. Deklaracje i informacje przekazywane do PFRON (Karolina Woźniczko)
1. Podstawa prawna sporządzania deklaracji i informacji do PFRON
2. Zasady sporządzania przez jednostki oświatowe deklaracji i informacji do PFRON
2.1. Zasady wypełniania Informacji INF-Z
2.2. Zasady wypełniania Informacji INF-1
2.3. Zasady wypełniania Informacji INF-2

Rozdział VI. Procedura rekrutacji pracowników do szkół i przedszkoli (Karolina Woźniczko)
1. Publiczne ogłoszenie naboru w szkole
2. Badania lekarskie nowego pracownika
3. Zawarcie z pracownikiem umowy o pracę
4. Poinformowanie pracownika o warunkach zatrudnienia
5. Wręczenie nauczycielowi legitymacji
6. Przeszkolenie pracownika z zakresu BHP
7. Dostosowanie dokumentacji zawartej w aktach osobowych pracownika
8. Wyposażenie pracowników w środki ochrony indywidualnej
9. Wyposażenie w niezbędne narzędzia pracy

Rozdział VII. Współpraca dyrektora ze związkami zawodowymi przy dokonywaniu zwolnień pracowników (Karolina Woźniczko)
1. Zakres współpracy pomiędzy dyrektorem a związkowcami
2. Ochrona związkowa przysługująca pracownikom niepedagogicznym
3. Ochrona związkowa przysługująca nauczycielom zatrudnionym na podstawie umowy o pracę
4. Ochrona związkowa przysługująca nauczycielom zatrudnionym na podstawie mianowania
5. Ochrona związkowa przysługująca nauczycielom będącym działaczami związkowymi

Rozdział VIII. Uprawnienia związków zawodowych funkcjonujących w jednostkach oświaty (Karolina Woźniczko)
1. Podstawowe obowiązki i uprawnienia związków zawodowych
2. Konieczność uzgadniania treści regulaminów
3. Rola związków zawodowych przy stosowaniu przez dyrektora kar porządkowych
4. Współpraca przy zawieraniu układów zbiorowych pracy
5. Współpraca w ramach komisji pojednawczych
6. Uprawnienia kontrolne związków zawodowych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
7. Udział w dokonywaniu oceny pracy dyrektora
8. Udział w procesie awansu zawodowego nauczycieli
9. Udział w procesie uzgadniania treści regulaminu wynagradzania nauczycieli
10. Udział w wydatkowaniu środków z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
11. Uprawnienia w zakresie określania struktury organizacyjnej systemu oświaty

Rozdział IX. Przeciwdziałanie mobbingowi (Karolina Woźniczko)
1. Definicja mobbingu
2. Obowiązki pracodawcy w zakresie mobbingu
3. Odpowiedzialność pracodawcy
4. Roszczenia związane z mobbingiem

CZĘŚĆ 5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Rozdział I. Odpowiedzialność karna dyrektora szkoły (Karolina Woźniczko)
1. Ogólne zasady odpowiedzialności karnej
2. Odpowiedzialność za przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu
3. Odpowiedzialność za przestępstwa przeciwko czci i nietykalności cielesnej
4. Odpowiedzialność za przestępstwa przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego
5. Odpowiedzialność za przestępstwa przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową

Rozdział II. Odpowiedzialność porządkowa i dyscyplinarna pracowników szkoły (Karolina Woźniczko)
1. Odpowiedzialność porządkowa
1.1. Przesłanki odpowiedzialności porządkowej
1.2. Postępowanie w sprawie odpowiedzialności porządkowej
1.3. Ukaranie pracownika
1.4. Zawiadomienie pracownika
1.5. Odwołanie od kary porządkowej
1.6. Uwzględnienie sprzeciwu
1.7. Kontrola sądu
1.8. Zatarcie kary
2. Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli
2.1. Zakres podmiotowy odpowiedzialności dyscyplinarnej
2.2. Zakres przedmiotowy odpowiedzialności dyscyplinarnej
2.3. Katalog kar dyscyplinarnych
2.4. Zatarcie kary dyscyplinarnej
2.5. Przedawnienie odpowiedzialności dyscyplinarnej
2.6. Organy prowadzące postępowanie dyscyplinarne

Rozdział III. Odpowiedzialność za życie i bezpieczeństwo dzieci oraz stan techniczny budynków placówek oświatowych (Karolina Woźniczko)
1. Zakres odpowiedzialności szkoły lub placówki za wypadki z udziałem dzieci
2. Zapewnienie uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w szkole lub placówce oświatowej
2.1. Skład i organizacja zespołu kontrolnego
2.2. Protokół pokontrolny
2.3. Kontrola zewnętrznych elementów szkoły - elewacja, boisko, plac zabaw
2.4. Kontrola części wewnętrznej budynku szkoły lub placówki
2.5. Bezpieczne i higieniczne warunki nauki
3. Postępowanie w razie wypadku osoby pozostającej pod opieką szkoły
3.1. Powzięcie informacji o wypadku
3.2. Prace zespołu powypadkowego i przygotowanie protokołu powypadkowego
3.3. Działania profilaktyczne oraz prowadzenie rejestru wypadków

Rozdział IV. Dyrektor szkoły jako podmiot odpowiedzialny za trwały zarząd nieruchomością szkolną (Karolina Woźniczko, Michał Łyszczarz)
1. Ustanowienie trwałego zarządu
2. Wygaśnięcie trwałego zarządu
3. Obowiązki w zakresie ochrony przeciwpożarowej

Rozdział V. Odpowiedzialność za wypadki na terenie jednostki (Karolina Woźniczko)
1. Odpowiedzialność cywilna
2. Odpowiedzialność porządkowa za wypadki uczniów na terenie szkoły
3. Odpowiedzialność karna

Rozdział VI. Odpowiedzialność za organizowanie bezpiecznych wycieczek i zielonych szkół (Karolina Woźniczko, Michał Nowak)
1. Podmioty obowiązane do zapewnienia bezpiecznych warunków na wycieczkach szkolnych
2. Ogólne zasady zapewniania bezpiecznych warunków uczestnictwa w wycieczkach i imprezach
3. Organizowanie przez szkoły krajoznawstwa i turystyki
4. Zasady organizowania i nadzorowania bezpiecznego wypoczynku dla dzieci
i młodzieży szkolnej - półkolonie

Rozdział VII. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Michał Łyszczarz)
1. Powierzenie obowiązków podwładnym
2. Naruszenie dyscypliny finansów publicznych
3. Kary za naruszenie dyscypliny finansów
4. Kontrola zarządcza a naruszenie dyscypliny finansów publicznych
5. Zaostrzenie przepisów wynikające z nowelizacji ustawy o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych

CZĘŚĆ 6. DOKUMENTACJA WEWNĘTRZNA W JEDNOSTCE

Rozdział I. Statut jednostki i sposoby jego nowelizacji (Karolina Woźniczko)
1. Ingerencja organu prowadzącego w treść statutu
2. Treść statutu
3. Zatwierdzenie statutu przez kuratora oświaty
4. Sposoby nowelizacji statutu szkoły

Rozdział II. Regulaminy obowiązujące w jednostkach oświatowych (Karolina Woźniczko)
1. Regulamin pracy
1.1. Obowiązek pracodawcy wydania regulaminu pracy
1.2. Procedura wydania regulaminu pracy
1.3. Wejście w życie regulaminu pracy
1.4. Zakres przedmiotowy regulaminu pracy
1.5. Regulamin pracy w szkole a statut szkoły
1.6. Wyjaśnienia do wzorów
2. Regulamin wynagradzania pracowników niepedagogicznych
2.1. Zakres podmiotowy regulaminu wynagradzania
2.2. Zasady wprowadzania w życie regulaminu wynagradzania
2.3. Elementy składowe regulaminu wynagradzania

Rozdział III. Proces awansu zawodowego - jak udokumentować poszczególne etapy (Karolina Woźniczko)
1. Przeprowadzanie postępowania administracyjnego
2. Wymagania stawiane kandydatom na stopień nauczyciela kontraktowego
3. Wymagania stawiane kandydatom na stopień nauczyciela mianowanego
4. Wymagania stawiane kandydatom na stopień nauczyciela dyplomowanego
5. Odmowa nadania stopnia awansu
6. Odwołanie od decyzji odmawiającej nadania stopnia awansu zawodowego

Rozdział IV. Przykładowe procedury postępowania w trudnych sytuacjach (Karolina Woźniczko)
1. Procedura postępowania w przypadku fałszowania zwolnień lekarskich i usprawiedliwień
2. Procedura postępowania w przypadku korzystania przez uczniów z substancji odurzających, w tym dopalaczy
3. Procedura postępowania w przypadku kradzieży w szkole

Rozdział V. Ocenianie i dokumentowanie pracy nauczyciela (Karolina Woźniczko)
1. Rozpoczęcie procedury oceniania nauczyciela
2. Procedura oceny pracy nauczyciela
3. Odwołanie się od oceny
4. Ocena pracy nauczyciela jako informacja publiczna


654 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- OŚWIATA JAKO ZADANIE PUBLICZNE
KURZYNA-CHMIEL D.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022