ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 50.00 47,50   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TRADYCJE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W POLSCE


OCHINOWSKI T. - JAKO ŹRÓDŁO KAPITAŁU KULTUROWEGO ORGANIZACJI

wydawnictwo: WZ UW , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 50.00 Twoja cena  47,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Tradycje przedsiębiorczości w Polsce jako źródło kapitału kulturowego organizacji


Głównym celem pracy jest analiza użyteczności podejścia historycznego dla współczesnego zarządzania oraz rekonstrukcja polskiego wkładu do historii organizacyjnej.

Najczęściej opisywane są i powielane, a przez to szerzej znane, historie organizacyjne światowych korporacji. Celem pracy jest wskazanie na potrzebę rozszerzenia takiego podejścia na kraje i organizacje, nie będące w centrum powszechnej uwagi, celem szerszego optymalizowania współczesnych działań biznesowych za pośrednictwem historii organizacyjnej. Celem blisko z tym związanym jest "ocalenie od zapomnienia" historii organizacji i związanych z nimi przedsiębiorców, do czego zachętą mają być historie przypomniane w tej publikacji.

Główna teza pracy jest następująca: Rekonstrukcja dobrych praktyk biznesowych i wartości organizacyjnych zawartych w wybranych tradycjach polskiej przedsiębiorczości dostarcza narzędzi intelektualnych do optymalizowania działań współczesnych organizacji.


Wstęp

Rozdział I
ROLA KAPITAŁU KULTUROWEGO W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJĄ
1.1. Kapitał kulturowy miejsca pracy a kapitał kulturowy organizacji
1.2. Kapitał kulturowy a funkcje zarządzania współczesną organizacją
1.3. Kapitał kulturowy w kontekście kultury organizacyjnej

Rozdział II
KAPITAŁ KULTUROWY ORGANIZACJI W KONTEKŚCIE KRYZYSU ŚWIATOWEGO
2.1. Psychologiczne i kulturowe aspekty kryzysu
2.2. Zachowania organizacyjne menedżerów w czasach kryzysu
2.3. Moralny nurt dyskusji wokół kryzysu światowego

Rozdział III
HISTORIA ORGANIZACYJNA W NAUKACH O ZARZĄDZANIU
3.1. Znaczenie kultury organizacyjnej i pamięci organizacyjnej dla rozwoju nurtu historycznego w zarządzaniu
3.2. Geneza historii organizacyjnej i jej ewolucja
3.3. Specyfika i funkcje poznawcze historii organizacyjnej w naukach o zarządzaniu
3.4. Relacje człowiek-organizacja jako problem badawczy historii organizacyjnej

Rozdział IV
HISTORIA ORGANIZACYJNA I PRAKTYKA ZARZĄDZANIA W PRZEDSIĘWZIĘCIACH BADAWCZYCH
4.1. Koncepcja historii organizacyjnej w ujęciu Theodore‘a Zeldina i jej implikacje dla zarządzania organizacją
4.2. Heroiczne przywództwo w ujęciu Chrisa Lowneya
4.3. Tradycje przedsiębiorczości jako dziedzina badań historii organizacyjnej na przykładzie prac Kordiana Tarasiewicza

Rozdział V
WPŁYW IDEOWEGO DZIEDZICTWA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI NA KAPITAŁ KULTUROWY ORGANIZACJI
5.1. Kulturowe wzorce przedsiębiorcy powstałe na ziemiach polskich
5.2. Lokalne mity proprzedsiębiorcze jako źródło inspiracji dla współczesnego biznesu
5.3. Idee środowiska Nowej Kultury Pracy (1945-1948) i ich współczesne aplikacje

Rozdział VI
KAPITAŁ KULTUROWY W WYBRANYCH PRAKTYKACH Z TRADYCJI POLSKIEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
6.1. Historia mówiona odbudowy Warszawy w ujęciu Jana Górskiegoa metodologiczne problemy badania zarządzania ludźmi
w organizacji
6.2. Dobre praktyki zarządzania w branży zdominowanej przez małei średnic przedsiębiorstwa na przykładzie doświadczeń Palarni Kawy"Pluton" (1882-1950)
6.3. Rekonstrukcja biografii Władysława Jachniaka (1915-1994)i jej znaczenie dla dyskusji o optymalnym modelu biznesowym
w kontekście kryzysu

Zakończenie
Bibliografia


346 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022