ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CENY TRANSPORTU MIEJSKIEGO W EUROPIE


TOMANEK R.

wydawnictwo: WYD UE KATOWICE , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 56.98 Twoja cena  54,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kluczowym czynnikiem konkurencyjności usług miejskiego transportu zbiorowego są ceny. Mają one coraz istotniejsze znaczenie w zarządzaniu transportem miejskim. Dlatego w zarządzaniu cenami należy wykorzystywać tzw. dobre praktyki.

Taka przesłanka leżała u podstaw podjętego w 2005 roku w Akademii Ekonomicznej w Katowicach projektu badawczego pt. "Modelowanie taryf miejskiego transportu zbiorowego" (projekt nr KBN 1H02C10028), którego celem było zidentyfikowanie kierunków rozwoju taryf transportu miejskiego w Europie i przygotowanie wskazówek mających na celu wykorzystanie zarządzania cenami do poprawy konkurencyjności miejskiego transportu zbiorowego w Polsce. W jego ramach przeprowadzono analizę porównawczą taryf 106 największych miast Unii Europejskiej oraz krajów stowarzyszonych (bez Islandii) i tych, które przystąpiły do UE w 2007 roku (Bułgaria i Rumunia). Miasta te łącznie zamieszkuje ponad 77 min mieszkańców.
Wybrane wyniki badań były już przedmiotem publikacji zespołu autorskiego, jednak przedstawiane były tylko fragmenty bądź wstępne rezultaty badań.

Mając na względzie potrzeby praktyki oraz możliwość wykorzystania wyników badań w pracach naukowych, postanowiono szeroką wersję wyników badań opublikować w postaci niniejszej książki.

Pracę podzielono na cztery rozdziały i dodano aneksy - w tym najobszerniejszy aneks 2, zawierający zbiorcze wyniki porównań taryf w 106 badanych miastach.


Spis treści:

WSTĘP

1. TEORETYCZNE PODSTAWY TWORZENIA TARYF TRANSPORTU MIEJSKIEGO
Taryfy transportowe w polskiej literaturze ekonomiki transportu
Badania taryf transportu miejskiego w Europie
Istota ceny i jej specyfika w transporcie
Ekonomiczna charakterystyka ceny usługi transportowej
Cena usługi transportowej jako element marketingu
Taryfowa postać cen usług transportu miejskiego

2. UWARUNKOWANIA ROZWOJU TARYF TRANSPORTU MIEJSKIEGO W EUROPIE
Rola transportu zbiorowego w obsłudze potrzeb przewozowych
Pozacenowe narzędzia kształtowania podziału zadań przewozowych
Integracja miejskiego transportu zbiorowego
Publiczne finansowanie transportu zbiorowego

3. CHARAKTERYSTYKA TARYF TRANSPORTU MIEJSKIEGO W EUROPIE
Wysokość cen usług miejskiego transportu zbiorowego
Substytucja cen transportu miejskiego
Różnicowanie cen w transporcie miejskim w Europie
Pionowe różnicowanie cen
Poziome różnicowanie cen

4. ZARZĄDZANIE TARYFAMI TRANSPORTU MIEJSKIEGO W POLSCE
Prawne podstawy zarządzania cenami w transporcie miejskim w Polsce
Prawo gminy do stanowienia taryf w transporcie miejskim
Regulacje w zakresie przejazdów ulgowych i bezpłatnych
Procedura zmiany taryfy transportu miejskiego
Ograniczenia ustalania wysokości cen
Strategie pionowego i poziomego różnicowania cen taryfowych
Adaptacja cen do warunków integracji

ZAKOŃCZENIE
Aneks 1. WZORY KWESTIONARIUSZY BADAWCZYCH
Aneks 2. TABLICE ZBIORCZE ANKIETY INTERNETOWEJ MIAST
Aneks 3. KALKULACJA KOSZTÓW PRZECIĘTNYCH UŻYWANIA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH

BIBLIOGRAFIA


189 stron, B5, oprawa miękka                                                         @p

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022