|
MARKETING W SZKOLE WY¯SZEJ ISTOTA I ZNACZENIE MARKI
NOWACZYK G. SOBOLEWSKI D. wydawnictwo: WSB POZNAÑ , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 62.00 Twoja cena 58,90 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka Marketing w szkole wy¿szej
Istota i znaczenie marki
Rynek edukacyjny w Polsce osi±gn±³ etap dojrza³o¶ci, co wymusza krytyczne
spojrzenie na dotychczasowe strategie zarz±dzania marketingowego realizowane przez
uczelnie.
W trosce o wzmacnianie pozycji rynkowej szko³y wy¿sze podejmuj± wiele nowych
dzia³añ, m.in. na rzecz budowania silnej pozycji marki uczelni. Skuteczne zarz±dzanie
mark± to jedna z najwa¿niejszych strategii w planowaniu d³ugofalowego rozwoju szko³y
wy¿szej. Poza podstawowymi atrybutami marki, jak nazwa, logo i kolorystyka, licz± siê
przede wszystkim warto¶ci oraz idee, na których jest budowana jej pozycja. Stosownie do
zmian w otoczeniu marka powinna oferowaæ warto¶ci, które s± sta³e, podstawowe, takie
jak: wiedza, edukacja, poszukiwanie prawdy, etyka czy troska o relacje spo³eczne.
Jednocze¶nie marka powinna zmieniaæ siê w tych obszarach, które ¶wiadcz± o jej
dostosowaniu do otoczenia – w³a¶ciwe komunikaty, narzêdzia promocji, formy kontaktów
i elementy wizerunkowe. Rol± marki szko³y wy¿szej jest równie¿ integracja ca³ej
spo³eczno¶ci akademickiej z jej interesariuszami oraz absolwentami. Powinna ona tak¿e
obejmowaæ zasady i sposoby tworzenia kultury organizacyjnej uczelni – najtrudniejszego
do skopiowania elementu przewagi konkurencyjnej.
O tych wszystkich niezwykle wa¿nych i z³o¿onych problemach traktuje niniejsza
publikacja. Zawiera ona refleksje badaczy i wypowiedzi praktyków, którzy od lat buduj±
marki szkó³ wy¿szych na rynku w Polsce oraz w innych krajach ¶wiata. Cennym
uzupe³nieniem rozwa¿añ s± analizy przypadków, dotycz±ce konkretnych problemów oraz
sposobów ich rozwi±zania. Bogactwo zawartych w publikacji opisów i analiz mo¿e byæ
nieocenion± pomoc± dla wszystkich, którzy skupiaj± swoje wysi³ki na krytycznej
refleksji w procesie podejmowania decyzji budowania marki szko³y wy¿szej na
zmieniaj±cym siê rynku.
prof. dr hab. Henryk Mruk
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
357 stron, B5, oprawa miêkka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub
anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.
|