ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONSUMPCJA W WIELKOMIEJSKICH GOSPODARSTWACH DOMOWYCH W POLSCE


ZALEGA T. - W OKRESIE KRYZYSU FINANSOWO-EKONOMICZNEGO

wydawnictwo: WZ UW , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 47.00 Twoja cena  44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Konsumpcja w wielkomiejskich gospodarstwach domowych w Polsce w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego


Książka ma na celu udzielenie odpowiedzi na kluczowe pytanie, a mianowicie, jak kształtuje się sytuacja materialna wielkomiejskich gospodarstw domowych w Polsce oraz poziom i struktura ich wydatków konsumpcyjnych w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego.

Ponadto w pracy podjęto się próby zidentyfikowania zachowań nabywczych konsumentów, w tym zachowań zaradczych i adaptacyjnych gospodarstw domowych w okresie kryzysu, a także dokonania typologii konsumentów, biorąc pod uwagę czynniki socjodemograficzne (płeć, wiek, poziom wykształcenia i dochody), oraz przesłanki decyzji konsumpcyjnych


Wprowadzenie

ROZDZIAŁ 1
Przyczyny i przebieg współczesnego kryzysu finansowo-ekonomicznego
1.1.Pojęcie, rodzaje i przyczyny kryzysu
1.2.Źródła współczesnego kryzysu finansowo-ekonomicznego
1.3.Przebieg i konsekwencje współczesnego kryzysu finansowo-ekonomicznego

ROZDZIAŁ 2
Uwarunkowania konsumpcji w gospodarstwach domowych w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego
2.1.Makroekonomiczne uwarunkowania konsumpcji gospodarstw domowych w okresie kryzysu
2.1.1.Tempo rozwoju gospodarczego kraju
2.1.2.Inflacja w latach 2007-2011
2.1.3.Zmiany na rynku pracy
2.2.Kształtowanie się dochodów i struktury wydatków konsumpcyjnych gospodarstw domowych w czasie kryzysu
2.2.1.Sytuacja dochodowa gospodarstw domowych w warunkach kryzysu
2.2.2.Poziom i struktura wydatków konsumpcyjnych gospodarstw domowych w okresie kryzysu
2.2.3.Struktura rzeczowa wydatków konsumpcyjnych w gospodarstwach domowych w okresie kryzysu
2.3.Tendencje rozwojowe konsumpcji w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego
2.3.1.Zmiany w spożyciu żywności w gospodarstwach domowych w warunkach kryzysu
2.3.2.Zmiany w wyposażeniu w dobra trwałego użytku w gospodarstwach domowych w okresie kryzysu

ROZDZIAŁ 3
Metodyczne aspekty badania konsumpcji i zachowań nabywczych gospodarstw domowych
3.1.Metodyka przeprowadzonych badań bezpośrednich
3.2.Cel badań i kluczowe hipotezy badawcze
3.3.Charakterystyka wykorzystanych metod i technik badawczych
3.4.Dobór próby badawczej i jej charakterystyka

ROZDZIAŁ 4
Sytuacja materialna gospodarstw domowych w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego
4.1.Wysokość dochodów gospodarstw domowych
4.2.Oszczędności w badanych gospodarstwach domowych
4.3.Działania asekuracyjne podejmowane w okresie kryzysu w celu poprawy warunków materialnych
4.4.Subiektywna ocena warunków materialnych
4.5.Sposoby gospodarowania środkami pieniężnymi w okresie kryzysu

ROZDZIAŁ 5
Zmiany w wydatkach konsumpcyjnych gospodarstw domowych w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego
5.1.Zmiany i ograniczenia w bieżących wydatkach konsumpcyjnych
5.2.Skala ograniczeń w wydatkach na dobra i usługi w czasie kryzysu
5.3.Poziom zaspokojenia potrzeb konsumpcyjnych w okresie kryzysu

ROZDZIAŁ 6
Warunki mieszkaniowe i wyposażenie gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego
6.1.Zmiany w konsumpcji gospodarstw domowych na rynku dóbr trwałego użytku w okresie kryzysu
6.2.Sytuacja mieszkaniowa gospodarstw domowych - wprowadzenie
6.2.1.Warunki mieszkaniowe i rodzaj zajmowanego mieszkania
6.2.2.Poziom zadowolenia z miejsca zamieszkania i warunków mieszkaniowych
6.3.Wyposażenie gospodarstw domowych w niektóre dobra trwałego użytku
6.3.1.Zmechanizowany sprzęt gospodarczy
6.3.2.Sprzęt informacyjno-rozrywkowy i mobilny
6.3.3.Okres eksploatacji dóbr trwałego użytku
6.3.4.Poziom zaspokojenia potrzeb w zakresie dóbr trwałego użytku
6.4.Zmiany w wyposażeniu gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku w okresie kryzysu

ROZDZIAŁ 7
Zróżnicowanie wydatków i zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego
7.1.Struktura wydatków konsumpcyjnych
7.1.1.Wydatki na żywność i napoje bezalkoholowe
7.1.2.Wydatki związane z utrzymaniem mieszkania
7.1.3.Wydatki na odzież i obuwie
7.1.4.Wydatki na napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe
7.1.5.Wydatki swobodnego wyboru
7.2.Spożycie wybranych produktów żywnościowych
7.3.Zachowania konsumentów w czasie kryzysu finansowo-ekonomicznego
7.3.1.Zachowania konsumpcyjne - ujęcie teoretyczne
7.3.2.Zachowania konsumpcyjne w okresie kryzysu
7.4.Typologia konsumentów w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego

Podsumowanie
Spis wykresów
Spis tabel
Bibliografia


261 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022