|
ROZWÓJ POTENCJAŁU SPOŁECZNEGO ORGANIZACJI WYZWANIA W XXI WIEKU
KLINCEWICZ K. GRZYWACZ W. wydawnictwo: WZ UW , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 49.00 Twoja cena 46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka
Rozwój potencjału społecznego organizacji - wyzwania w XXI wieku
Księga Jubileuszowa z okazji siedemdziesiątej rocznicy Urodzin Profesora Mariana
Dobrzyńskiego
Sylwetka Profesora Mariana Dobrzyńskiego (Waldemar Grzywacz, Krzysztof
Klincewicz)
1.Prekariat jako produkt niepewnej pracy (Marian Dobrzyński)
1.1.Indignez-vous! Oburzcie się!
1.2.Wejście do świata pracy
1.3.Zasada elastyczności a niepewne formy pracy
1.4.Zwięzła charakterystyka prekariatu
1.5.Istota obywatelstwa pracowniczego
Bibliografia
2.Architektura ekonomiczna Europy w kryzysie (Andrzej K. Koźmiński)
3.Wyzwania efektywnego zarządzania funkcją personalną w organizacji
(Magdalena Miedzianowska)
3.1.Wprowadzenie
3.2.Model działu HR i przemiana technologiczna
3.3.Dział HR okiem swoim i biznesu
3.4.Mierzenie wartości inwestycji w kapitał ludzki
3.5.Kompetencje pracownika działu HR
3.6.Cele zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście aktualnej sytuacji
społeczno-ekonomicznej
3.7.Wnioski końcowe
Bibliografia
4.Strateg - wizjoner czy technokrata? (Maria Romanowska)
4.1.Wprowadzenie
4.2.Czy planowanie strategicznie jest możliwe i konieczne?
4.3.Jakie kompetencje musi mieć człowiek, aby podołać tym wyzwaniom i odnieść
trwały sukces strategiczny?
Bibliografia
5.Zachowania obywatelskie w organizacji, czyli o dobrych żołnierzach wśród
pracowników (Aleksandra Spik)
5.1.Wprowadzenie
5.2.Co oznacza zachowanie obywatelskie w organizacji?
5.3.Od działań innowacyjnych i spontanicznych do "syndromu dobrego
żołnierza" - czyli o historii pojęcia zachowań obywatelskich w organizacji
5.4.Siedem kategorii zachowań obywatelskich
5.5.Dlaczego nie każde działanie prospołeczne w organizacji jest zachowaniem
obywatelskim?
5.6.Fałszywi "dobrzy żołnierze" - czyli jak odróżnić zachowania
obywatelskie w organizacji od zarządzania własnym wizerunkiem (ang. impression
management)
5.7.Uwagi końcowe
Bibliografia
6.Reframing resilience as transcendence and resourcefulness as transformation
(Zmiana znaczenia odporności systemu jako transcendencji oraz zaradności jako
transformacji) (Marek J. Celinski)
6.1.Introduction
6.2.Personal Agency as Multilevel Resilient Engagements
6.3.Resilience and Resourcefulness as Manifestations of Personal Agency
6.4.A Broader Context of Resilience and Resourcefulness
6.5.Conclusions
References
7.Postawy pracowników wobec społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
(Agnieszka Kacprzak-Choińska)
7.1.Wprowadzenie
7.2.Trendy w społeczno-kulturowym otoczeniu organizacji
a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
7.3.Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a koncepcja interesariuszy
7.4.Stosunek pracowników do CSR w świetle badań zagranicznych
7.5.Powody negatywnych postaw pracowników wobec CSR
7.6.Stosunek pracowników do CSR w Polsce
7.7.Uwagi końcowe
Bibliografia
8.Wiedza ukryta jako wyzwanie dla zarządzania wiedzą (Krzysztof
Klincewicz)
8.1.Wstęp
8.2.Zarządzanie wiedzą jako przejmowanie wiedzy jednostki przez organizację
8.3.Trudności w przejmowaniu wiedzy ukrytej
8.4.Strategia personalizacji wiedzy
8.5.Badania nad inteligencją praktyczną
8.6.Człowiek jest miarą wszechrzeczy
8.7.Przykład doświadczeń firmy ‘Budimex
8.8.Wnioski końcowe
Bibliografia
9.Telepraca a procesy grupowe (Waldemar Grzywacz)
9.1.Wprowadzenie
9.2.Tradycja czy nowoczesność
9.3.Wirtualizacja w strukturach organizacji
9.4.Wirtualizacja relacji społecznych
9.5.Ograniczenia pracy wirtualnej
9.6.Uwagi końcowe
Bibliografia
10.Organizacje wirtualne w teorii i praktyce zarządzania (Jerzy
Kisielnicki)
10.1.Wprowadzenie
10.2.Organizacja wirtualna i jej charakterystyka
10.3.Organizacja wirtualna jako szansa strategii rozwoju przedsiębiorstw
10.4.Problemy etyczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji wirtualnej
10.5.Wyniki badań pilotażowych
10.6.Uwagi końcowe
Bibliografia
11.Structural response to organizational decline (Strukturalna odpowiedź na
problemy organizacji) (Conrad J. Kasperson)
References
12.Pojęcie flexkurity w realiach polskich. Co należy zrobić, aby lepiej
odpowiadało wyzwaniu rozwoju potencjału społecznego II dekady XXI wieku
{Krzysztof Walczak)
12.1.Wprowadzenie
12.2.Flexicurity - definicja pojęcia
12.3.Zakres podmiotowy regulacji dotyczących flexicurity
12.4.Zakres dialogu społecznego
12.5.Propozycje zmian w prawie zmierzające do realizacji koncepcji flexicurity
12.6.Rola państwa
12.7.Uwagi końcowe
Bibliografia
13.Elastyczne strategie zarządzania talentami (Marta Remiszewska-Chudy)
13.1.Wprowadzenie
13.2.Zarządzanie talentami w szerokim ujęciu
13.3.Zarządzanie talentami skoncentrowane na konkurowaniu o talent, rozwoju liderów i
zarządzanie ich ścieżkami karier
13.4.Rozwój talentów przy zmieniających się priorytetach
13.5.Uwagi końcowe
Bibliografia
14.System kształcenia zawodowego w ocenie pracodawców na przykładzie
województwa mazowieckiego (Iwona Rostkowska)
14.1.Wprowadzenie
14.2.System kształcenia zawodowego w Polsce - ogólny zarys sytuacji
14.3.Tworzenie kierunków kształcenia zawodowego
14.4.Jakość programów kształcenia zawodowego w ocenie pracodawców
14.5.Ocena pracodawców przygotowania absolwentów szkół zawodowych
Bibliografia
15.Globalizacja a polski rynek ubezpieczeń (Rita Schultz)
15.1.Wprowadzenie
15.2.Byty monopolista
15.3.Zaufanie, strategia, wizerunek
15.4.Klient a reklama
15.5.Pośrednicy
Bibliografia
16.Zastosowanie gier we współczesnej organizacji (Michał Mijał)
16.1.Wprowadzenie
16.2.Definicje gry
16.3.Podziały gier
16.4.Zastosowania gier
16.5.Wnioski końcowe
Bibliografia
17.Ocena dostosowania internetowych serwisów rekrutacyjnych do potrzeb osób
starszych - metoda eye-tracking (Jacek Wachowicz, Urszula Świerczyńska-Kaczor)
17.1.Wprowadzenie
17.2.Seniorzy jako użytkownicy Internetu
17.3.Założenia badania empirycznego internetowych serwisów rekrutacyjnych z
wykorzystaniem metody eye-tracking
17.4.Wyniki badania
17.5.Wnioski końcowe
Bibliografia
18.Zachowanie w sytuacji konfliktowej (Ryszard Zach)
18.1.Wprowadzenie
18.2.Konflikty intrapersonalne
18.3.Zachowanie jednostki w sytuacji konfliktu interpersonalnego
18.4.Dynamika zachowania w konflikcie interpersonalnym. Eskalator konfliktu
Bibliografia
19.Zmieniona osobowość menedżerów? (Grażyna
Wieczorkowska-Wierzbińska, Anna Kuźmińska)
19.1.Wprowadzenie
19.2.Studenci Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
19.3.Metamorficzne skutki posiadania władzy
19.4.Czy można się uodpornić?
Bibliografia
Kwestionariusz Stylów Przywódczych (załącznik)
20.Doktryna szoku jako inspiracja współczesnego zarządzania (Marian
Dobrzyński)
20.1.Doktryna neoliberalna jako ideologia zarządzania
20.2.Shock treatment jako metoda zarządzania ludźmi w korporacji
20.3.Podsumowanie
Bibliografia
Podziękowanie Osobom, które wpłynęły na moje życie (Marian Dobrzyński)
Noty o Autorach
298 stron, B5, oprawa twarda
Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- WSPÓŁCZESNE PRZEDSIĘBIORSTWO. PROBLEM FUNKCJONOWANIA I ZATRUDNIANIA NOGALSKI B. RONKOWSKI R.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|