Internet jako źródło informacji w decyzjach nabywczych konsumenta
Książka przedstawia syntetyczny przegląd teorii zachowań konsumenta w procesie
podejmowania decyzji nabywczych związanych z korzystaniem z Internetu.
Autorka proponuje klasyfikację internetowych źródeł informacji o produktach i
usługach oraz formułuje zalecenia dla podmiotów tworzących elektroniczny przekaz
marketingowy.
Tematyka /monografii/ jest bardzo aktualna i interesująca zarówno z punktu widzenia
teoretycznego, jak i utylitarnego. Zmiany zachodzące w zachowaniach nabywczych
konsumentów są uwarunkowane między innymi pojawieniem się nowych źródeł informacji,
do których można zaliczyć źródła internetowe. Recenzowana monografia dr Joanny
Kos-Łabędowicz wychodzi naprzeciw tym praktycznym i teoretycznym potrzebom.
Dr hab. Grażyna Rosa
prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Wstęp 7
Rozdział 1. Proces podejmowania decyzji nabywczych 9
1.1. Konsument jako podmiot decyzji nabywczych 9
1.2. Proces decyzyjny – pojęcie, cechy i struktura 18
1.3. Decyzje nabywcze konsumenta – cechy i typologia 22
Rozdział 2. Uwarunkowania decyzji nabywczych konsumenta 31
2.1. Czynniki wpływające na decyzje nabywcze konsumenta 31
2.2. Informacje w procesie decyzyjnym – pojęcie, rodzaje, funkcje 40
Rozdział 3. Podstawy informacyjne decyzji nabywczych konsumenta 49
3.1. Tradycyjne i nowe źródła informacji konsumenta 49
3.2. Badanie procesu decyzyjnego konsumenta 57
Rozdział 4. Informacje dostępne w Internecie 69
4.1. Rozwój internetowych źródeł informacji – diagnoza i perspektywy rozwoju
69
4.2. Informacje w Internecie – jakość i selekcja 74
4.3. Specyfika internetowych badań zachowań konsumenta 79
Rozdział 5. Komercyjne źródła informacji w Internecie – rodzaje, cechy,
zalety i wady 87
5.1. Strony internetowe 87
5.2. Reklamy internetowe 92
5.3. Reklama w poczcie elektronicznej 97
Rozdział 6. Niekomercyjne źródła informacji w Internecie – rodzaje,
cechy, zalety i wady 101
6.1. Media społecznościowe 101
6.2. Fora dyskusyjne 108
6.3. Blogi 110
6.3.1. Internetowi liderzy opinii – blogerzy 110
6.3.2. Blogi korporacyjne 114
6.4. Opinie i recenzje konsumentów 116
Rozdział 7. Proces zakupu wybranych dóbr konsumpcyjnych – studium przypadku
119
7.1. Metodyka badań zachowań konsumenta w Internecie 119
7.2. Wykorzystanie internetowych źródeł informacji – badania ankietowe 121
7.3. Wykorzystanie internetowych źródeł informacji – wywiady pogłębione 127
Rozdział 8. Internetowe źródła informacji – wykorzystanie, problemy i
możliwość dalszego rozwoju 137
8.1. Miejsce internetowych źródeł informacji w procesie decyzyjnym konsumenta 137
8.2. Propozycje usprawnienia wykorzystania internetowych źródeł informacji przez
konsumentów 144
8.3. Perspektywy rozwoju internetowych źródeł informacji 153
Zakończenie
ANEKS (Załączniki 1–10) 159
Bibliografia 181
Indeks 191
192 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka