ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 45.00 42,75   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BADANIA SONDAŻOWE I EKSPERYMENTALNE WYBRANE ZAGADNIENIA


WIECZORKOWSKA G. WIERZBIŃSKI J.

wydawnictwo: WZ UW , rok wydania 2005, wydanie I

cena netto: 45.00 Twoja cena  42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Badania sondażowe i eksperymentalne


Czasem Czytelnicy myślą: "Nie planuję żadnego badania, dlaczego więc mam czytać o metodach badawczych?". Podstawowym powodem jest konieczność oceny wyników badań, o którch codziennie czytamy. Jest to szczególnie ważne w naszych czasach, gdy jesteśmy dosłownie zalewani informacjami z mass mediów i stajemy przed zadaniem oszacowania, czemu możemy dać wiarę i jak oddzielić dziennikarskie interpretacje od faktu, że coś zostało źle zbadanie.


Wprowadzenie

Rozdział 1
Sposoby odpowiadania na interesujące nas pytania. Badania korelacyjne i eksperymentalne
1.1.Metoda naukowa w poznawaniu zależności między zmiennymi
1.2.Badania korelacyjne
1.3.Badania eksperymentalne
1.4.Porównanie badań eksperymentalnych i korelacyjnych
1.5.Zależności większej liczby zmiennych
1.6.Przykłady różnych typów badań
1.7.Zarzuty pod adresem badań eksperymentalnych
1.8.Analiza wybranych badań

Rozdzial 2
Co to znaczy, że wyniki badań są istotne statystycznie?
2.1.Skale pomiarowe
2.2.Podstawowe statystyki opisowe dla skal ilościowych
2.3.Standaryzacja
2.4.Rozkład zmiennej
2.5.Rozkład normalny (krzywa Gaussa)
2.6.Testowanie hipotez
2.7.Testowanie hipotezy dotyczącej średniej w grupie
2.8.Testowanie istotności różnicy między dwiema niezależnymi grupami wyników
2.9.Testowanie istotności różnicy między dwiema zależnymi grupami wyników

Rozdział 3
Pułapki w badaniach sondażowych
3.1.Proces odpowiadania na pytanie
3.2.Pytania o fakty vs o postawy
3.3.Zasady konwersacji
3.4.Kontekst oceny
3.5.Zniekształcenia wynikające z nieprzestrzegania w badaniach zasad konwersacji
3.6.Zniekształcenia wynikające z narzuconej formy odpowiedzi
3.7.Zniekształcenia związane ze sposobem formułowania pytania
3.8.Zniekształcenia związane z wyborem przez badacza formy skali odpowiedzi (porządkowej)
3.9.Zniekształcenia związane z określaniem częstości zachowania
3.10.Zniekształcenia związane z kolejnością opcji w kafeterii odpowiedzi
3.11.Błędy związane z doborem próby
3.12.Wpływ sposobu zbierania danych

Rozdział 4
Budowanie indeksów złożonych. Zastosowanie analizy czynnikowej
4.1.Zmienne teoretyczne i obserwowalne
4.2.Analiza jednorodności (rzetelności) skali - a Cronbacha
4.3.Analiza czynnikowa
4.4.Przekształcanie danych (interpretacja geometryczna)
4.5.Podstawowe kroki w analizie czynnikowej
4.6.Konsekwencje wyboru sposobu budowania wskaźników


131 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022