ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

LIBERALIZACJA HANDLU USŁUGAMI W UNII EUROPEJSKIEJ


RUDNICKA M.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 34.50 Twoja cena  32,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Liberalizacja handlu usługami w Unii Europejskiej


"Celem pracy jest przedstawienie uwarunkowań i efektów procesu liberalizacji obrotów usługowych w Unii Europejskiej. Realizacja celu nastąpiła przez identyfikację barier ograniczających rozwój handlu usługami i jednocześnie ukazanie prób ich usunięcia podejmowanych przede wszystkim przez samą Unię Europejską, a także tych będących wynikiem zobowiązań podjętych w ramach Światowej Organizacji Handlu (WTO). W publikacji przeanalizowane zostały horyzontalne regulacje prawne zmierzające do liberalizacji obrotów usługowych Unii Europejskiej zarówno na płaszczyźnie wewnętrznej (w ramach jednolitego rynku wewnętrznego), jak i zewnętrznej (w stosunkach z krajami trzecimi). Efektem prowadzonych badań jest stworzenie opisu dwóch modeli likwidacji protekcjonizmu w handlu usługami: regionalnego (na przykładzie Unii Europejskiej) i globalnego (wypracowanego pod auspicjami WTO). W pracy zrekonstruowane zostały działania państw na rzecz liberalizacji rynku usług zainicjowane przez Unię Europejską w 1957 r. przyjęciem traktatowej zasady swobody świadczenia usług, rozszerzone na skalę globalną poprzez implementację usług do rokowań Rundy Urugwajskiej rozpoczętych w 1994 r. i kontynuowanych do chwili obecnej w ramach Rundy Dohijskiej."

Fragment Wstępu


Wstęp

Rozdział 1.
Teoretyczne aspekty międzynarodowej wymiany usług
1.1.Pojęcie i klasyfikacje usług wymienialnych w skali międzynarodowej
1.1.1.Definicje usług
1.1.2.Klasyfikacje teoretyczne
1.2.Specyfika międzynarodowych obrotów usługowych
1.2.1.Cechy dystynktywne usług
1.2.2.Usługi jako baza rozwoju gospodarczego
1.3.Międzynarodowa wymiana usług w świetle teorii handlu międzynarodowego
1.3.1.Teoria czerpiąca z klasycznych i neoklasycznych teorii handlu
1.3.2.Teoria czerpiąca ze współczesnej teorii handlu
1.3.3.Alternatywne teorie handlu
1.4.Tendencje w światowych obrotach usługowych
1.4.1.Dynamika i struktura geograficzna handlu usługami
1.4.2.Struktura rzeczowa handlu usługami

Rozdział 2.
Polityka protekcjonizmu i liberalizacji międzynarodowego handlu usługami
2.1.Bariery ograniczające międzynarodowy handel usługami
2.1.1.Charakter i rodzaje ograniczeń w handlu usługami
2.1.2.Bariery regulacyjne jako przeszkoda w handlu usługami
2.1.3.Restrykcyjność aktualnej polityki usługowej na świecie
2.1.4.Efekty ekonomiczne zniesienia ograniczeń w handlu usługami
2.2.Korzyści i wyzwania liberalizacji międzynarodowego handlu usługami
2.2.1.Ewolucja międzynarodowych regulacji dotyczących handlu usługami
2.2.2.Specyfika liberalizacji międzynarodowych obrotów usługowych
2.2.3.Czynniki determinujące utrzymywanie ograniczeń w międzynarodowym handlu usługami
2.2.4.Liberalizacja handlu usługami na szczeblu globalnym i regionalnym

Rozdział 3.
Handel usługami w Unii Europejskiej
3.1.Usługi w procesie budowy jednolitego rynku wewnętrznego
3.1.1.Zasady funkcjonowania wewnętrznego rynku usług
3.1.2.Etapy liberalizacji handlu usługami w Unii Europejskiej
3.2.Bariery ograniczające wewnątrzwspólnotowy handel usługami
3.2.1.Stan rynku wewnętrznego usług
3.2.2.Implikacje fragmentacji wewnętrznego rynku usług
3.2.3.Argumenty na rzecz dalszej liberalizacji
3.3.Liberalizacja usług na rynku wewnętrznym
3.3.1.Dyrektywa o usługach na rynku wewnętrznym
3.3.2.Makroekonomiczne konsekwencje uwolnienia rynku usług w Unii Europejskiej
3.3.3.Efekty handlowe liberalizacji sektora usług w Unii Europejskiej
3.4.Transakcje usługowe Unii Europejskiej
3.4.1.Wewnętrzny handel usługami UE
3.4.2.Zewnętrzny handel usługami UE

Rozdział 4.
Multilateralne regulacje handlu usługami w ramach WTO i ich znaczenie dla UE
4.1.Mechanizm liberalizacji handlu usługami w GATS
4.1.1.Geneza GATS
4.1.2.Struktura i zakres przedmiotowy układu
4.1.3.Zobowiązania ogólne i podstawowe normy GATS
4.1.4.Zobowiązania szczegółowe
4.2.Dynamika procesu liberalizacji handlu usługami po zakończeniu Rundy Urugwajskiej
4.2.1.Cele, zasady, zakres i procedury negocjacji usługowych GATS 2000
4.2.2.Przebieg Dohijskiej Rundy negocjacji usługowych
4.2.3.Konfrontacja zwolenników i przeciwników protekcjonizmu i liberalizacji handlu usługami
4.3.Zakres zobowiązań liberalizacyjnych w handlu usługami
4.3.1.Struktura zobowiązań liberalizacyjnych w ramach GATS
4.3.2.Skala otwarcia rynku usług w wyniku negocjacji GATS 2000
4.4.Stanowisko WE w wielostronnych negocjacjach GATS
4.4.1.Specyfika uczestnictwa Wspólnoty Europejskiej w WTO
4.4.2.Układ zobowiązań GATS państw członkowskich WE
4.4.3.Negocjacje usługowe z perspektywy Wspólnoty Europejskiej

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis wykresów


284 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022