|
MODEL BIZNESU NOWE MYŚLENIE STRATEGICZNE
DUCZKOWSKA-PIASECKA M. PONIATOWSKA-JAKSCH M. DUCZKOWSKA-MAŁYSZ K. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 68.00 Twoja cena 64,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Model biznesu
Nowe myślenie strategiczne
Książka wprowadza model biznesu jako konstrukcję organizacyjno-zarządczą do
podejścia strategicznego w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Nowe podejście strategiczne sugeruje, że model biznesu jest koncepcją pozwalającą
na zintegrowany proces zarządzania, uwzględniający decyzje operacyjne i strategiczne w
istniejących warunkach turbulencji, rosnącej konkurencji i rozwoju gospodarki sieciowej.
Autorki są profesorami, pracownikami naukowymi w Szkole Głównej Handlowej w
Warszawie w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie i od lat zajmują się problematyką
rozwoju przedsiębiorstw.
Z recenzji prof. dr. hab. Grzegorza Spychalskiego:
Autorki traktują model biznesu jako konstrukcję organizacyjno-zarządczą
obejmującą zarówno procesy decyzyjne w firmach, jak i systemy narzędziowo-operacyjne
służące gromadzeniu informacji kierowniczych.(...) Uwzględniły w swej perspektywie
wszystkie istotne przesłanki procesów zarządczych, wskazując przede wszystkim na
otoczenie globalne, wyzwania konkurencyjne, rozwój zrównoważony, innowacyjność, nową
ekonomię oraz teorie zachowań konsumenta. W ten sposób model biznesu staje się
fundamentem nowego i nowatorskiego podejścia do zarządzania i organizacji
przedsiębiorstwa.(....) Choć praca nie jest oparta na wynikach badań empirycznych, to
poprzez nowatorskie ujęcie problematyki i niezwykle szerokie tło literatury światowej
stanowi cenny wkład w rozwój dyscypliny nauk o zarządzaniu. Może stanowić źródło
wiedzy dla specjalistów, ludzi nauki, studentów i praktyków zarządzania. Pełni też
funkcje inspirujące do dalszych innowacyjnych koncepcji rozwoju organizacji biznesowych.
Spis treści:
WPROWADZENIE
Rozdział 1. PRZESŁANKI NOWEGO MYŚLENIA STRATEGICZNEGO
1.1. Rewolucja informatyczna czynnikiem krytycznych zmian w gospodarce
1.2. Przeobrażenia społeczne a biznes i etyka
1.3. Nowy wymiar relacji biznesowych
1.4. Sieci biznesowe jako źródło przewagi konkurencyjnej – wybrane elementy
Bibliografia
Rozdział 2. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE WOBEC NOWYCH WYZWAŃ
2.1. Tradycyjny model i narzędzia zarządzania strategicznego
2.2. Ewolucja zarządzania strategicznego w kierunku nowych wyzwań
2.3. Nowe spojrzenie na zarządzanie strategiczne
Bibliografia
Rozdział 3. PRZEDSIĘBIORSTWO JAKO PODMIOT I JAKO PRZEDMIOT DECYZJI
STRATEGICZNYCH
3.1. Istota przedsiębiorstwa jako podmiotu decyzyjnego
3.2. Najważniejsze cechy i zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa
3.3. Zarządzający i ich odpowiedzialność za przedsiębiorstwo
3.4. Struktury zarządcze jako przedmiot decyzji w przedsiębiorstwie
Bibliografia
Rozdział 4. MODEL BIZNESU – NOWE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
4.1. Istota i składowe tworzące model biznesu
4.2. Nowe koncepcje modelu biznesu
4.3. Model biznesu jako konstrukcja zarządcza i koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem
4.4. Innowacje a zmiany modelu biznesu
Bibliografia
Rozdział 5. KLIENT JAKO DETERMINANTA ZMIAN STRATEGICZNYCH
5.1. Natura klienta
5.2. Nabywcy instytucjonalni i ich podejście do decyzji o zakupach
5.3. Zachowania na rynku konsumentów indywidualnych – finalnych
5.4. Klienci.com
Rozdział 6. WARTOŚĆ DLA KLIENTA W NOWYM MYŚLENIU STRATEGICZNYM
6.1. Związek firmy z klientem – wartość dla klienta
6.2. Związek klienta z firmą – wartość dla przedsiębiorstwa
Bibliografia
Rozdział 7. PRZEDSIĘBIORSTWO W SIECI – WOBEC WYZWAŃ DLA MODELU BIZNESU
7.1. Modele e-biznesu – definicje, cechy
7.2. Środowisko e-biznesu i jego implikacje dla modelu biznesu
7.3. Implementacja nowych technologii – aspekt strategiczny
7.4. Zapewnienie bezpieczeństwa i prywatności
Bibliografia
Rozdział 8. SIECIOWE MODELE BIZNESU
8.1. Modele biznesu oparte na ogólnodostępnych sieciach
8.2. Modele e-biznesu – wybrane klasyfikacje
8.3. Chmura obliczeniowa – i co dalej?
Bibliografia
Rozdział 9. MODEL BIZNESU W OPTYCE ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
9.1. Decyzje strategiczne dotyczące modelu biznesu
9.2. Związek modelu biznesu ze strategią przedsiębiorstwa
9.3. Model biznesu a strategie konkurowania
9.4. Zakres i obszary zmian strategicznych w modelu biznesu
Bibliografia
ZAKOŃCZENIE
ANEKS
336 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|