|
E-LEARNING KULTURA STUDIOWANIA W PRZESTRZENI SIECI
KUŹMICZ K. wydawnictwo: GWP , rok wydania 2015, wydanie I cena netto: 38.50 Twoja cena 36,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka E-learning
Kultura studiowania w przestrzeni sieci
Czym jest i jakie korzyści niesie ze sobą e-learning?
Czy jest to skuteczna forma edukacji dla wszystkich?
Jak korzystać z platform, programów i systemów nauki online?
Jaka jest przyszłość edukacji wirtualnej?
Żyjemy w epoce świata medialnego, w cyfrowym środowisku komunikacyjnym. Spora część
naszego życia toczy się w przestrzeni wirtualnej, a nieustanny rozwój technologii
informacyjnej na każdym kroku niepostrzeżenie warunkuje naszą codzienność. Online
budujemy i podtrzymujemy relacje, robimy zakupy, płacimy rachunki, planujemy też
wakacje. Dlaczego zatem nie włączyć do tych różnorodnych wirtualnych nawyków
również edukacji?
Krzysztof Kuźmicz na podstawie swoich badań nie tylko charakteryzuje zjawisko
e-learningu, ale przede wszystkim ukazuje jego nieograniczone – i współcześnie
jeszcze nieuświadomione – możliwości.
Korzystając z sieci, możemy uczyć się tego, czego chcemy, kiedy chcemy oraz jak i
z kim chcemy. Jest to jedyna forma edukacji, na którą mamy tak naprawdę realny wpływ.
Autor omawia również czynniki, które skłaniają do jej podjęcia, oraz prezentuje
sylwetkę współczesnych e-studentów, jednocześnie zachęcając do własnych refleksji
i działań w tym zakresie.
Krzysztof Kuźmicz - doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika,
specjalność pedagogika medialna. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w
Poznaniu. Dziennikarz muzyczny, nauczyciel akademicki w Dolnośląskiej Szkole Wyższej
(Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Zakład Edukacyjnych Zastosowań
Mediów). Jego zainteresowania badawcze obejmują edukacyjne zastosowania mediów, distance
learning, e-learning, m-learning, blended learning, radio i media audialne,
dziennikarstwo muzyczne, fonografię, produkcję muzyczną, media audiowizualne,
multimedia oraz technologie wizualizacji.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko komunikacyjne
1.1. Wprowadzenie
1.2. Proces komunikowania (się) – podstawowe pojęcia, formy i modele
1.3. Usługi komunikacyjne środowiska sieciowego
1.4. Psychospołeczne właściwości komunikowania w środowisku sieci
Rozdział 2
Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko kulturotwórcze
2.1. Wprowadzenie
2.2. Wokół koncepcji i teorii kultury
2.3. Kultura społeczeństwa sieci
Rozdział 3
Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko edukacyjne
3.1. Wprowadzenie
3.2. Kierunki i formy rozwoju e-edukacji
3.3. Klasyfikacja systemów e-learningowych
3.4. Standaryzacja tworzenia i przenoszenia treści w e-edukacji
3.5. Przegląd platform e-learningowych klasy open source
3.6. Psychologiczne i pedagogiczne aspekty kształcenia online
3.7. Rola nauczyciela w kształceniu zdalnym przez internet
3.8. Istota m-learningu
Rozdział 4
Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko dziennikarskie
4.1. Wprowadzenie
4.2. Tradycyjne media w sieci
4.3. Dziennikarstwo online. Nowe w mediach
Rozdział 5
Założenia metodologiczne badań własnych
5.1. Wprowadzenie
5.2. Zmienna globalna, zmienne szczegółowe, wskaźniki
5.3. Problemy badawcze
5.4. Hipotezy badawcze
5.5. Metody, techniki i narzędzia badań
5.6. Charakterystyka próby badawczej i przebieg badań
5.7. Założenia funkcjonalne i architektura platformy Edukacj@ on-line
Rozdział 6
Kultura e-studiowania w świetle badań własnych
6.1. Wprowadzenie
6.2. Czynniki psychospołeczne
6.3. Czynniki materialne
6.4. Czynniki organizacyjne
6.5. Wirtualna edukacja oczami studentów
Rozdział 7
Interpretacja wyników badań i wnioski podsumowujące
Zakończenie
Załącznik
176 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|