|
CZYTELNICTWO W DOBIE INFORMACJI CYFROWEJ ROZWÓJ BARIERY TECHNOLOGIE
WOJCIECHOWSKA M. RED. wydawnictwo: SBP , rok wydania 2015, wydanie I cena netto: 61.00 Twoja cena 57,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Czytelnictwo w dobie informacji cyfrowej
Rozwój, bariery, technologie
Książka, którą Państwu polecamy poświęcona jest współczesnym problemom
czytelnictwa.
Autorzy tekstów – pracownicy naukowi, bibliotekarze i biblioterapeuci – omawiają
zagadnienia dotyczące psychologicznych, edukacyjnych i technicznych aspektów
czytelnictwa.
Czytelnictwo jest przez nich ujmowane jako proces komunikacji międzyludzkiej,
niezależnie od wybranego nośnika treści i rodzaju transmisji danych, ale również jako
forma uczestnictwa kulturowego, sposób czerpania wiedzy, źródło inspiracji i
narzędzie budowania wspólnoty intelektualnej. Lektura może również służyć
kształtowaniu wartości, postaw etycznych oraz wzbogacaniu sfery emocjonalnej.
Wszystkie te walory kultury piśmienniczej zostały zestawione z niepokojącymi danymi
wskazującymi na stopniowy zanik nawyków czytelniczych w społeczeństwie.
Rodzi się zatem pytanie czy jest to proces nieodwracalny, czy też możliwy jest,
dzięki odpowiednio dobranym instrumentom promocji, powrót do kultury czytelniczej.
Odpowiedź znajdziecie Państwo w tej książce.
Wstęp
Maja Wojciechowska
Część I. Programy wspierające rozwój czytelnictwa
Beata Żołędowska-Król
Programy promujące czytelnictwo na świecie (analiza bibliograficzna)
Renata Ciesielska-Kruczek
Projekty wspierające rozwój czytelnictwa w Polsce i na świecie
Maja Chacińska
Czytelnictwo i jego promocja w krajach skandynawskich na przykładzie Szwecji
Agnieszka Maroń
Urodzeni by czytać - Nati per Leggere. Włoski program promujący głośne czytanie
małym dzieciom
Martyna Augustyniak
Działania popularyzujące czytelnictwo podejmowane na terenie Łodzi
Joanna Raczkowska
"Otwarta nauka" a promocja czytelnictwa. Studium przypadku Otwórz Książkę
Część II. Czytelnictwo dzieci i młodzieży
Agnieszka Łobocka
Biblioteki publiczne wobec potrzeb młodych odbiorców
Agnieszka Kopacz
Co zrobić, by uczniowie czytali? Refleksje polimedialnej polonistki
Maria Bosacka
Wykorzystanie podcastingu w popularyzowaniu literatury dla dzieci oraz promowaniu
czytelnictwa. Na przykładzie BookTalks Quik and Simple Nancy Keane
Paula Gamus
Monster High jako przykład rozbudowanego systemu rozrywkowego dla dzieci
Anna Stachowicz
Wspieranie czytelnictwa u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym na
przykładzie Biblioteki w Zespole Szkół Specjalnych nr 4 w Łodzi
Część III. Czytelnictwo w środowisku naukowym
Marek Nahotko
Wpływ nowych technologii na czytanie naukowe
Maria Otto
(Nie)znajomość języka łacińskiego a praca badawcza z wykorzystaniem zbiorów
specjalnych
Monika Jaworska, Ewa Rześka
Serwis IBUK w zasobach online bibliotek uniwersyteckich
Krzysztof Moskwa, Honorata Niemiec
Wpływ postaw czytelniczych na decyzje związane z zakupem zagranicznych e-zasobów
czasopiśmienniczych (na podstawie dostępów testowych organizowanych w Politechnice
Wrocławskiej)
Bogumiła Celer, Aldona Zimna
Czytelnictwo studentów w latach 2010-2013 w świetle badań statystycznych Książnicy
Pedagogicznej im. A. Parczewskiego w Kaliszu. Studium komparatystyczne
Justyna Rogińska-Usowicz
Czytelnictwo studentów związane z procesem studiowania. Zależności między zmiennymi w
badaniach empirycznych na przykładzie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
Scholastyka Baran, Ewa Rudnicka
Biblioteka naukowa a udostępnianie beletrystyki. Na przykładzie Biblioteki
Uniwersyteckiej w Olsztynie
Sławomir Sobczyk
Oferta czytelnicza Wydawnictwa Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
Część IV. Wpływ marketingu i działań projakościowych na czytelnictwo
Magdalena J. Cyrklaff
Lipdub jako nowoczesna forma promocji instytucji non-profit oraz narzędzie profilaktyki i
aktywizacji społeczno-kulturalnej
(nie tylko) nastoletnich użytkowników
Anna Aniszewska-Sworczuk
Segmentacja rynku i jej rola w procesie dostosowywania oferty usług bibliotecznych do
potrzeb czytelniczych
Zbigniew Gruszka
Customer Satisfaction Indexjako narzędzie badania poziomu satysfakcji w bibliotekarstwie
Beata Gamrowska, Tomasz Piestrzyński
Badanie efektywności działań marketingowych w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego
Dagmara Bubel
Lean Management jako forma organizacji pracy bibliotek naukowych ukierunkowana na
promocję czytelnictwa
Hanna Grabowska
Organizacja i przebieg warsztatów dla bibliotekarzy w Bibliotece Uniwersyteckiej w Bergen
jako przykład funkcjonowania instytucji w otoczeniu globalnym
Marcin Karwowski
Zarządzanie przez jakość odpowiedzią na nowe funkcje społeczne bibliotek
Mariola Jackiewicz
7P - marketing mix usług świadczonych w bibliotece naukowej
Część V. Działalność bibliotek promująca czytelnictwo
Mariola Antczak, Paulina Krzewicka
Święta biblioteczne okazją do promocji bibliotek szkolnych
Joanna Kępko, Iwona Packiewicz
Biblioteka hybrydowa w dobie informacji cyfrowej - nowy wymiar funkcji informacyjnej na
przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Białymstoku
Malwina Tomala-Pietrzak, Grzegorz Gogacz
Mazowiecka Biblioteka Cyfrowa - geneza powstania oraz wpływ na zwiększenie czytelnictwa
dokumentów cyfrowych
Tatiana Andrzejewska, Bożena Hakuć, Bożena Kray
Rewolucja w czytaniu? Refleksje na temat czytelnictwa w Bibliotece Uczelnianej
Politechniki Gdańskiej
Agata Bernaś
Inicjatywy wspierające czytelnictwo osób z niepełnosprawnościami, podejmowane przez
Ośrodek Czytelnictwa Chorych i Niepełnosprawnych w Toruniu
Część VI. Współczesne problemy czytelnictwa
Joanna Kamińska
Upowszechnianie czytelnictwa jako temat publikacji fachowych - próba bibliometrycznej
analizy zagadnienia
Zofia Tatarek
Nowe technologie w świecie książki
Lidia Szczygłowska
Rozwój rynku czytników książek elektronicznych
Urszula Chmielewska
Bibliotekarz w dobie informacji cyfrowej
Alla Tarasiuk
Potrzeby informacyjne w aspekcie psychologicznym
462 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|