ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 35.90 34,11   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NAUCZYCIEL WOBEC POSTAW TWÓRCZYCH UCZNIÓW


DOBROWOLSKA B. - PEDAGOGICZNE UWARUNKOWANIA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH

wydawnictwo: AKAPIT , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 35.90 Twoja cena  34,11 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nauczyciel wobec postaw twórczych uczniów

Pedagogiczne uwarunkowania kompetencji zawodowych


Na strukturę książki składa się osiem rozdziałów koncentrujących się m.in. na następujących zagadnieniach: współczesne koncepcje twórczości w psychologii i pedagogice, postawy twórcze - ich różne płaszczyzny i predykatory, kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych uczniów w praktyce edukacyjnej, rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych a możliwości kreatogenne szkoły.

Jak podkreśla w recenzji wydawniczej prof. dr hab. Anna Karpińska "Wartością recenzowanej książki jest wnikliwa analiza wybranej kategorii czynników warunkujących kompetencje zawodowe współczesnego nauczyciela w bardzo istotnym obszarze jego działań edukacyjnych. (...) praca stanowi nie tylko interesujący szkic pedentologiczny, ale zawiera także szereg cennych wskazówek dla dydaktyki twórczości oraz inspiruje do wypracowania koncepcji oraz strategii kształcenia nauczycieli do twórczości edukacji".


Wstęp

Rozdział I
Współczesne koncepcje twórczości w psychologii i pedagogice
1. Psychologiczne koncepcje twórczości
2. Twórczość i postawy twórcze w świetle psychologii humanistycznej i nauk pedagogicznych

Rozdział II
Postawy twórcze - ich różne płaszczyzny i predyktory
1. Znaczenie środowiska społeczno-kulturowego dla postaw twórczych
2. Osobowościowe uwarunkowania postaw twórczych

Rozdział III
Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej
1. Pojęcie kompetencji nauczyciela i ich klasyfikacja w literaturze
2. Kompetencje nauczyciela a filozofia szkoły
3. Rozwój profesjonalny nauczycieli a poszerzanie obszarów kompetencji zawodowych na przykładzie wybranych koncepcji
4. Kompetencje nauczyciela a czynniki psychologiczne i społeczne

Rozdział IV
Rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych uczniów w praktyce edukacyjnej
1. Rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych uczniów a kompetencje nauczycieli
2. Kompetencyjność nauczyciela a rozwój kompetencji ucznia
3. Wspieranie postaw twórczych uczniów jako kategoria umiejętności pedagogicznych
3.1. Postawy twórcze uczniów w praktyce jako wartość edukacyjna
3.2. Kompetencje emocjonalne i ich implikacje edukacyjne
3.3. Społeczny i kulturowy wymiar postaw twórczych
4 Podmiotowość ucznia a strategie pedagogiczne R. D. Stroma
5. Strategie nauczyciela służące wspieraniu postaw twórczych uczniów
6. Szkoła jako organizacja ucząca się i nauczyciel w roli ucznia

Rozdział V
Pedagogiczne uwarunkowania kompetencji zawodowych nauczyciela
1. Zmiana w edukacji jako wynik zmian społecznych i ich konsekwencje pedagogiczne
2. Standardy edukacyjne i style pedagogicznego myślenia jako wyznacznik kompetencji zawodowych nauczyciela
3. System dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli jako warunek poszerzania zawodowych kompetencji
4. Aksjologiczny wymiar kreatywności w pracy pedagogicznej
4.1. Wartości edukacyjne jako podstawa w pracy wychowawczej
4.2. Twórczość i postawy twórcze - ich miejsce w teleologii edukacyjnej

Rozdział VI
Badawczy charakter pracy nauczyciela jako pedagogiczny warunek oraz element kompetencyjności zawodowej
1. Nauczyciel jako badacz - określone postawy pedagogiczne
2. Wiedza pedagogiczna jako warunek poszerzania zawodowych kompetencji

Rozdział VII
Rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych a możliwości kreatogenne szkoły
1. Kreatogenność szkoły - potrzeba edukacyjna i warunek rozwoju ucznia
2. Rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych uczniów a szkolna praktyka
3. Kreatogenne możliwości szkoły i ich konteksty

Rozdział VIII
Nowe obszary kompetencyjności nauczyciela w zakresie rozpoznawania i wspierania postaw twórczych uczniów
1. Udział nauczycieli w dokształcaniu i doskonaleniu zawodowym a poszerzanie kompetencji pedagogicznych
2. Kompetencje kluczowe nauczyciela w rozpoznawaniu i wspieraniu postaw twórczych uczniów

Zakończenie
Bibliografia
Summary


196 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022