ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 53.98 51,28   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

FUNKCJONOWANIE SEKTORA HANDLU W ŁAŃCUCHACH DOSTAW


SZCZEPANKIEWICZ W.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 53.98 Twoja cena  51,28 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedmiotem prezentowanych w podręczniku rozważań są możliwości adaptacyjne sektora handlu w dynamice uwarunkowań rynkowych.

Dynamika procesów rynkowych stawia szczególne wymagania przed przedsiębiorstwem handlowym, które stanowi ogniwo łączące głównych partnerów wymiany towarowej - producentów i finalnych użytkowników/konsumentów dóbr i usług. Wskazane tendencje pokazują rosnącą rolę handlu, który wyzwala się od presji producenta („biernego dystrybutora”) i przekształca się w aktywny i agresywny składnik procesów produkcyjnych. W podręczniku autor omówił rolę i funkcję sektora handlu w łańcuchu dostaw w warunkach postępu technologicznego oraz uwarunkowań otoczenia gospodarczego.

W książce przedstawiono:

- Istotę logistyki i jej zadania w zakresie tworzenia i dostarczania wartości dla finalnego klienta;
- Proces dystrybucji w aspekcie sieci powiązań i zależności między sferą produkcji i handlem;
- Uwarunkowania kształtujące potrzeby logistyczne przedsiębiorstw handlowych;
- Organizację i przebieg procesu zaopatrzeniowego oraz instytucjonalne formy zakupów przedsiębiorstw handlowych;
- Problemy decyzyjne w zakresie logistyki handlu oraz instrumenty sterowania przepływami i zapasami w sieciach dostaw.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Integracja obszarów działania logistyki w kierunku zarządzania łańcuchem dostaw

1.1. Logistyka w kształtowaniu procesów gospodarczych

1.2. Koszty organizacji przepływów fizycznych w koncepcji logistyki

1.3. Wartość dla klienta jako wyznacznik funkcjonowania logistyki

1.4. Od logistyki zdezintegrowanej do łańcucha dostaw

1.5. Niepewność i jej redukcja w łańcuchu dostaw

1.6. Determinanty przekształcenia łańcuchów dostaw w kierunku organizacji sieciowych

Rozdział 2. Dystrybucja jako sieć zależności między produkcją i handlem

2.1. Usługi i czynności handlowe w kreowaniu wartości dla finalnego klienta

2.2. Zachowania nabywcy jako wyznacznik przekształceń innowacyjnych w dystrybucji

2.3. Poziom obsługi klienta jako wyznacznik oceny funkcjonowania kanałów dystrybucji

2.4. Handel w systemie dystrybucji dóbr konsumpcyjnych

2.5. Handel w systemie dystrybucji środków produkcji

2.6. Handel internetowy jako alternatywna forma obsługi klienta

Rozdział 3. Handel w kształtowaniu relacji w łańcuchach dostaw

3.1. Rola handlu w kształtowaniu łańcucha dostaw

3.2. Handel w zarządzaniu łańcuchem dostaw opartym na popycie

3.3. Czynniki kształtujące potrzeby logistyczne przedsiębiorstw handlowych

3.4. Usługi wspomagające przepływy fizyczne w handlu (rozwój i tendencje zmian)

3.5. Centra logistyczne jako ogniwo pośrednie w systemie obsługi sektora handlu

Rozdział 4. Organizacja zaopatrzenia sektora handlu w kanałach rynku

4.1. Zadania gospodarki zaopatrzeniowej

4.2. Przedsiębiorstwa handlu detalicznego jako nabywcy instytucjonalni

4.3. Instytucjonalne formy zakupów przedsiębiorstw handlu detalicznego

4.4. Źródła dostaw handlu detalicznego i kryteria ich wyboru

Rozdział 5. Problemy decyzyjne w zakresie logistyki w handlu

5.1. Uwarunkowania realizacji przepływów towarowych w sektorze handlu

5.2. Magazynowanie towarów

5.3. Konfiguracja struktury sieci magazynowania

5.4. Utrzymywanie zapasu towarów

5.5. Transport, problemy decyzyjne w zakresie ekspedycji towarów

5.6. Systemy informacyjne wspomagania zarządzania relacjami producent – handel detaliczny

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel


224 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022