ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 149.90 142,41   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PUBLIC RELATIONS WIARYGODNY DIALOG Z OTOCZENIEM


WOJCIK K.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2015, wydanie VI

cena netto: 149.90 Twoja cena  142,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Public relations

Wiarygodny dialog z otoczeniem


Najnowsze, szóste wydanie klasycznej już publikacji dostarcza kompletnej i aktualnej wiedzy na temat public relations i zagadnień pochodnych.

Główne obszary tematyczne to m.in.:

• Podstawowe pojęcia, istota, cechy tożsamościowe, funkcje, motywy prowadzenia (w tym marketingowe), wady i zalety różnych sposobów organizowania działalności PR (w tym optymalny typ kwalifikacji), zasady etyczne.

• Analiza celów i zadań w poszczególnych fazach procesu PR:
o diagnoza stanu wyjściowego i metody jej przeprowadzenia: badania wizerunku, tożsamości organizacyjnej, dotychczasowego komunikowania, zagrożeń kryzysem,
o elementy profesjonalnie zbudowanego programu wizerunkowego oraz bieżącego, w tym w sytuacji społecznie kontrowersyjnej inwestycji, wraz z procedurami tworzenia tych programów,
o faza realizacji programów: zadania, uwarunkowania skuteczności, profesjonalne komunikowanie (w tym w sytuacji kryzysu), zasady współpracy z mediami, pożądane cechy narzędzi wykorzystywanych wobec rozmaitych otoczeń, zagrożenia manipulowaniem,
o metody badania efektów zrealizowanych programów i ich krytyczna analiza.

• Public relations jako dyscyplina naukowa - próby tworzenia teorii w świecie i Polsce; nurt krytyczny w myśli teoretycznej.

• Pozytywne i negatywne przykłady programów PR, pytania i zadania sprawdzające wiedzę i umiejętności czytelnika, liczne listy kontrolne dla praktyków.

Książkę wyróżnia rzadkie i umiejętne połączenie walorów podręcznika akademickiego z aplikacyjnymi/ poradnikowymi dla praktyki. Jest więc przydatna zarówno dla wykładowców i studentów wszystkich poziomów kształcenia w zakresie public relations, jak i dla praktyków PR o różnym stopniu wtajemniczenia w profesję.


Część pierwsza Istota, funkcje, organizowanie działalności Public Relations

Rozdział 1. Istota public relations
1. Definicje i cele PR
1.1. Definicje PR
1.2. Cele PR
1.3. Wizerunek jako cel PR - definicje i uwarunkowania
1.4. Wizerunek a korporacyjna reputacja
1.5. "Public" jako człon terminu "public relations" - otoczenie w działalności PR
2. Komunikowanie jako podstawowa metoda w PR
2.1. Podstawowe pojęcia, proces i środki komunikowania
2.2. Perswazja, retoryka, dialog
2.3. Formy komunikowania i ich właściwości
2.4. Techniki komunikowania w PR
3. Środki uzupełniające w PR
4. Zasady etyczne w PR
4.1. Znaczenie etyki w działalności PR
4.2. Źródła norm etycznych i standardów profesjonalnego postępowania w PR
4.3. Zasady etyczne PR pochodne od zasad antycznej retoryki
4.4. Kodeksy etyczne i standardy zawodowe środowiska public relations
4.5. Normy zewnętrzne wobec środowiska PR, bezpośrednio lub pośrednio obowiązujące także to środowisko
5. Public relations a pojęcia pokrewne lub za takie uważane
5.1. Wprowadzenie
5.2. Human relations a PR
5.3. Corporate identity a PR
5.4. Dziennikarstwo a PR
5.5. Lobbing a PR
5.6. Public affairs a PR
5.7. Publicity a PR
5.8. Propaganda a PR
5.9. Agitacja a PR
5.10. Public relations a marketing, komunikowanie marketingowe, reklama

Rozdział 2. Motywy prowadzenia działalności public relations dawniej i dziś
1. Poszukiwanie korzeni PR
1.1. Historyczne odpowiedniki dzisiejszego PR
1.2. Podwaliny nowoczesnego PR w USA
1.3. Początki i rozwój nowoczesnego PR w Europie na przykładzie Niemiec i Wielkiej Brytanii
1.4. Rozwój PR w Japonii
2. Motywy prowadzenia public relations przez dzisiejsze przedsiębiorstwa
2.1. Wprowadzenie
2.2. Motywy według kategorii
3. Potencjalne funkcje PR na rzecz zarządu organizacji
3.1. Funkcje PR w organizacji tradycyjnie podawane w literaturze
3.2. Potencjalne funkcje PR w perspektywie koncepcji zarządzania problemami
3.3. Potencjalne funkcje PR w systemie komunikacyjnym organizacji

Rozdział 3. Organizowanie działalności public relations - rozwiązania, kadry
1. Przegląd rozwiązań organizacyjnych - kryteria wyboru
2. Wymagania kwalifikacyjne wobec osób zatrudnionych w działalności PR
3. Organizowanie działalności PR za pomocą służb własnych
4. Wspólne public relations - rozwiązanie pośrednie między własną a obcą służbą PR
5. Organizowanie działalności PR przez agencje usług PR i doradców indywidualnych
5.1. Jak dobierać i opłacać agencje PR
5.2. Struktury wewnętrzne agencji PR
5.3. Selekcja doradców indywidualnych, konsultantów PR
6. Doświadczenia w przygotowywaniu kadr do działalności w PR

Część druga Fazy przedrealizacyjne w procesie Public Relations

Rozdział 4. Analiza stanu wyjściowego
1. Przedrealizacyjne fazy w różnych ujęciach procesu PR
2. Programy wieloletnie wizerunkowe a programy bieżące - różnice zadań w fazach procesu
3. Cechy, przedmiot i źródła trafnej diagnozy stanu wyjściowego, poprzedzającej opracowanie programu wizerunkowego
4. Czyje opinie, postawy i oceny należy uwzględniać w analizie
5. Badanie głównych elementów diagnozy stanu wyjściowego
5.1. Badanie wizerunku/reputacji
5.2. Ustalenie tożsamości i kultury organizacyjnej
5.3. Badanie dotychczasowego komunikowania - audyt komunikacyjny
6. Pytania do kontroli kompletności wyników analizy stanu wyjściowego

Rozdział 5. Programowanie w public relations - programy wizerunkowe oraz bieżące
1. Elementy programów wizerunkowych i bieżących
2. Nastawienie, ogólna strategia relacji i komunikowania się z otoczeniem jako nadrzędne uwarunkowanie programów wizerunkowych i bieżących
3. Sposoby wspierania służb PR w tworzeniu programów wizerunkowych i bieżących
4. Postulat zachowania hierarchicznej struktury celów i zadań w programach wizerunkowych i bieżących
5. Tworzenie programu wizerunkowego
5.1. Dobór strategii ogólnej i szczegółowej
5.2. Konkretyzacja celów: strategicznego i operacyjnych oraz zadań; cechy prawidłowego ich określenia
5.3. Określanie grup celowych
5.4. Dobór sposobów realizacji celów. Ustalenie taktyki
6. Plan kryzysowy jako element wieloletniego programu PR
7. Tworzenie bieżących programów PR
8. PR w sytuacji społecznie kontrowersyjnej inwestycji - szczególny przypadek programu bieżącego PR
Aneks
Pozytywny przykład programu wizerunkowego
Skontroluj swoją wiedzę i umiejętności w tworzeniu programów bieżących PR

Część trzecia Realizacja programów public relations

Rozdział 6. Profesjonalizm w komunikowaniu warunkiem realizacji programów public relations
1. Podstawowe zadania fazy realizacji programów public relations
2. Ogólne uwarunkowania działalności komunikacyjnej
2.1. Grupy celowe jako uwarunkowanie skuteczności wpływu PR
2.2. Udział komponentów racjonalnych i emocjonalnych w wypowiedziach PR
2.3. Kultura organizacyjna jako ogólne uwarunkowanie komunikowania
3. Kompetencje komunikacyjne organizacji prowadzącej PR - elementy
3.1. Zalecenia dotyczące wypowiedzi dla celów PR - w skrócie
3.2. Dobór treści informacji
3.3. Ryzyko wprowadzania odbiorcy w błąd w działalności informacyjnej w PR
3.4. Reguły skutecznej argumentacji
3.5. Zasady wyrażania przesłania w formie sloganu/hasła
3.6. Znajomość specyfiki komunikowania w kryzysie
3.7. Kryteria doboru mediów masowych jako przekaźników treści w public relations
3.8. Internet jako medium komunikacyjne - specyfika korzystania w PR
4. Współpraca z dziennikarzami i redakcjami jako narzędzie PR
4.1. Formy współpracy
4.2. Typy pisemnych wypowiedzi dostarczanych mediom jako gotowe do upowszechniania lub źródłowe do wykorzystania
4.3. Zalecenia dotyczące przygotowywania pisemnych wypowiedzi do upowszechniania w środkach masowego przekazu
4.4. Przekazywanie dziennikarzom informacji w komunikacji osobistej i bezpośredniej
4.5. Kartoteka dziennikarzy i redakcji

Rozdział 7. Narzędzia public relations - jak profesjonalnie kształtować, jakich błędów unikać
1. Wygłaszanie przemówień w PR
1.1. Znaczenie, okazje, cele, podstawowe pytania wstępne
1.2. Przygotowanie własnego przemówienia publicznego
1.3. Przygotowywanie przez służbę PR przemówienia dla innych członków organizacji
2. Prezentacja biznesowa
3. Konferencje pozaprasowe - przygotowywanie i prowadzenie
4. Ogłoszenia dla celów PR
5. System identyfikacji wizualnej
6. Plakat jako nośnik obrazu i medium w PR
7. Folder firmowy
8. Obraz filmowy w PR
9. Planowanie i organizowanie "drzwi otwartych"
10. Podstawowe zasady przyjmowania ważnych gości
11. Sprawozdania z działalności
12. Broszury
13. Udział w targach jako instrument PR - specyfika zadań pracownika PR
14. Przygotowywanie obchodów jubileuszowych
15. Imprezy firmowe
16. Listy indywidualne
17. Punkty konsultacyjne lub doradztwa
18. Sponsorowanie, mecenaty, darowizny jako uzupełniające narzędzia PR
18.1. Działalność sponsorska i działania zbliżone - kwestie pojęciowe
18.2. Sponsorowanie a cele PR
18.3. Sponsorowanie sportu
18.4. Sponsorowanie kultury
18.5. Sponsorowanie celów społecznych
18.6. Czynniki skuteczności sponsorowania
19. Zaangażowanie społeczne biznesu jako czynnik wizerunku i reputacji

Rozdział 8. O ddziaływanie na ważniejsze części otoczenia w PR - specyfika otoczenia, celów i narzędzi
1. Wewnętrzny PR (oddziaływanie na pracowników)
2. Oddziaływanie na konsumentów i klientów w PR
2.1. Konsumenci jako podmiot wpływów
2.2. Oddziaływanie na klientów
2.3. Oddziaływanie na klientów instytucji infrastruktury
2.4. Czasopisma klientowskie - czasopisma firmowe
3. Relacje inwestorskie - inwestorskie PR
4. Oddziaływanie na lokalną społeczność (sąsiedzkie PR)
5. Oddziaływanie na związki zawodowe
6. Oddziaływanie na władze publiczne - agendy rządowe i państwowe w ramach PR
7. Oddziaływanie na konkurentów

Rozdział 9. Public relations organizacji różnego typu
1. PR banków
2. PR podmiotów rynku zaopatrzeniowego
3. PR administracji publicznej
4. PR partii politycznych (polityczne PR)
5. PR uzdrowisk i miejscowości wypoczynkowych
6. PR organizacji niedochodowych (charytatywnych)
7. Public relations uczelni

Rozdział 10. Kontrola powykonawcza/faza ewaluacji w procesie public relations
1. Przedmiot kontroli powykonawczej w teorii i doświadczeniach praktycznych w świecie
2. Przyczyny niepodejmowania badań kontrolujących wyniki PR. Trudności metodologiczne jako przyczyna
3. Problem podstaw do szacowania i/lub pomiaru efektów PR
4. Badanie efektów PR przez analizę przekazów w mediach
4.1. Clipping i cutting
4.2. Analiza treści przekazów medialnych
4.3. Ekwiwalent reklamowy
5. Badanie wizerunku jako wyniku działania PR
6. Mierniki efektywności PR według Waltera K. Lindenmanna
7. Przydatność metod badań wypracowanych w innych dziedzinach
7.1. Marketingowa metoda DAGMAR
7.2. Karta wyników
8. Zastosowanie badań ankietowych w ocenie wyników

Część czwarta Public relations wśród naukowych dyscyplin i badań. Krytyczny nurt w teorii public relations

1. Źródła trudności naukowego ujęcia PR
2. PR w perspektywie kryteriów wyodrębniania dyscyplin naukowych
3. Problem i próby tworzenia teorii PR
3.1. Wprowadzenie
3.2. Jamesa E. Gruniga teoria doskonałości w PR
3.3. Teoria sytuacyjna PR Jamesa E. Gruniga
3.4. Koncepcja modeli komunikowania w PR Jamesa E. Gruniga
3.5. Nurt krytyczny w teorii PR
4. Podejścia teoretyczne do PR ze strony pozostałych środowisk naukowych
5. Polskie próby tworzenia teorii PR
5.1. Koncepcja wizerunku równoległego Wojciecha Budzyńskiego
5.2. Koncepcja transformacyjnego PR Ryszarda Ławniczaka

Aneks
Przykłady z praktyki public relations

Literatura
Indeks


976 stron, Format: 17.0x24.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022