ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE


KARLIK M.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 49.39 Twoja cena  46,92 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie

skuteczne zarządzanie firmą


Książka prezentuje aktualny stan wiedzy z zakresu szeroko rozumianej innowacyjności.

Nowoczesne przedsiębiorstwo, oparte na informacji i wiedzy, ukierunkowane na klienta, rozpatrywane jest w szerokim kontekście technologicznym, ekonomicznym i społecznym, z uwzględnieniem uwarunkowań, jakie stwarza otoczenie, a także różnorodnych konsekwencji innowacji oraz przejawów oporu przed ich wdrażaniem. Podjęta została także tematyka kształtowania innowacyjnego społeczeństwa oraz oczekiwań wobec innowatorów.

Autor koncentruje się na zagadnieniach poszukiwania, wdrażania i realizowania innowacyjnych projektów, wyróżniając sześć sfer zarządzania tymi procesami, obejmujących:

zmianę strategii, realizację projektów badawczo-rozwojowych, budowanie kompetencji dla innowacji, poszukiwanie okazji do innowacji, bezpieczeństwo własności intelektualnej oraz wspieranie i finansowanie działalności innowacyjnej.

Problematyka diagnozowania, prognozowania i systemu zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie prezentowana jest na podstawie autorskiego modelu siedmiokąta zarządzania innowacjami, rozpatrywanego na przykładzie funkcjonowania sektora teleinformatycznego, ze względu na wysoki poziom jego innowacyjności.

Treść książki uzupełniona jest o krótkie teksty - tzw. „kapsułki” - które zawierają przykłady innowacyjnych przedsiębiorstw i znanych innowatorów. Załączniki obejmują formularz identyfikacji innowacji, ankietę umożliwiającą zdiagnozowanie stanu systemu zarządzania innowacjami oraz przykładową procedurę wdrażania innowacji.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1
Innowacje silą rozwoju ludzkości
1.1.Innowacje na przestrzeni wieków
1.2.Innowacyjne ABC
1.3.Innowacja przełomowa - szansa czy pokusa?
1.4.Od pomysłu do wdrożenia, czyli proces innowacji
1.5.Wprowadzenie do zarządzania innowacjami
1.6.Modele zarządzania innowacjami
1.7.Podsumowanie

Rozdział 2
Innowacyjne przedsiębiorstwo w szerokim kontekście społecznym
2.1.Czynniki wpływające na zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie
2.2.Społeczne konsekwencje innowacji
2.3.Opór przed wdrażaniem innowacji
2.4.Przywództwo nośnikiem innowacji
2.5.Czynniki wspierające kształtowanie innowacyjnego społeczeństwa
2.6.Świat przyszłości - społeczne oczekiwania wobec innowatorów
2.7.Podsumowanie

Rozdział 3
Sfery zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie
3.1.Zmiana strategii przedsiębiorstwa
3.2.Realizacja projektów badawczo-rozwojowych
3.3.Kompetencje dla innowacji
3.4.Poszukiwanie okazji do innowacji
3.5.Bezpieczeństwo innowacyjnej własności intelektualnej
3.6.Finansowanie działalności innowacyjnej
3.7.Wspieranie działalności innowacyjnej
3.8.Podsumowanie

Rozdział 4
Zarządzanie innowacjami w praktyce
4.1.Rozwój innowacji w sektorze teleinformatycznym
4.2.Diagnozowanie stanu innowacyjności przedsiębiorstwa za pomocą siedmiokąta zarządzania innowacjami
4.3.Usprawnienie systemu zarządzania innowacjami z wykorzystaniem metody prognostycznej
4.4.Jak wdrażać innowacje?
4.5.Podsumowanie

Załącznik 1
Wzór formularza identyfikacji innowacji

Załącznik 2
Diagnoza stanu innowacyjności przedsiębiorstwa - ankieta

Załącznik 3
Modelowy przykład procedury wdrożenia innowacji

Słownik podstawowych pojęć

Bibliografia


240 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022