ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BUDŻET ZADANIOWY W TEORII I PRAKTYCE


WINIARSKA K. RED.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 149.00 Twoja cena  141,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Budżet zadaniowy w teorii i praktyce


W książce tej: 

  • trudny proces związany z wdrożenia budżetu zadaniowego w jednostce ilustrujemy praktycznymi przykładami

  • interpretacje przepisów popieramy wskazówkami i wzorami dokumentów

  • wątpliwości rozwiązujemy przedstawiając konkretne rozwiązania

Dzięki publikacji dowiedzą się Państwo m.in.:

  • Jak stworzyć budżet zadaniowy i czym się on różni od budżetu tradycyjnego?

  • W jaki sposób monitorować stopień jego realizacji?

  • Jak dostosować budżet zadaniowy do specyfiki jednostki?

  • Jak dekretować operacje gospodarcze zgodnie z klasyfikacją budżetową i zadaniową?

  • Jakie informacje są niezbędne w sprawozdawczości budżetowej w układzie zadaniowym?

Wszystko to jest poparte licznymi przykładami wzorów (w tym wzór raportu wydatków w zakresie zadań budżetowych), kalkulacjami kosztów będących opracowaniami własnymi autorów (np. wskazanie klucza podziału zasobów sprzętowych pomiędzy zadania) itp.

Wraz z książką oferujemy Państwu bezpłatny miesięczny dostęp do serwisu EkspertBeck.pl – Księgowość budżetowa w sektorze publicznym, gdzie znajdziecie Państwo inne komentarze, porady, akty prawne regulujące funkcjonowanie samorządowych zakładów budżetowych.

Publikacja przyda się bezwzględnie: wójtom gmin, burmistrzom i prezydentom miast, członkom zarządów powiatu i województwa, skarbnikom i sekretarzom w JST, pozostałym pracownikom urzędów gmin i miast, starostw i urzędów marszałkowskich, w tym dyrektorom odpowiednich komórek organizacyjnych, pracownikom jednostek organizacyjnych JST,
radnym, ale także doradcom i konsultantom wspomagającym wdrażanie budżetu zadaniowego w JST


Spis treści:

Wprowadzenie

Notki biograficzne

Wykaz skrótów

1.Teoretyczne zagadnienia budżetu zadaniowego
1.1.Pojęcie budżetu zadaniowego
1.1.1.Geneza budżetu zadaniowego
1.1.2.Zadania budżetu zadaniowego
1.1.3.Zasady budżetu zadaniowego
1.2.Regulacje prawne budżetu zadaniowego
1.2.1.Budżet zadaniowy jako narzędzie zarządzania finansami publicznymi
1.2.2.Wieloletnie planowanie budżetowe elementem budżetu zdaniowego
1.2.3.Związek budżetu zadaniowego z systemem kontroli zarządczej
1.3.Budżet zadaniowy następcą budżetowania tradycyjnego
1.3.1.Układ tradycyjnego budżetu
1.3.2.Założenia budżetu zadaniowego
1.3.3.Proces przejścia z budżetu tradycyjnego na zadaniowy

2.Fazy tworzenia budżetu zadaniowego
2.1.Etapy opracowania budżetu zadaniowego
2.2.Terminy wdrożenia budżetu zadaniowego

3.Zastosowanie klasyfikacji budżetowej w budżecie zadaniowym
3.1.Pojęcie i zadania klasyfikacji budżetowej
3.1.1.Podstawy prawne klasyfikacji budżetowej
3.1.2.Specyfikacja klasyfikacji budżetowej w budżecie państwa i w budżecie JST
3.1.3.Zastosowanie klasyfikacji budżetowej w planowaniu, ewidencji księgowej
i w sprawozdawczości
3.2.Budowa kont księgowych uwzględniająca klasyfikację budżetową i zadaniową
3.2.1.Numeracja zadań budżetowych podstawą budowy kont księgowych
3.2.2.Klasyfikacja kosztów zadań budżetowych na bezpośrednie i pośrednie
3.2.3.Struktura kont księgowych w jednostkach organizacyjnych budżetu państwa
3.2.4.Struktura kont księgowych w jednostkach samorządu terytorialnego
3.2.5.Przykłady budowy kont księgowych dla zadań budżetowych
3.3.Dekretacja operacji gospodarczych zgodnie z klasyfikacją budżetową i zadaniową
3.3.1.Instrukcja obiegu dokumentów finansowo-księgowych, uwzględniająca potrzebę rejestrowania wykonania zadań budżetowych
3.3.2.Dostosowanie polityki (zasad) rachunkowości do specyfiki budżetu zadaniowego
3.3.3.Indeks typowych księgowań w zakresie budżetu zadaniowego
3.4.Raporty księgowe w układzie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej
3.4.1.Częstotliwość sporządzania raportów
3.4.2.Wzór raportu wydatków w zakresie zadań budżetowych
3.4.3.Wzory raportów dochodów i wydatków w zakresie zadań budżetowych na przykładzie gminy będącej również powiatem
3.4.4.Propozycja koordynacji wydatków i dochodów zadań budżetowych

4.Dokumentacja budżetu zadaniowego
4.1.Charakterystyka zadań budżetowych wyznaczonych do realizacji
4.1.1.Etapy procedury budżetowania
4.1.2.Zakres podstawowych informacji o zadaniu budżetowym
4.2.Harmonogram sporządzania planu działań dla zadania budżetowego
4.2.1.Opracowanie planu działań
4.2.2.Określenie sposobu realizacji działań
4.2.3.Klucze podziału zasobów na działania
4.3.Metody wyceny zasobów i źródła informacji o kosztach jednostkowych
4.3.1.Metody wyceny zasobów
4.3.2.Źródła informacji o kosztach jednostkowych
4.4.Określanie mierników i ocena realizacji zadań budżetowych
4.4.1.Określanie mierników działań
4.4.2.Ocena realizacji zadań budżetowych
4.5.Przykłady dokumentacji budżetu zadaniowego
4.5.1.Dokumentacja zadania budżetowego i budżetu w jednostkach samorządu terytorialnego
4.5.2.Dokumentacja budżetu zadaniowego państwa

5.Monitorowanie stopnia realizacji budżetu zadaniowego
5.1.Problematyka monitorowania realizacji budżetu zadaniowego
5.1.1.Pojęcie monitorowania
5.1.2.Cel monitorowania
5.1.3.Metody monitorowania
5.2.Określenie podstaw monitorowania
5.2.1.Wyznaczanie okresów monitorowania
5.2.2.Miernik jako narzędzie pomiaru rezultatów budżetowania
5.2.3.Ewidencja wykonania mierników monitorowania
5.3.Opracowanie i wdrożenie procedur monitorowania
5.3.1.Monitorowanie rezultatów z wykorzystaniem mierników
5.3.2.Kryteria doboru mierników monitoringu
5.3.3.Przykłady mierników - narzędzi monitorowania
5.4.Ocena i prezentacja wyników monitorowania
5.4.1.Warunki skutecznej oceny
5.4.2.Prezentacja wyników monitorowania
5.4.3.Wykorzystywanie wyników monitorowania

6.Dostosowanie budżetu zadaniowego do specyfiki jednostki
6.1.Zakres i szczegółowość budżetu zadaniowego
6.1.1.Zakres budżetu zadaniowego
6.1.2.Szczegółowość budżetu zadaniowego
6.2.Dostosowanie budżetu zadaniowego do specyfiki jednostki
6.2.1.Budżet zadaniowy w urzędzie
6.2.2.Budżet zadaniowy w jednostkach oświatowych
6.2.3.Budżet zadaniowy w jednostkach sfery społecznej
6.2.4.Budżet zadaniowy w jednostkach sfery gospodarki komunalnej
6.3.Specyfika celów i mierników zadań budżetowych
6.3.1.Cele i mierniki dla zadań administracyjnych
6.3.2.Cele i mierniki dla zadań jednostek oświatowych
6.3.3.Cele i mierniki dla zadań sfery społecznej
6.3.4.Cele i mierniki dla zadań sfery gospodarki komunalnej
6.4.Ujęcie wydatków finansowanych z dotacji
6.5.Budżet zadaniowy na przykładach wybranych jednostek samorządu terytorialnego
6.5.1.Budżet zadaniowy gminy i miasta Goleniów
6.5.2.Budżet zadaniowy gminy i miasta Starachowice

7.Sprawozdawczość budżetowa w układzie zadaniowym
7.1.Zasady sporządzania sprawozdań budżetowych w układzie zadaniowym
7.1.1.Jednostki zobowiązane do sporządzenia sprawozdań budżetowych oraz rodzaje sprawozdań budżetowych w układzie zadaniowym
7.1.2.Zakres danych wykazywanych w sprawozdaniach budżetowych w układzie zadaniowym
7.1.3.Okresy sprawozdawcze i terminy przekazywania sprawozdań budżetowych
7.1.4.Forma przekazywania sprawozdań budżetowych w układzie zadaniowym oraz korekty tych sprawozdań
7.2.Podstawy sporządzenia sprawozdań budżetowych w układzie zadaniowym
7.2.1.Dostosowanie zakładowych planów kont do potrzeb budżetu zadaniowego
7.2.2.Koordynacja klasyfikacji budżetowej i zaplanowanych zadań
7.2.3.Zasady ewidencji operacji objętych budżetowaniem zadaniowym
7.3.Przykłady sporządzania sprawozdań budżetowych w układzie zadaniowym
7.3.1.Sprawozdanie Rb-BZ1 - półroczne/roczne z wykonania wydatków budżetów państwa oraz budżetu środków europejskich w układzie zadaniowym

8.Wybrane akty prawne
8.1.Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej w układzie zadaniowym
8.2.Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 grudnia 2009 r. w sprawie klasyfikacji części budżetowych oraz określenia ich dysponentów
8.3.Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 31 maja 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej na rok 2013


264 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022