Wypalenie zawodowe w procesie zarządzania przedsiębiorstwem
Wypalenie zawodowe zależy od branży, kultury organizacyjnej, miejsca pracy oraz
przyjętej strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Stąd zaleca się prowadzenie
odpowiedniej polityki z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz ustalenie, jakie
działania mogą podjąć przedsiębiorca i pracownik, aby uchronić się przed tym
zjawiskiem lub przynajmniej złagodzić jego skutki.
Celem publikacji jest analiza i charakterystyka procesu wypalenia zawodowego,
przedstawienie konsekwencji tego zjawiska w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz wskazanie
działań zapobiegawczych. W rozdziale pierwszym wyjaśniono istotę i znaczenie burnout.
Skoncentrowano się na metodach pomiaru wypalenia zawodowego i dokonano diagnostyki
syndromu. Wskazano też różnice między wypaleniem a zaburzeniami psychicznymi oraz
główne czynniki sprzyjające powstawaniu tego zjawiska.
Scharakteryzowano skutki i koszty wypalenia zawodowego. W rozdziale drugim
zaprezentowano metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
Książka adresowana jest do studentów i praktyków zarządzania organizacjami.
Łukasz Makowski – menedżer, doradca i trener biznesu z zakresu
zarządzania przedsiębiorstwem, marketingu, public relations, sprzedaży, negocjacji i
komunikacji. Od 2010 r. prodziekan Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydziału
Zamiejscowego w Chorzowie. Autor oraz recenzent wielu publikacji z zakresu zarządzania,
polityki i gospodarki. Menedżer i redaktor pisma przemysłowo-gospodarczego (2004-2007),
dyrektor generalny, dyrektor produktu oraz sieci sprzedaży w latach 2004 i 2007-2010.
Agnieszka Michalska-Rechowicz – specjalistka ds. personalnych.
Pracowała w Polsce i Wielkiej Brytanii na stanowisku HR business partner oraz menedżera
ds. szkoleń w międzynarodowej korporacji. Posiada certyfikat praktyka rozwoju i szkoleń
oraz coacha. Jest także trenerem Coaching Clinic. Wykładowczyni South Bank University w
Londynie, Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu oraz Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie.
Agnieszka Tomczyk – praktyk, specjalistka z zakresu zarządzania
zasobami ludzkimi, marketingu i sprzedaży.
87 stron, oprawa miękka