|
ZARZĄDZANIE POSTKOLONIALNE OTOCZENIE BIZNESU W AFRYCE SUBSAHARYJSKIEJ
KOLASIŃSKI T.W. wydawnictwo: WZ UW , rok wydania 2011, wydanie I cena netto: 56.00 Twoja cena 53,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie postkolonialne. otoczenie biznesu w Afryce Subsaharyjskiej
Praca dotyczy dziedziny zarządzania określanej jako CMS - critical management
studies. Są to "krytyczne badania nad zarządzaniem", związane z powstaniem w
latach 70. dwudziestego wieku krytycznej oceny społecznej perspektywy kapitalizmu
WPROWADZENIE
Rozdział 1
OTOCZENIE BIZNESU. OTOCZENIE ORGANIZACJI. WYBÓR ZAGADNIEŃ
1.1.Pojęcie otoczenia biznesu
1.2.Stosunki między organizacją a otoczeniem
1.3.Państwo jako podmiot kształtujący elementy otoczenia biznesu
1.4.Globalizacja w kontekście otoczenia biznesu
1.5.Analiza czynników otoczenia (środowiska) biznesu
1.6.Ryzyko jako element otoczenia biznesu
Rozdział 2
KONKURENCJA I KONKURENCYJNOŚĆ
2.1.Pojęcie konkurencyjności
2.2.Konkurencyjność organizacji
2.3.Czynniki konkurencyjności międzynarodowej. Stanowiska podmiotów instytucjonalnych
2.4.Grona i ich wpływ na konkurencyjność
2.5.Atrakcyjność inwestycyjna kraju
Rozdział 3
KOLONIALIZM EUROPEJSKI W AFRYCE. WYBÓR ZAGADNIEŃ
3.1.Pojęcie kolonializmu
3.2.Przyczyny kolonializmu
3.3.Skutki kolonializmu
3.4.Postkolonializm
Rozdział 4
ZARZĄDZANIE PUBLICZNE. SPECYFIKA PAŃSTWA AFRYKAŃSKIEGO. WYBÓR ZAGADNIEŃ
4.1.Władza i system polityczny w państwie afrykańskim okresu przedkolonialnego
4.2.Organizacja władzy i zarządzanie państwem afrykańskim w okresie kolonializmu
4.3.System polityczny i instytucje postkolonialnego państwa afrykańskiego. Wybór
zagadnień
4.4.Nowe zarządzanie publiczne
4.5.Sprawność działania państwa. Indeks Ibrahima
Rozdział 5
PROBLEMY OTOCZENIA ORGANIZACJI W AFRYCE SUBSAHARYJSKIEJ
5.1.Bariery otoczenia biznesu, rozwoju i konkurencyjności organizacji. Wybrane
elementy
5.2.Wolność gospodarcza
5.3.Koszty transakcyjne. Antykonkurencyjność organizacji
5.4.Otoczenie organizacji w wybranych państwach
5.5.Rzeczywistość sektora mikro- oraz matych i średnich przedsiębiorstw
Rozdział 6
BEZPOŚREDNIE INWESTYCJE ZAGRANICZNE W AFRYCE SUBSAHARYJSKIEJ
6.1.Pojęcie bezpośrednich inwestycji zagranicznych
6.2.Region subsaharyjski jako przyjmujący kapitał zagraniczny
6.3.Efektywność, konkurencyjność działania w regionie subsaharyjskim
6.4.Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w wybranych państwach
PODSUMOWANIE
BIBLIOGRAFIA
384 strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|