ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WSPÓŁCZESNA SZKOŁA W NASTĘPSTWIE PRZEMIAN SPOŁECZNO-KULTUROWYCH


RZYMEŁKA-FRĄCKIEWICZ A. - STUDIA I REFLEKSJE SOCJOPEDAGOGICZNE

wydawnictwo: AKAPIT , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 56.90 Twoja cena  54,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Współczesna szkoła w następstwie przemian społeczno-kulturowych

Studia i refleksja socjopedagogiczne


Książka "Współczesna szkoła w następstwie przemian społeczno-kulturowych. Studia i refleksja socjopedagogiczne" pod redakcją Agaty Rzymełki-Frąckiewicz zawiera bogaty wybór tekstów oświetlających szkołę poprzez pryzmat różnych problemów, które pojawiają się w obszarze jej społeczno-pedagogicznego działania.

Zostały one ujęte w cztery części:

1) Szkoła w perspektywie przemian systemu edukacji,

2) Szkoła w aspekcie współczesnych przemian społecznych - konteksty dyskusyjne,

3) Uczeń w sytuacji szczególnej - wybrane konteksty,

4) Potrzeby i praktyka działań kompensacyjnych i profilaktycznych w środowisku szkolnym.

Znaczenie tego edytorskiego wydarzenia podkreśla w recenzji wydawniczej dr hab. Inetta Nowosad, profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego. Czytamy w niej: "Zaprezentowane w recenzowanym tomie rozważania w dużej mierze opisują niepożądane zjawiska w obrębie współczesnej szkoły, jej środowiska wewnętrznego i bezpośrednio z nią powiązanego, jak: rodzina uczniów czy najbliższa społeczność lokalna. Każda inicjowana świadomie zmiana społeczna rodzi oprócz skutków zamierzonych także szereg niepożądanych zjawisk, które zazwyczaj - ze względu na słabość nauk humanistycznych, społecznych i ekonomicznych oraz złożoność materii - trudno jest precyzyjnie przewidywać, zwalczać i kontrolować. Prezentowane teksty ujawniają zagrożenia, niedostatki, problemy do rozwiązania - przez co książka stanowić może impuls do szerszej społecznej dyskusji nad stanem i kondycją współczesnej polskiej szkoły". W sentencji recenzji prof. I. Nowosad zaś stwierdza: "W rezultacie recenzowana publikacja jest bardzo wartościowym i poprawnym metodologicznie materiałem poznawczym. Jest to interesujące opracowanie szczególnie dla jednostek i instytucji, dla których funkcjonowanie współczesnej szkoły jest przedmiotem rozważań na gruncie czysto teoretycznym, ale również w wymiarze praktycznego zastosowania".


WPROWADZENIE

Część I SZKOŁA W PERSPEKTYWIE PRZEMIAN SYSTEMU EDUKACJI

Teresa Wilk
Szkoła jako instytucja, przestrzeń, misja, wartość, zadanie, możliwości, instrument..., czyli o potrzebie tworzenia szkoły zorientowanej na przyszłość. Kultura i sztuka jako źródła wsparcia i rozwoju
Maria Świątkiewicz-Mośny
"Źle, źle, wszystko źle" - o reformowaniu polskiej szkoły. Analiza materiałów prasowych dotyczących zmian w oświacie w 2012 roku
Agata Rzymełka-Frąckiewicz
Dyskusja nad zasadnością obniżenia wieku szkolnego w polskim systemie edukacyjnym: możliwość czy też konieczność?
Marcin Gierczyk
Przemiany w społecznej roli nauczyciela oraz procedura awansu zawodowego - na przykładzie wybranych krajów (Polska, Niemcy, USA, Chiny)

Część II SZKOŁA W ASPEKCIE WSPÓŁCZESNYCH PRZEMIAN SPOŁECZNYCH - KONTEKSTY DYSKUSYJNE

Ewa Bielska
Procesy dyscyplinowania w kontekście szkoły a ryzyko reifikacji uczestniczących w niej podmiotów
Karolina Olszańska, Adam Roter
Szkoła w procesie generowania niesamodzielności w kulturze narcystycznego indywidualizmu (horyzonty pedagogii wielowątkowej)
Iwona Malorny
Kryzys dialogu w diadzie rodzina - szkoła
Anna Gajdzica, Waldemar Snarski
Szkoła społeczna w małym mieście - powodzenie edukacyjne/(nie)powodzenie komercyjne

Część III UCZEŃ W SYTUACJI SZCZEGÓLNEJ - WYBRANE KONTEKSTY

Monika Noszczyk-Bernasiewicz
Funkcjonowanie szkolne nieletnich przed umieszczeniem w placówce resocjalizacyjnej - komunikat z badań
Leszek Wieczorek
Uczniowie i mieszkańcy miasta Dąbrowa Górnicza wobec narkotyków (raport z badań)
Katarzyna Front-Dziurkowska
Uzależnienie a wzory komunikowania młodzieży w Internecie (rozmiary, uwarunkowania i konsekwencje)
Maciej Łoś
Inwersja światów- rzeczywistość a świat zmyślony - refleksje o pozytywnych i negatywnych aspektach korzystania z Internetu przez uczniów uzdolnionych muzycznie

Część IV POTRZEBY I PRAKTYKA DZIAŁAŃ KOMPENSACYJNYCH I PROFILAKTYCZNYCH W ŚRODOWISKU SZKOLNYM

Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz, Katarzyna Kowalczewska-Grabowska
Profilaktyka zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży jako wyzwanie dla współczesnej szkoły
Karina Leksy
Znaczenie szkolnej edukacji zdrowotnej w kreowaniu jakości zdrowia dzieci i młodzieży
Alina Dworak
Zdrowotne uwarunkowania niepowodzeń szkolnych ucznia - o potrzebie działań wspierających i kompensacyjnych /lub/ wyzwanie do działań naprawczych

BIBLIOGRAFIA

INFORMACJE O AUTORACH


271 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022