ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 58.70 55,77   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PODSTAWY ZARZĄDZANIA


STRUŻYCKI M.

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2014, wydanie II

cena netto: 58.70 Twoja cena  55,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

PODSTAWY ZARZĄDZANIA


Ideowym założeniem, które towarzyszyło autorom podręcznika, było wykorzystanie wątków wynikających z badań poszczególnych naukowców oraz ich doświadczenia dydaktycznego zgromadzonego w ostatnich latach. Potwierdza to recenzent opracowania prof. dr hab. Bogdan Nogalski, który zauważa, że podręcznik dyskontuje nowoczesne rozwiązania z zakresu zarządzania w kontekście badań środowiska i badań własnych autorów, którzy przyczyniają się do rozwoju nauki o zarządzaniu.

Według Profesora, książka została przygotowana przez przedstawicieli nauk o zarządzaniu, dysponujących olbrzymią wiedzą, doświadczeniem badawczym i praktycznym, oraz wyróżnia się oryginalnością na tle dotychczasowych publikacji. Recenzent zwraca również uwagę, że koncepcja książki jest przejrzysta i celowa, nawiązuje do treści zawartych w standardzie z zakresu zarządzania, choć trzeba podkreślić, że w podręczniku pojawiły się liczne uzupełnienia i przekształcenia, które wynikają z dorobku naukowego autorów. Z natury podręcznika akademickiego wynikają treści porządkujące wiedzę z zakresu zarządzania oraz podstawy kształtowania umiejętności w różnych jego formach i przejawach. Łączy się to z faktem, że "świat zarządzania" ulega ciągłym zmianom, wymaga systematycznie odnawianej wiedzy pozwalającej na nowo rozumieć procesy konkurencji, procesy przedsiębiorczości i innowacji oraz istotę przekształceń w szeroko rozumianym otoczeniu biznesowym w skali kraju i konkretnych układów regionalnych.

Autorzy starali się pokazać w podręczniku logikę procesów zarządzania, uwarunkowania rynkowe oraz różnorodne zachowania menedżerskie występujące w procesach decyzyjnych. Recenzent opracowania podkreśla komunikatywny język podręcznika oraz zwartość treści, które pozwalają lepiej zrozumieć problematykę zarządzania, zarówno w jej wyrazie teoretycznym, jak i praktycznym. W tym znaczeniu podręcznik będzie służył nie tylko studentom pierwszego stopnia studiów, ale także menedżerom doskonalącym swoją wiedzę z zakresu zarządzania.


prof. zw. dr hab. Marian Strużycki


Wprowadzenie

Rozdział I. Tradycyjne i współczesne kierunki zarządzania (Irena K. Hejduk)

1.1. Wpływ rewolucji przemysłowej na rozwój zarządzania
1.2. Klasyczna teoria zarządzania
1.2.1. Podejście klasyczne
1.2.2. Behawioralna teoria zarządzania
1.2.3. Ilościowa teoria zarządzania
1.2.4. Podejście integrujące
1.2.5. Podejście systemowe
1.2.6. Podejście sytuacyjne
1.2.7. Relacyjność teorii zarządzania
1.2.8. Zarządzanie zasobami
1.2.9. Wpływ otoczenia na zarządzanie - zarządzanie ekologiczne
1.2.10. Rodzaje zarządzania

Rozdział II. Organizacja w ujęciu teoretycznym i w praktyce (Urszula Ornarowicz)

2.1. Organizacja jako szczególny rodzaj całości
2.2. Rodzaje organizacji
2.2.1. Organizacja konkurencyjna
2.2.2. Organizacja ucząca się
2.2.3. Zrównoważony rozwój organizacji i organizacja społecznie odpowiedzialna
2.3. Cykl życia organizacji
2.4. Cykl działania zorganizowanego

Rozdział III. Współczesne otoczenie organizacji (Piotr Płoszajski)

3.1. Otoczenie organizacji
3.2. Epoka krótkookresowej nieciągłości
3.3. Czas jako element otoczenia organizacji
3.4. Megatrendy w otoczeniu organizacji
3.4.1 Zmiany struktury demograficznej i stylów życia
3.4.2. Zmiany w systemach wartości konsumentów
3.4.3. Masowa kastomizacja
3.4.4. Rozwój metod komunikacji i inwazja nowych technologii
3.4.5. Era porażek wyobraźni
3.4.6. Otoczenie organizacji w przededniu piątej fali rewolucji komputerowej
3.4.7. Przekształcenia siły roboczej; nowy pracownik
3.4.8. Eksternalizacja i poszukiwanie partnerów
3.5. Otoczenie organizacyjne na progu chaosu

Rozdział IV. Zarządzanie organizacją (Piotr Wachowiak)

4.1. Funkcje zarządzania
4.2. Postawa menedżera
4.3. Umiejętności menedżera
4.4. Role kierownicze

Rozdział V. Planowanie (Irena K. Hejduk)

5.1. System planowania w przedsiębiorstwie
5.2. Projektowanie wizji, misji i celów oraz zadań planistycznych
5.3. Proces planowania strategicznego
5.4. Proces kontroli w planowaniu

Rozdział VI. Podejmowanie decyzji w organizacji (Maria Romanowska)

6.1. Istota decyzji i modele decyzyjne
6.2. Proces podejmowania decyzji: etapy i zasady postępowania
6.3. Bariery w podejmowaniu racjonalnych decyzji

Bariera kompetencyjna

Bariera organizacyjna

Bariera informacyjna

6.4. Informacyjne wsparcie procesu decyzyjnego

Rozdział VII. Struktury organizacyjne (Maria Romanowska)

7.1. Definicja struktury organizacyjnej i jej rola w organizacji
7.2. Modele struktur organizacyjnych
7.3. Parametry struktur organizacyjnych

Specjalizacja

Hierarchia

Centralizacja

Formalizacja

Rozdział VIII. Czynniki strukturotwórcze (Maria Romanowska)

8.1. Ogólna charakterystyka czynników strukturotwórczych

Faza życia organizacji

Wielkość organizacji

Strategia

8.2. Technologia jako czynnik zmian
8.3. Kultura organizacji i cechy osobowości ludzi
8.4. Otoczenie jako czynnik zmian w organizacji
8.5. Relacje władzy a zmiany w strukturach organizacji
8.6. Kierunki ewolucji struktur

Rozdział IX. Zarządzanie zmianami. Doskonalenie organizacji (Krystyna Poznańska)

9.1. Pojęcie i przyczyny zmian organizacyjnych
9.2. Rodzaje i obszary zmian organizacyjnych

Obszary zmian w organizacjach

9.3. Zarządzanie procesem zmian
9.3.1. Etapy procesu zmian

Kompleksowe podejście do zmian

9.3.2. Opor wobec zmian i sposoby jego przezwyciężenia
9.4. Doskonalenie i ożywienie organizacji
9.5. Innowacje jako źródło zmian
9.5.1. Innowacja a zmiana
9.5.2. Rodzaje innowacji
9.5.3. Przyczyny niepowodzeń innowacji

Rozdział X. Przedsiębiorczość i zarządzanie przedsiębiorczością (Marian Strużycki)

10.1. Pojęcie przedsiębiorczości w ujęciu ekonomiczno-społecznym i personalnym
10.2. Rola przedsiębiorczości w procesach innowacyjnych
10.3. Cechy osoby przedsiębiorczej - cechy nabyte i pożądane
10.4. Cechy przedsiębiorczych menedżerów
10.5. Przesłanki i źródła zachowań przedsiębiorczych
10.6. Przedsiębiorczość zewnętrzna i wewnętrzna
10.7. Przedsiębiorczość regionalna jako ogniwo spójności społeczno-gospodarczej regionu
10.8. Kreatywność menedżerska w procesach przedsiębiorczości
10.9. Przedsiębiorczość technologiczna
10.10. Podstawy informacyjne kształtowania kultury przedsiębiorczości w organizacji

Rozdział XI. Zarządzanie zasobami ludzkimi (Marian Strużycki, Barbara Bojewska)

11.1. Aspekt strategiczny zarządzania zasobami ludzkimi
11.2. Podstawy długookresowej strategii w zarządzaniu zasobami ludzkimi
11.2.1. Planowanie zatrudnienia
11.2.2. Pozyskiwanie nowych pracowników
11.2.3. Kształtowanie postaw i zaangażowania pracowników
11.2.4. Rozwój i szkolenie pracowników
11.2.5. Ocenianie pracowników

Rozdział XII. Motywowanie pracowników (Piotr Wachowiak)

12.1. Zachowania pracowników w organizacji
12.2. Teorie motywacji
12.2.1. Teoria potrzeb Abrahama Maslowa
12.2.2. Teoria ERG
12.2.3. Teoria trzech potrzeb Davida McClellanda
12.2.4. Teoria dwuczynnikowa Fredericka Herzberga
12.2.5. Teoria sprawiedliwości Johna S. Adamsa
12.2.6. Teoria wzmocnienia Burrhusa F. Skinnera
12.2.7. Teoria oczekiwań Victora Vrooma
12.2.8. Teoria ustalania celów Edwina Locke'a
12.3. Zasady skutecznej motywacji
12.4. Narzędzia motywacji

Rozdział XIII. Przywództwo w organizacji (Piotr Wachowiak)

13.1. Istota przywództwa
13.2. Style przywództwa

Rozdział XIV. Zarządzanie grupami i zespołami (Jan D. Antoszkiewicz)

14.1. Indywidualizm czy zespołowość
14.2. Grupy w organizacji
14.3. Powstawanie i funkcjonowanie grup nieformalnych
14.4. Zespoły zadaniowe
14.5. Krzywa życia zespołu zadaniowego
14.6. Moc sprawcza zespołu zadaniowego
14.6.1. Składowe mocy sprawczej zespołu - wynik globalny
14.7. Diagnozowanie mocy merytorycznej
14.7.1. Osobowości - predyspozycje w zespole zadaniowym
14.7.2. Synergia kompetencji w zespole
14.8. Diagnozowanie mocy decyzyjnej w organizacji
14.8.1. Kierownik zespołu zadaniowego
14.9. Diagnoza mocy komunikacyjnej w organizacji
14.10. Diagnozowanie mocy koegzystencji w organizacji
14.10.1. Spójność grupy
14.10.2. Normy zachowań
14.10.3. Role w grupie
14.10.4. Przywództwo formalne i nieformalne
14.10.5. Konflikty interpersonalne i międzygrupowe

Rozdział XV. Procesy kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Anna Skowronek-Mielczarek)

15.1. Pojęcie kontroli, audytu i controllingu
15.2. Cechy i zadania kontroli
15.3. Proces kontrolowania i rodzaje kontroli
15.4. Zadania controllingu w przedsiębiorstwie
15.5. Rodzaje controllingu w przedsiębiorstwach


357 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- WSPÓŁCZESNE SYSTEMY POLITYCZNE
ŻMOGRODZKI M. DZIEMIDOK-OLSZEWSKA B.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022