Wirtualizacja
Problemy, wyzwania, skutki
Książka jest pierwszą w Polsce tak obszerną i interdyscyplinarną monografią
naukową nt. wirtualizacji jako zjawiska, procesu i technologii.
Wytycza nowe obszary badań i działań. Autorami są wybitni uczeni z wielu krajowych
uczelni, reprezentujący różne dyscypliny (inżynierowie, ekonomiści, socjologowie,
politolodzy, filozofowie, prawnicy, wojskowi).
Książka jest próbą rozpoznania nowych zjawisk, ocenia ich skutki i ryzyka.
Rekomenduje podejścia badawcze i kierunki działań edukacyjnych oraz praktycznych.
Czesław Szmidt Przedmowa
CZĘŚĆ I. WIRTUALNOŚĆ - WIRTUALIZACJA (POJĘCIA, KONCEPCJE,
PODEJŚCIA)
Adam Pawłowski Wirtualizacja - historia i próba rekonstrukcji pojęcia
Magdalena Wołek Czy królowa jest naga? Wirtualność jako problem języka
filozofii
Wiesław Sztumski Filozoficzny aspekt wirtualizacji i kwestia cyberontologii
Andrzej P. Wierzbicki Historia i znaczenie pojęcia wirtualności z perspektywy
technicznej
Piotr Sienkiewicz Wirtualizacja cyberprzestrzeni i jej bezpieczeństwo
Lech W. Zacher Człowiek utechniczniony i zwirtualizowany w hybrydowym świecie
Andrzej Kiepas Podmiotowość człowieka w kulturze "realnej
wirtualności"
Monika Miczka-Pajestka Wirtualizacja codzienności a realna potrzeba
"bycia"
CZĘŚĆ II. WIRTUALIZACJA GOSPODARKI (WYMIARY, PRZEJAWY, SKUTKI)
Janusz Golinowski Udział technologii komunikacyjnych w wirtualizacji procesów
gospodarczych
Artur Borcuch Wpływ gospodarki wirtualnej na gospodarkę realną
Maria Ewa Szatlach Podwójna wirtualność gospodarki nieoficjalnej
Kazimierz Perechuda Wirtualizacja procesów opartych na wiedzy podstawą
nowoczesnego niewolnictwa. Nowe paradygmaty i determinanty
przestrzeni przepływów w przedsiębiorstwie sieciowym
Dariusz T. Dziuba Crowdsourcing a migracja rynków pracy do cyberprzestrzeni
Paweł Kossecki Pojęcie i pomiar wartości w wirtualnej rzeczywistości
Grzegorz Mazurek Wirtualizacja marketingu - konceptualizacja
Grażyna Śmigielska Wirtualizacja a budowanie przewagi konkurencyjnej w handlu
Jerzy Kisielnicki Wirtualizacja jako szansa globalizacji polskich przedsiębiorstw
Witold T. Bielecki Wirtualna przedsiębiorczość
Katarzyna Żukrowska Przestrzeń wirtualna w działalności gospodarczej i
bezpieczeństwo
CZĘŚĆ III. WIRTUALIZACJA KULTURY I EDUKACJI (TECHNICYZACJA,
MEDIATYZACJA, PERSPEKTYWY)
Rafał Unicki Technicyzacja jako wirtualizacja kultury w świetle ontologii
wirtualności .
Stanisław Jędrzejewski Wirtualizacja dźwięku: radio - Internet - telefon
komórkowy - iPod - iPhone
Agnieszka Przybyła-Dumin Tekst folkloru w sieci mediów. Wybrane aspekty
Magdalena Rzadkowolska Wirtualizacja w świecie książek
Urszula Świerczyńska-Kaczor Hobbit, Smoki i Centaury - możliwości zastosowania
gier on-line w edukacji
Janusz Janczyk Web 3.0 szansą dla edukacji w obszarze zastosowań wirtualnych
instruktorów
Włodzimierz Chojnacki Paradoks - wirtualne uniwersytety a edukacja humanistyczna
CZĘŚĆ IV. WIRTUALIZACJA SPOŁECZEŃSTWA, POLITYKI I PRAWA
(USIECIOWIENIE, TOŻSAMOŚĆ, PODMIOTOWOŚĆ I PRAWO W CYBERPRZESTRZENI)
Krystyna Leśniak-Moczuk Przemiany więzi społeczeństwa w kontekście
postępu cywilizacyjnego
Alina Betlej Wirtualizacja wspólnoty w społeczeństwie sieci - w poszukiwaniu
kodu cybercywilizacji
Agata Limanówka Wizerunek w Internecie jako element nowej jakości życia
społecznego
Violetta Krawczyk-Wasilewska Randka z awatarem, czyli o społecznym znaczeniu
tożsamości wirtualnych
Filip Pierzchalski Podmiotowość sprawcza on-line - kilka uwag na temat
cyberaktywizmu politycznego
Małgorzata Skórzewska-Amberg Prawo w cyberprzestrzeni -nowa treść czy nowa
forma?
Noty o autorach
594 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka