ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYCHOWANIE W EDUKACJI SPECJALNEJ OSÓB Z LEKKĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INT.


ĆWIRYNKAŁO K.

wydawnictwo: AKAPIT , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 47.50 Twoja cena  45,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wychowanie w edukacji specjalnej osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną

Heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji


Prezentowana książka "Wychowanie w edukacji specjalnej osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną", której redaktorem naukowym jest Katarzyna Ćwirynkało, stanowi kolejną już pozycję z cyklu "Heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji".

Redaktor książki pozyskała - co warto tu podkreślić - teksty wybitnych w kraju znawców tytułowej problematyki, reprezentujących znaczące w pedagogice ośrodki badań z zakresu pedagogiki specjalnej.

Wymienić tu należy chociażby profesorów: Krystynę Baranowicz, Czesława Kosakowskiego, Adama Mikruta, czy też doktorów: Urszulę Bartnikowską, Elżbietę M. Minczakiewicz, Leszka Plocha, Agnieszkę Żytę. Treści książki zostały ujęte w trzy części. Pierwsza z nich przynosi publikacje podejmujące zagadnienia ogólne łączące się z wychowaniem osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część druga koncentruje się na tematyce wychowania osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku ich bytowania. Wśród analizowanych środowisk jest m.in. środowisko szkolne, rodzinne, internatu. Z kolei trudności wychowawcze w pracy z osobami z lekką niepełnosprawnością intelektualną stanowią przedmiot zainteresowania autorów tekstów zamieszczonych w ostatniej części. Jak zaznacza w recenzji wydawniczej prof. dr hab. Teresa Żółkowska "recenzowana książka dotyczy ważnego i, niestety, rzadko analizowanego zagadnienia pedagogiki specjalnej, tj. kwestii wychowania osób z niepełnosprawnością intelektualną. Niewiele publikacji poświęconych jest tej problematyce. (?) Codzienność praktyki edukacyjnej pokazuje jednak, że jest to problem ważny i wymagający wnikliwej analizy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej. (?) Zamieszczone w książce opracowania przygotowane są w sposób interesujący i świadczący o bardzo dobrej znajomości problematyki. (?) Zgromadzony i opracowany w niej materiał powinien zainteresować zarówno teoretyków, jak i osoby, które bezpośrednio zajmują się edukacją niepełnosprawnych intelektualnie, tj. rodziców, nauczycieli, wychowawców, terapeutów oraz studentów i słuchaczy pedagogiki specjalnej".


Katarzyna Ćwirynkało
Wprowadzenie

Część I Wychowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną – zagadnienia ogólne

Czesław Kosakowski
Rozważania nad miejscem wychowania w edukacji specjalnej

Krystyna Baranowicz
Między postulatami a rzeczywistością .
Jakiej teorii wychowania potrzebuje pedagogika specjalna?

Agnieszka Kubarewicz
Jakim człowiekiem powinien być pedagog? Myśli Janusza Korczaka .

Elżbieta Maria Minczakiewicz
Poczucie jakości i sensu życia niepełnosprawnych jako czynnik determinujący rozwój i postępy w zakresie ich usprawniania

Małgorzata Trojańska
Wychowanie oparte na wartościach drogą do samowychowania osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną

Część II Wychowanie osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku ich bytowania (rodzina, szkoła, internat.)

Urszula Bartnikowska
Podmiotowość w wychowaniu dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w rodzinie

Katarzyna Ćwirynkało
Możliwości wykorzystania systemu Antoniego Makarenki w pracy wychowawczej w internacie dla osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną

Leszek Ploch
Wychowanie do aktywności artystycznej uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w internacie .

Agnieszka Żyta
Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole integracyjnej – szanse i zagrożenia w opinii nauczycieli .

Część III Trudności wychowawcze w pracy z osobami z lekką niepełnosprawnością intelektualną

Czesław Kosakowski
Trudności wychowawcze w pracy z dziećmi i młodzieżą z niepenosprawnością

Katarzyna Ćwirynkało, Monika Włodarczyk-Dudka
Trudności wychowawcze sprawiane przez uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną a rozumienie norm społeczno-etycznych i ich sytuacja rodzinna

Adam Mikrut
Zaburzenia w zachowaniu młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną – przejawy i uwarunkowania

Monika Pouch
Radzenie sobie z dyscyplinowaniem uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną – z doświadczeń nauczyciela

Agnieszka Żywanowska
Problemy wieku dorastania młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną w kontekście jej przestrzeni życiowej .

Informacje o Autorach.


228 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022