ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 49.90 47,41   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INSPIRACJE EDUKACJI REFLEKSYJNEJ


WORONOWICZ W.

wydawnictwo: AKAPIT , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 49.90 Twoja cena  47,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Inspiracje edukacji refleksyjnej


Książka Wandy Woronowicz zatytułowana "Inspiracje edukacji refleksyjnej" jest rezultatem wieloletnich zainteresowań Autorki tytułową kategorią, która jest analizowana w kontekście aktualnych i niezwykle ważnych problemów pedagogicznych, z którymi przychodzi zmierzyć się osobom mającym do czynienia z wychowaniem dzieci i młodzieży.

Adresatami książki są więc nie tylko pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele, terapeuci, kuratorzy, ale i rodzice. Co więcej, książka powinna zainteresować tych wszystkich, którzy wychowanie młodego pokolenia uważają za sprawę priorytetową we współczesnych trudnych i złożonych czasach. Jak bowiem trafnie zauważa Autorka,

"Książka ta rozwija, tłumaczy i uzasadnia pożytki edukacji refleksyjnej jako uniwersalnej koncepcji radzenia sobie w chaosie współczesności. Optuje jednocześnie, by kurs takiej edukacji wprowadzony został do szkół wszystkich szczebli, aby opuszczająca je młodzież wyposażona była w naturalne narzędzia chroniące człowieka przed groźnymi wpływami społecznymi, takimi jak manipulacja świadomością, propaganda oraz fałszywa reklama, przemoc symboliczna, uleganie nieprawdziwym autorytetom.

" Za najlepszą rekomendację książki mogą posłużyć słowa jej Recenzentów. I tak prof. zw. dr hab. Wojciech Kojs zauważa: "Autorka prowadzi dyskurs nad koniecznymi i radykalnymi zmianami współczesnej edukacji, adekwatnymi do skutków i perspektyw cywilizacyjnych i kulturowych procesów globalizującej się rzeczywistości. Podjęta i rozwijana problematyka posiada bezsporną wartość, wskazując na istotę procesów edukacyjnych oraz najważniejsze obszary przedmiotu badań pedagogicznych". Z kolei dr hab. Ewa Szadzińska podkreślając teoretyczny i praktyczny charakter prezentowanej publikacji pisze: "Teoretyczny aspekt edukacji refleksyjnej przedstawiają wnikliwe analizy kategorii prawdy, wartości, autorytetu, tożsamości, niemocy, obojętności. Praktyczny aspekt edukacji refleksyjnej zawiera opis pożądanych cech procesu kształcenia i wychowania służącego rozwijaniu człowieka refleksyjnego. Nie jest to metodyczny opis czynności lub zadań, lecz dobrze wyważona prezentacja pozytywnych oraz negatywnych konsekwencji podejmowanych działań pedagogicznych".


WPROWADZENIE

O homunkulusie, równości i wypieraniu
I. Doniosłość oraz prawda refleksyjnej edukacji
II. Wiarogodność pojęcia tożsamości
III. Intelektualne walory sceptycyzmu oraz ironii
IV. Rzeczy elementarne czyli kumanie ziomali
V. Dziedzictwo refleksji, wielokulturowość
VI. Funkcja ambicji i autorytetu w działaniu refleksyjnym
VII. Przemoc symboliczna samotnych
VIII. Wartości, pragnienia młodzieży
IX. Inteligencja społeczna a cywilizacyjny postęp
X. O konsensusie czyli obłudzie
XI. Obojętność
XII. Nad książkami mądrymi, groźnymi i takimi sobie

BIBLIOGRAFIA


204 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022