ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

E-LEARNING KULTURA STUDIOWANIA W PRZESTRZENI SIECI


KUŹMICZ K.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 38.50 Twoja cena  36,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

E-learning

Kultura studiowania w przestrzeni sieci


  • Czym jest i jakie korzyści niesie ze sobą e-learning?

  • Czy jest to skuteczna forma edukacji dla wszystkich?

  • Jak korzystać z platform, programów i systemów nauki online?

  • Jaka jest przyszłość edukacji wirtualnej?


Żyjemy w epoce świata medialnego, w cyfrowym środowisku komunikacyjnym. Spora część naszego życia toczy się w przestrzeni wirtualnej, a nieustanny rozwój technologii informacyjnej na każdym kroku niepostrzeżenie warunkuje naszą codzienność. Online budujemy i podtrzymujemy relacje, robimy zakupy, płacimy rachunki, planujemy też wakacje. Dlaczego zatem nie włączyć do tych różnorodnych wirtualnych nawyków również edukacji?


Krzysztof Kuźmicz na podstawie swoich badań nie tylko charakteryzuje zjawisko e-learningu, ale przede wszystkim ukazuje jego nieograniczone – i współcześnie jeszcze nieuświadomione – możliwości.

Korzystając z sieci, możemy uczyć się tego, czego chcemy, kiedy chcemy oraz jak i z kim chcemy. Jest to jedyna forma edukacji, na którą mamy tak naprawdę realny wpływ. Autor omawia również czynniki, które skłaniają do jej podjęcia, oraz prezentuje sylwetkę współczesnych e-studentów, jednocześnie zachęcając do własnych refleksji i działań w tym zakresie.


Krzysztof Kuźmicz - doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, specjalność pedagogika medialna. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Dziennikarz muzyczny, nauczyciel akademicki w Dolnośląskiej Szkole Wyższej (Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Zakład Edukacyjnych Zastosowań Mediów). Jego zainteresowania badawcze obejmują edukacyjne zastosowania mediów, distance learning, e-learning, m-learning, blended learning, radio i media audialne, dziennikarstwo muzyczne, fonografię, produkcję muzyczną, media audiowizualne, multimedia oraz technologie wizualizacji.


Wprowadzenie

Rozdział 1
Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko komunikacyjne
1.1. Wprowadzenie
1.2. Proces komunikowania (się) – podstawowe pojęcia, formy i modele
1.3. Usługi komunikacyjne środowiska sieciowego
1.4. Psychospołeczne właściwości komunikowania w środowisku sieci

Rozdział 2
Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko kulturotwórcze
2.1. Wprowadzenie
2.2. Wokół koncepcji i teorii kultury
2.3. Kultura społeczeństwa sieci

Rozdział 3
Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko edukacyjne
3.1. Wprowadzenie
3.2. Kierunki i formy rozwoju e-edukacji
3.3. Klasyfikacja systemów e-learningowych
3.4. Standaryzacja tworzenia i przenoszenia treści w e-edukacji
3.5. Przegląd platform e-learningowych klasy open source
3.6. Psychologiczne i pedagogiczne aspekty kształcenia online
3.7. Rola nauczyciela w kształceniu zdalnym przez internet
3.8. Istota m-learningu

Rozdział 4
Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko dziennikarskie
4.1. Wprowadzenie
4.2. Tradycyjne media w sieci
4.3. Dziennikarstwo online. Nowe w mediach

Rozdział 5
Założenia metodologiczne badań własnych
5.1. Wprowadzenie
5.2. Zmienna globalna, zmienne szczegółowe, wskaźniki
5.3. Problemy badawcze
5.4. Hipotezy badawcze
5.5. Metody, techniki i narzędzia badań
5.6. Charakterystyka próby badawczej i przebieg badań
5.7. Założenia funkcjonalne i architektura platformy Edukacj@ on-line

Rozdział 6
Kultura e-studiowania w świetle badań własnych
6.1. Wprowadzenie
6.2. Czynniki psychospołeczne
6.3. Czynniki materialne
6.4. Czynniki organizacyjne
6.5. Wirtualna edukacja oczami studentów

Rozdział 7
Interpretacja wyników badań i wnioski podsumowujące

Zakończenie
Załącznik


176 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022