|
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W ZESPOLE
REPKA B. wydawnictwo: EDGARD , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 32.89 Twoja cena 31,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Efektywna komunikacja w zespole
Prawidłowa komunikacja w zespole jest niezbędnym elementem skutecznej organizacji
pracy. Pozwala skrócić czas i zwiększyć jakość wykonywanych zadań, a także sprzyja
dobrej atmosferze i owocnej współpracy.
Książka prezentuje wiele cennych wskazówek dotyczących komunikowania się z
podwładnymi, kierownikami i kolegami w pracy, udzielania informacji oraz sprawnego
porozumiewania się mimo różnicy charakterów.
Dowiesz się, jak organizować efektywne spotkania, usprawnić komunikację mailową
czy jak radzić sobie z trudnym współpracownikiem lub niezdecydowanym szefem. W
książce znajdziesz proste techniki, które usprawnią wymianę informacji, takie jak
model 7C czy zasada KISS. Nauczysz się rozpoznawać przyczyny błędów komunikacyjnych i
łagodnie rozwiązywać konflikty interpersonalne, tak by nie powtarzały się w
przyszłości. Test sposoby komunikacji pozwoli obiektywnie ocenić, jaki jest twój styl
porozumiewania się i nad czym warto jeszcze popracować.
Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?
- radzi, jak być uważnym słuchaczem u jak sprawić, by inni cię słuchali
- uczy, jak rozpoznawać błędy i unikać ich w komunikacji w zespole
- przedstawia liczne przykłady, opisy przypadków, narzędzia, a także sprawdzone
techniki usprawniające komunikację w zespole m.in. model SPINKA czy kanapka
- pokazuje, jak organizować spotkania i komunikację mailować, aby stały się
efektywniejsze.
Spis treści:
Wstęp
Część I. Kluczowe aspekty efektywnej komunikacji
1.Osobowościowe czynniki efektywnej komunikacji
Obraz samego siebie
Jasne wyrażanie się
Radzenie sobie z gniewnymi emocjami
Otwartość
2.Behawioralne czynniki efektywnej komunikacji
Role przyjmowane w grupie
Status
Błędy w komunikacji
3. Sprawdź, jak komunikujesz się w pracy - test
Część II. Usprawnij komunikację w zespole
4.Filary skutecznej komunikacji
Zadbaj o spójność komunikacji werbalnej i niewerbalnej
Jak być dobrym słuchaczem?
Spraw, aby inni cię słuchali
Udzielanie informacji zwrotnej
Efektywna komunikacja mailowa
Co zrobić, aby spotkania przynosiły oczekiwane efekty?
5.Techniki wspierające efektywną komunikację
Cykl komunikacyjny w sześciu krokach
Trójkąt retoryczny, czyli kto i co ma wpływ na twoją argumentację
Model 7C, czyli checklista sprawdzająca jasność komunikatu
Pięć kroków do skutecznej prezentacji według Alana H. Monroe‘a
Sześć zasad wywierania wpływu Roberta Cialdiniego
Model wywierania wpływu Cohena-Bradforda
Zasada KISS, czyli jak unikać komplikacji i zamieszania
Porcjowanie i grupowanie informacji
Część III. Rozwiąż problemy komunikacyjne
6.Problemy wynikające z niedookreślenia
Chaos informacyjny
Brak jasnej struktury delegowania uprawnień
Brak przejrzystych kryteriów działania i procedur
Niedookreślony podział obowiązków
Granie do różnych bramek, czyli niespójność celów
7.Problemy związane z różnymi typami charakterów
Problemy między osobowościami w zespole
Walka o wpływy i kontrolę
Plotki korytarzowe
"Jestem mądrzejszy od mojego szefa"
8.Błędy kierowników i podwładnych
Centralizacja decyzji powodująca paraliż lub opóźniająca działanie
Częste zmiany decyzji przełożonego
Niekonstruktywna krytyka
Nierealizowanie zadań przez pracowników
Nieporadny lub niekomunikatywny kierownik
9.Braki w umiejętnościach interpersonalnych
Brak umiejętności przyjęcia perspektywy rozmówcy
Obrażanie się
Wpływ samopoczucia na komunikację
Zakończenie
168 stron, Format: 15.0x21.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|