Negocjacje pragmatyczne i taktyki perswazji w społeczeństwie informacyjnym
Książka Michała Pulita jest odważną próbą sformułowania nowego paradygmatu w
badaniach nad negocjacjami i taktykami perswazji poprzez umieszczenie tych zagadnień w
kontekstach teoretycznych prac Ervinga Goffmana oraz wielu innych przedstawicieli
interakcjonizmu symbolicznego. Choć punkt wyjścia autora jest czysto teoretyczny, to
jego cel jest celem praktycznym i w tym postrzegam wielką zaletę książki. W istotny
sposób wzbogaci ona naszą wiedzę z zakresu socjologii i psychologii negocjacji,
służyć też może niefachowemu czytelnikowi do zapoznania się z ważnymi i
interesującymi teoriami na charakteryzowane wyżej tematy.
Z recenzji prof. dra hab. Jacka Kochanowskiego
Negocjacje pragmatyczne mogą być traktowane jako szczególny przypadek interakcji,
kontaktowania się, komunikowania, wzajemnych wpływów, a to już jest problematyka par
excellence socjologiczna; więcej, to jest samo jądro współczesnej socjologii, w
której, inaczej niż czterdzieści czy pięćdziesiąt lat temu, teoretyzowanie zaczyna
się od poziomu podstawowego – interakcji wchodzących w relacje podmiotów działania.
Bardzo dobrze się stało, że autor pracy przyjął tę strategię badawczą.
Z recenzji prof. dra hab. Andrzeja Szpocińskiego
MICHAŁ PULIT, doktor nauk społecznych w zakresie socjologii
(specjalizacja w mikrosocjologii). Wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w
Nowym Sączu. Członek zwyczajny Polskiego Towarzystwa Socjologicznego. Trener prowadzący
szkolenia w zakresie negocjacji, taktyk wywierania wpływu na ludzi oraz komunikacji
interpersonalnej. Naukowo zainteresowany teorią interakcjonistyczną, tematyką perswazji
i negocjacji.
WSTĘP
I. PARADYGMAT NEGOCJACYJNY
Negocjacje jako działanie połączone
Logika obiektywna aktorów społecznych w negocjacjach
Realizacja własnych celów w negocjacjach
Sprawiedliwość jako bariera akceptowalnych zachowań określonych przez strony
II SOCJOLOGICZNE BADANIA NAD WPŁYWEM SPOŁECZNYM – WCZORAJ I DZIŚ
III CIALDINI I JEGO REGUŁY NEGOCJOWANIA
Potrzeba odwzajemnienia
Zadziwiająca konsekwencja
Myśleć jak wszyscy
Dążenie do sympatii
Potęga władzy i autorytetu
Aura niedostępności
IV FILOZOFIA NEGOCJACJI OPARTYCH NA ZASADACH
Separować problemy od człowieka
Interesy a stanowiska
Pertraktacje na podstawie obiektywnych kryteriów
Techniki podstępu
Najlepsza alternatywa dla negocjowanego porozumienia
Negocjowanie reguł gry
V SYSTEM CAMPA
Odrzucanie potrzeby
Profity niedoskonałości
Wyrażanie i prowokacja negacji
Podążaj za misją i celem
Sztuka generowania pytań
Neutralizacja emocji
Uzmysłowić bolesną perspektywę
Cena negocjacji
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
INDEKS OSÓB
INDEKS RZECZOWY
SUMMARY: PRAGMATIC NEGOTIATIONS AND PERSUASION TACTICS IN THE INFORMATION SOCIETY
268 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka