Biznesplan
Książka pomyślana jest jako podręcznik do prowadzenia zajęć z zakresu
biznesplanu.
Adresowana jest przede wszystkim do słuchyczy wyższych uczelni na tych kierunkach,
gdzie problematyka planowania biznesowego jest przedmiotem studiów. Można ją też
potraktować jako kompendium wiedzy pomocnej w praktyce, gdy zachodzi potrzeba, czy
konieczność sporządzenia biznesplanu.
WSTĘP
CZĘŚĆ I
1.PLANOWANIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
1.1.Istota planowania działalności - przesłanki, cele, funkcje
1.2.Zasady i metody tworzenia planu
1.2.1.Planowanie scenariuszowe
1.3.Wielowymiarowa matryca planowania - obszary decyzyjne
1.4.Klasyfikacja planów w przedsiębiorstwie
1.5.Ocena efektywności planu
2.BIZNESPLAN W PRZEDSIĘBIORSTWIE
2.1.Rola i zadania biznesplanu
2.2.Cechy biznesplanu
2.3.Zastosowania biznesplanu
2.4.Ryzyko w planowaniu biznesowym
3.STRUKTURA i TREŚĆ BIZNESPLANU
3.1.Prezentacja przedsiębiorstwa lub projektu inwestycyjnego
3.2.Plan właściwy
3.3.Podsumowanie biznesplanu
3.4.Ocena jakości biznesplanu
4.PLANOWANIE DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ
4.1.Pojęcie i znaczenie marketingu
4.2.Analiza możliwości rynkowych
4.2.1.Analiza makrootoczenia
4.2.2.Analiza nabywców
4.2.3.Analiza konkurencji
4.3.Szacowanie popytu rynkowego
4.4.Segmentacja rynku oraz wybór rynku docelowego
4.5.Pozycjonowanie oferty rynkowej oraz projektowanie strategii marketingowej
4.6.Opracowanie programu marketingowego - planowanie struktury mieszanki marketingowej
5.PLANOWANIE ZASOBÓW
5.1.Plan produkcji i usług
5.2.Planowanie techniki i technologii
5.3.Plan zatrudnienia (niezbędnego do realizacji przedsięwzięcia)
5.4.Planowanie zaopatrzenia materiałowego
5.5.Szacunek nakładów na sfinansowanie planowanych zasobów
6.PROJEKCJE FINANSOWE W BIZNESPLANIE
6.1.Ogólna procedura tworzenia projekcji finansowej w biznesplanie
6.2.Projekcja nakładów inwestycyjnych i źródeł ich finansowania
6.3.Projekcja zysków i strat
6.4.Projekcja przepływów pieniężnych
6.5.Projekcja bilansu
6.6.Powiązania pomiędzy zestawieniami finansowymi w biznesplanie
7.PROJEKTOWANIE SYSTEMU OCENY DLA PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA
7.1.Tradycyjne narzędzia wskaźnikowej oceny finansowej
7.2.Proste i dyskontowe metody oceny projektów inwestycyjnych
7.3.Ocena ryzyka
CZĘŚĆ II SYMULATOR TWORZENIA I REALIZACJI PLANU BIZNESOWEGO
Opis zajęć warsztatowych
Literatura
188 stron, B5, oprawa miękka