ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 49.10 46,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYCHOWANIE - NIEROZŁĄCZNOŚĆ TEORII I PRAKTYKI


APANEL D. JAWORSKA A.

wydawnictwo: AKAPIT , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 49.10 Twoja cena  46,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wychowanie - nierozłączność teorii i praktyki

W perspektywie historii edukacji oraz pedagogiki specjalnej i resocjalizacyjnej


Przesłaniem sygnalizowanej tu książki - jak czytamy we Wstępie - jest zaprezentowanie pedagogiki w ujęciu, które wyraźnie wskazuje na nierozłączność teorii z praktyką wychowawczą - podążając śladami historii, aż do dnia dzisiejszego.

Działalność wychowawcza w ukazanych w książce subdyscyplinach pedagogiki (historia edukacji, pedagogika specjalna, pedagogika resocjalizacyjna) zaprezentowana została w ujęciu chronologiczno-historycznym, z jednoczesnym osadzeniem jej w paradygmatycznie uzasadnionych koncepcjach teoretycznych. Samo wychowanie nie jest bowiem oderwane od wypracowanych przed jego zaistnieniem źródeł intelektualnych. W różnych koncepcjach pedagogiki, a szczególnie w różnych jej działach, wyraźnie zarysowują się jednak różnice w proporcjach między praktyką a teorią. W części z nich, co wyraźnie zostało ukazane w tej książce - praktyka zyskuje pozycję dominującą, zawsze jednak pozostaje w silnym związku z uznanymi koncepcjami teoretycznymi. Każda z części tego opracowania porusza odmienne, choć zawsze fundamentalne problemy pedagogiki - edukację, opiekę nad osobami specjalnej troski oraz reedukację sprawców przestępstw. Książka ukazała się pod redakcja Danuty Apanel i Anetty Jaworskiej. Na jej zawartość składa się kilkanaście tekstów, których autorami są reprezentanci wspomnianych wcześniej dyscyplin pedagogiki pochodzący z kilku uczelni kraju, m.in. z Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Akademii Pomorskiej w Słupsku, Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej IGNATIANUM w Krakowie. Pozwoliło to szerzej, a także w sposób bardziej zróżnicowany spojrzeć na zagadnienia wskazane w tytule książki.


Wstęp

Część I Historyczne i współczesne aspekty wychowania

Wiesław Jamrożek
Galicyjskie kongresy pedagogiczne w rozwoju polskiej myśli i praktyki edukacyjnej na przełomie XIX i XX wieku

Kazimierz Puchowski
"Doskonałe pożytki tragedyi lub komedyi uważyć". Teatr w edukacji nowożytnych elit politycznych

Justyna Gulczyńska
Obsesja wychowania ideologicznego młodzieży szkół średnich ogólnokształcących w reformach szkolnych PRL-u i jej realizacja

Teresa Jaroszuk
Książki bibliotek szkolnych w systemie edukacji Polski międzywojennej (1918-1939)

Justyna Miko-Giedyk
Działalność nauczycieli w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych uczniów ze środowisk wiejskich - na przykładzie powiatu kieleckiego

Iwona Gumowska
Typy oporu wobec szkoły jako instytucji a opinie o uczniach

Część II Problemy pedagogiki specjalnej

Danuta Apanel
Modele kształcenia integracyjnego w Polsce i na świecie - zarys problematyki

Danuta Apanel
Dysleksja jako problem procesu rewalidacji

Barbara Moraczewska
Terapia zajęciowa - jako jedna z form rehabilitacji osób z niepełnosprawnością - szansa na samodzielność

Anna Szczepaniak
Poczucie wsparcia społecznego u rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną a ich stosunek do przyszłości

Iwona Cymerman
Apostolstwo Ochotników Cierpienia - wychowanie do miłości przez miłość - propozycja opieki według ks. Luigi Novarese

Agnieszka Dul
Opieka studentów pełnosprawnych nad studentem niepełnosprawnym fizycznie w stopniu znacznym - opis własnego przypadku

Część III Problemy pedagogiki resocjalizacyjnej

Anetta Jaworska
Prewencja kryminalna i wspomaganie resocjalizacji sprawców przestępstw w Niemczech

Justyna Kusztal
Współczesne problemy resocjalizacji czeskiej

Anna Kieszkowska
Cele życiowe nieletnich a możliwość ich realizacji w placówce resocjalizacyjnej

Robert Opora
Ekologiczny model profilaktyki uzależnień nieletnich

Małgorzata Michel
Streetworking jako alternatywa dla instytucjonalnych metod profilaktyki i resocjalizacji dzieci i młodzieży

Krzysztof Biel
Resocjalizacja dziewcząt przejawiających zachowania agresywne

Nota o Autorach


252 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022