ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

W SUPERMARKECIE SZCZĘŚCIA O RÓŻNORODNOŚCI ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH


GORNIK-DUROSE M. ZAWADZKA M. RED. / W KONTEKŚCIE JAKOŚCI ŻYCIA

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 66.00 Twoja cena  62,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W supermarkecie szczęścia

O różnorodności zachowań konsumenckich w kontekście jakości życia


Książka ma na celu analizę konsekwencji, jakie dla jakości życia i poczucia szczęścia ma codzienne życie w kulturze zdominowanej przez konsumpcję.

Przedstawia aktualne kierunki poszukiwań wyznaczników decyzji i zachowań człowieka w tej sferze. Wskazuje nowe tendencje i zjawiska w zachowaniach konsumenckich, takie jak „konsumowanie” pracy, merkantylizacja religii, kupowanie doznań i doświadczeń w miejsce produktów i usług oraz różne formy antykonsumpcji. Główny cel książki i kluczowe jej przesłanie odzwierciedla sam tytuł, odwołujący się do pojęcia supermarketu. Pojęcie to – znajome, zrozumiałe i ujmujące charakterystyczne cechy naszego życia – ułatwia skrótowe komunikowanie złożonych treści, odnoszących się do wielu wymiarów ludzkiego bytowania w kulturze, edukacji, pracy, religii, polityce czy rodzinie.

Tytułowy supermarket, oferując różnorodność obiektów, sensów i znaczeń, poprzez włączenie ludzi-konsumentów w rozbudowany dyskurs handlowo-rozrywkowy, powinien – wedle ich oczekiwań i nadziei – zapewnić im szczęście i satysfakcję życiową. O tym, czy nadzieje te i oczekiwania zostają spełnione, traktuje właśnie prezentowana książka.

Ma ona charakter interdyscyplinarny, autorzy rozdziałów to psychologowie, socjologowie i ekonomiści. Zawiera zarówno prace empiryczne, w których przedstawione są aktualne wyniki badań, jak i teoretyczne rozdziały przeglądowe. Kierujemy ją do szerokiego kręgu odbiorców – studentów i nauczycieli akademickich, praktyków zajmujących się marketingiem, reklamą, zachowaniami konsumenckimi oraz do wszystkich osób zainteresowanych jakością życia w kulturze konsumpcji.

Odbiorcami książki mogą być psychologowie, pedagodzy, socjologowie, ekonomiści, rodzice, wychowawcy, terapeuci, ludzie mediów, politycy oraz wszyscy ci, dla których ważna jest problematyka konsumpcji jako zjawiska głęboko zakorzenionego we współczesnej kulturze, oddziałującego na dobrostan jednostek i społeczeństwa jako całości.


Spis treści:

Wprowadzenie

Część 1. Oblicza szczęścia i jakość życia w kulturze konsumpcji

Rozdział 1. Jakość życia – poszukiwanie współczesnego ujęcia
Teresa Słaby

Rozdział 2. W supermarkecie szczęścia
Teresa Sikora

Rozdział 3. Miejsce pracy w kulturze konsumpcji. Etos pasjonującej i interesującej pracy jako forma jej konsumpcji
Damian Grabowski

Rozdział 4. Jak świętować, aby być zadowolonym z życia?
Anna Maria Zawadzka, Piotr Buras, Daria Lewandowska, Natalia Portykus, Magda Skwierawska

Część 2. Wyznaczniki zachowań konsumenckich – nowe zagadnienia

Rozdział 5. Wybory konsumenckie w sytuacjach niepewności i niewiedzy
Tadeusz Tyszka

Rozdział 6. Makiawelizm i inne osobowościowe uwarunkowania zachowań konsumenckich
Irena Pilch

Rozdział 7. Zakupy, zadowolenie z życia i aspiracje życiowe, czyli jakie zakupy i komu mogą podwyższać zadowolenie z życia?
Anna Maria Zawadzka, Joanna Duda

Rozdział 8. Taksonomia leksykalna skojarzeń i struktura postrzegania konsumentów marek
Oleg Gorbaniuk, Monika Toczyńska, Anna Osiak, Agata Szostak

Rozdział 9. Zachowania konsumenckie z perspektywy teorii opanowania trwogi
Łukasz Baka

Rozdział 10. Postawy wobec pieniędzy a kupowanie impulsywne
Agata Gąsiorowska

Rozdział 11. Żyjąc z dnia na dzień lub myśląc o przyszłości. O finansowej perspektywie czasowej i jej determinantach
Magdalena Marczak, Grażyna Wąsowicz-Kiryło

Część III. Aktualne obrzeża konsumpcji – wyzwania dla konsumenta

Rozdział 12. Religijność w kulturze konsumpcji. Jak religijni ludzie radzą sobie z konsumpcją, jak konsumenci radzą sobie z religią?
Jarosław Polak

Rozdział 13. Prorocy Syjonu w konsumpcyjnym Babilonie – muzyka reggae jako wyraz sprzeciwu wobec współczesnej hegemonii pieniądza
Łukasz Jach

Rozdział 14. Antykonsumpcja jako wyraz dbałości o jakość życia
Michał Cebula, Piotr Kucharski

Zakończenie. Współczesna oferta supermarketu szczęścia – nowe zjawiska w zachowaniach konsumenckich. Trójgłos interdyscyplinarny
Małgorzata Górnik-Durose, Bogdan Mróz, Anna Maria Zawadzka


352 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022