ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CZYTELNICTWO W DOBIE INFORMACJI CYFROWEJ ROZWÓJ BARIERY TECHNOLOGIE


WOJCIECHOWSKA M. RED.

wydawnictwo: SBP , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 61.00 Twoja cena  57,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Czytelnictwo w dobie informacji cyfrowej

Rozwój, bariery, technologie


Książka, którą Państwu polecamy poświęcona jest współczesnym problemom czytelnictwa.

Autorzy tekstów – pracownicy naukowi, bibliotekarze i biblioterapeuci – omawiają zagadnienia dotyczące psychologicznych, edukacyjnych i technicznych aspektów czytelnictwa.

Czytelnictwo jest przez nich ujmowane jako proces komunikacji międzyludzkiej, niezależnie od wybranego nośnika treści i rodzaju transmisji danych, ale również jako forma uczestnictwa kulturowego, sposób czerpania wiedzy, źródło inspiracji i narzędzie budowania wspólnoty intelektualnej. Lektura może również służyć kształtowaniu wartości, postaw etycznych oraz wzbogacaniu sfery emocjonalnej.

Wszystkie te walory kultury piśmienniczej zostały zestawione z niepokojącymi danymi wskazującymi na stopniowy zanik nawyków czytelniczych w społeczeństwie.

Rodzi się zatem pytanie czy jest to proces nieodwracalny, czy też możliwy jest, dzięki odpowiednio dobranym instrumentom promocji, powrót do kultury czytelniczej. Odpowiedź znajdziecie Państwo w tej książce.


Wstęp
Maja Wojciechowska

Część I. Programy wspierające rozwój czytelnictwa

Beata Żołędowska-Król
Programy promujące czytelnictwo na świecie (analiza bibliograficzna)

Renata Ciesielska-Kruczek
Projekty wspierające rozwój czytelnictwa w Polsce i na świecie

Maja Chacińska
Czytelnictwo i jego promocja w krajach skandynawskich na przykładzie Szwecji

Agnieszka Maroń
Urodzeni by czytać - Nati per Leggere. Włoski program promujący głośne czytanie małym dzieciom

Martyna Augustyniak
Działania popularyzujące czytelnictwo podejmowane na terenie Łodzi

Joanna Raczkowska
"Otwarta nauka" a promocja czytelnictwa. Studium przypadku Otwórz Książkę

Część II. Czytelnictwo dzieci i młodzieży

Agnieszka Łobocka
Biblioteki publiczne wobec potrzeb młodych odbiorców

Agnieszka Kopacz
Co zrobić, by uczniowie czytali? Refleksje polimedialnej polonistki

Maria Bosacka
Wykorzystanie podcastingu w popularyzowaniu literatury dla dzieci oraz promowaniu czytelnictwa. Na przykładzie BookTalks Quik and Simple Nancy Keane

Paula Gamus
Monster High jako przykład rozbudowanego systemu rozrywkowego dla dzieci

Anna Stachowicz
Wspieranie czytelnictwa u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym na przykładzie Biblioteki w Zespole Szkół Specjalnych nr 4 w Łodzi

Część III. Czytelnictwo w środowisku naukowym

Marek Nahotko
Wpływ nowych technologii na czytanie naukowe

Maria Otto
(Nie)znajomość języka łacińskiego a praca badawcza z wykorzystaniem zbiorów specjalnych

Monika Jaworska, Ewa Rześka
Serwis IBUK w zasobach online bibliotek uniwersyteckich

Krzysztof Moskwa, Honorata Niemiec
Wpływ postaw czytelniczych na decyzje związane z zakupem zagranicznych e-zasobów czasopiśmienniczych (na podstawie dostępów testowych organizowanych w Politechnice Wrocławskiej)

Bogumiła Celer, Aldona Zimna
Czytelnictwo studentów w latach 2010-2013 w świetle badań statystycznych Książnicy Pedagogicznej im. A. Parczewskiego w Kaliszu. Studium komparatystyczne

Justyna Rogińska-Usowicz
Czytelnictwo studentów związane z procesem studiowania. Zależności między zmiennymi w badaniach empirycznych na przykładzie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego

Scholastyka Baran, Ewa Rudnicka
Biblioteka naukowa a udostępnianie beletrystyki. Na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Olsztynie

Sławomir Sobczyk
Oferta czytelnicza Wydawnictwa Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie

Część IV. Wpływ marketingu i działań projakościowych na czytelnictwo

Magdalena J. Cyrklaff
Lipdub jako nowoczesna forma promocji instytucji non-profit oraz narzędzie profilaktyki i aktywizacji społeczno-kulturalnej
(nie tylko) nastoletnich użytkowników

Anna Aniszewska-Sworczuk
Segmentacja rynku i jej rola w procesie dostosowywania oferty usług bibliotecznych do potrzeb czytelniczych

Zbigniew Gruszka
Customer Satisfaction Indexjako narzędzie badania poziomu satysfakcji w bibliotekarstwie

Beata Gamrowska, Tomasz Piestrzyński
Badanie efektywności działań marketingowych w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego

Dagmara Bubel
Lean Management jako forma organizacji pracy bibliotek naukowych ukierunkowana na promocję czytelnictwa

Hanna Grabowska
Organizacja i przebieg warsztatów dla bibliotekarzy w Bibliotece Uniwersyteckiej w Bergen jako przykład funkcjonowania instytucji w otoczeniu globalnym

Marcin Karwowski
Zarządzanie przez jakość odpowiedzią na nowe funkcje społeczne bibliotek

Mariola Jackiewicz
7P - marketing mix usług świadczonych w bibliotece naukowej

Część V. Działalność bibliotek promująca czytelnictwo

Mariola Antczak, Paulina Krzewicka
Święta biblioteczne okazją do promocji bibliotek szkolnych

Joanna Kępko, Iwona Packiewicz
Biblioteka hybrydowa w dobie informacji cyfrowej - nowy wymiar funkcji informacyjnej na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Białymstoku

Malwina Tomala-Pietrzak, Grzegorz Gogacz
Mazowiecka Biblioteka Cyfrowa - geneza powstania oraz wpływ na zwiększenie czytelnictwa dokumentów cyfrowych

Tatiana Andrzejewska, Bożena Hakuć, Bożena Kray
Rewolucja w czytaniu? Refleksje na temat czytelnictwa w Bibliotece Uczelnianej Politechniki Gdańskiej

Agata Bernaś
Inicjatywy wspierające czytelnictwo osób z niepełnosprawnościami, podejmowane przez Ośrodek Czytelnictwa Chorych i Niepełnosprawnych w Toruniu

Część VI. Współczesne problemy czytelnictwa

Joanna Kamińska
Upowszechnianie czytelnictwa jako temat publikacji fachowych - próba bibliometrycznej analizy zagadnienia

Zofia Tatarek
Nowe technologie w świecie książki

Lidia Szczygłowska
Rozwój rynku czytników książek elektronicznych

Urszula Chmielewska
Bibliotekarz w dobie informacji cyfrowej

Alla Tarasiuk
Potrzeby informacyjne w aspekcie psychologicznym


462 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022