ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 66.00 62,70   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PROBLEMY UCZNIÓW NIEDOSTOSOWANYCH SPOŁECZNIE


PASZKIEWICZ A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 66.00 Twoja cena  62,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Problemy uczniów niedostosowanych społecznie

Analiza historii życia pensjonariuszy Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego


Z recenzji ks. prof. dr. hab. Janusza Mastalskiego:

Jest to ciekawe kompendium wiedzy dotyczącej zjawiska niedostosowania społecznego uczniów. Książka wpisuje się w nurt dyskusji nad sposobami pomocy osobom nieprzystosowanym społecznie. Tekst ma przede wszystkim charakter diagnostyczny, dzięki czemu wzrasta jej znaczenie, bowiem może być przydatna dla wielu środowisk zajmujących się wychowaniem.
Zatem pojawia się na rynku wydawniczym pozycja książkowa, która systematyzując
wiadomości na temat zjawiska niedostosowania społecznego, jednocześnie otwiera nowe przestrzenie dla naukowej dyskusji. Trzeba przy tym zaznaczyć, iż Autorka poprzez wprawne pióro nie zniechęca, a raczej pobudza do dalszych poszukiwań. Niewątpliwie jest to też kopalnia wiedzy na temat źródeł niedostosowania społecznego.

Z recenzji prof. UW dr hab. Krystyny Ostrowskiej:

(...) pragnę z pełną odpowiedzialnością podkreślić, że recenzowana praca wnosi dodatkowe, pogłębione i usystematyzowane spojrzenie na dzieci niedostosowane społecznie kierowane do Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych i może, a nawet powinna, być punktem wyjścia do dostosowania programów wychowawczych tych placówek do kondycji psychologiczno-pedagogicznej kierowanych do niej wychowanków. Innymi słowy recenzowana praca w wydatnym stopniu może pomóc zbliżeniu praktyki pedagogicznej w placówkach wychowawczo-resocjalizujących do faktycznych potrzeb pensjonariuszy i środowiska, z którego się wywodzą. Co z kolei, mam nadzieję, przyśpieszy powrót dzieci i młodzieży do ich otwartego, naturalnego środowiska, a także pomoże rozwinąć bardziej efektywne programy profilaktyczne w szkole i środowisku lokalnym.


Wstęp

Rozdział 1
Teoretyczny status pojęcia niedostosowania społecznego w kontekście historycznym

1.1. Niedostosowanie – nieprzystosowanie społeczne
1.2. Pojęcie niedostosowania społecznego
1.3. Jednostka niedostosowana społecznie
1.4. Typologie niedostosowania społecznego

Rozdział 2
Środowiskowe uwarunkowania niedostosowania społecznego

Rozdział 3
Biologiczne i psychologiczne uwarunkowania niedostosowania społecznego

Rozdział 4
Przejawy niedostosowania społecznego

Rozdział 5
Od niedostosowania społecznego do demoralizacji i przestępczości – perspektywa polskiego i międzynarodowego prawa

Rozdział 6
Metodologiczne podstawy badań własnych

6.1. Założenia badań, przedmiot, cel i problemy
6.2. Definicje i klasyfikacja zmiennych
6.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze
6.4. Teren badań i osoby badane

Rozdział 7
Przejawy niedostosowania społecznego występujące u objętych badaniami uczniów

Rozdział 8
Warunki socjodemograficzne rodzin badanych uczniów

Rozdział 9
Środowisko wychowawcze rodzin objętych badaniami uczniów niedostosowanych społecznie

Rozdział 10
Rozwój psychoruchowy uczniów niedostosowanych społecznie na podstawie badań empirycznych

Rozdział 11
Osobowość uczniów niedostosowanych społecznie w świetle prowadzonych badań

Rozdział 12
Sytuacja szkolna objętych badaniami uczniów niedostosowanych społecznie

Rozdział 13
Postulaty pedagogiczne dla nauczycieli i wychowawców w postępowaniu z dzieckiem/uczniem niedostosowanym społecznie

Zakończenie


314 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022