ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EDUKACJA I TERAPIA PRZEZ SZTUKĘ ARTETERAPIA W ŚWIETLE TEORII DOZNAŃ


RUDOWSKI T. / TRANSKACYJNYCH

wydawnictwo: ENETEIA , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 41.80 Twoja cena  39,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Edukacja i terapia przez sztukę

Arteterapia w świetle teorii doznań transakcyjnych


Arteterapia to dziedzina wiedzy rozwijająca się na pograniczu pedagogiki, psychologii i sztuki. Jej istotą jest lecznicze oddziaływanie na system psychiczny oraz na określone formy zachowania poprzez zastosowanie środków artystycznych.

Autor rozważa teoretyczne, metodyczne, praktyczne i aksjologiczne aspekty arteterapii oraz jej zastosowanie w świetle swojej teorii doznań transakcyjnych. W tym ujęciu edukacja i terapia przez sztukę prowadzą do zmian w samoświadomości osoby zaburzonej, skłaniając ją do odkrywania nowych wartości artystyczno-estetycznych, poznawczo-intelektualnych, filozoficznych, etycznych i duchowych.

W swoich rozważaniach autor nawiązuje do teorii dezintegracji pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego oraz teorii samoświadomości Zbigniewa Zaborowskiego.


Edukacja i terapia przez sztukę – Tomasz Rudowski
Przedmowa: Teoria arteterapii Tomasza Rudowskiego – implikacje do resocjalizacji przez sztukę – Janina Florczykiewicz
Wstęp

Rozdział 1: Edukacja plastyczna a arteterapia osób niedostosowanych społecznie
1.1. Podstawy edukacji plastycznej w zarysie
1.2. Historia rozwoju edukacji plastycznej w Polsce
1.3. Model Edukacji Plastycznej Tadeusza Marciniaka
1.4. Czynniki warunkujące skuteczność realizacji Modelu Edukacji Plastycznej
1.5. Weryfikacja Modelu Edukacji Plastycznej
1.6. Związek treści i form edukacji plastycznej z arteterapią osób niedostosowanych społecznie
1.7. Rozwinięcie teorii arteterapii jednostek niedostosowanych społecznie

Rozdział 2: Arteterapia osób niedostosowanych społecznie – podstawy teoretyczne
2.1. Wprowadzenie
2.2. Zmienność współczynników arteterapii w kontekście socjalizacji i edukacji
2.3. Transformacja znaczeniowa wartości środków artystyczno-estetycznego wyrazu w edukacji i arteterapii
2.4. Artediagnoza – sens wartości środków artystyczno-estetycznego wyrazu
2.5. Uwarunkowania działań arteterapeutycznych w modelach aktywności twórczej
2.6. Czynniki współokreślające arteterapię osób niedostosowanych społecznie
2.7. Arteterapia w kontekście wybranych teorii uczenia się oraz doznań transakcyjnych
2.8. Ku humanizacji procesu uspołecznienia przez arte- i autoarteterapię
2.9. Definicje pięciu wybranych pojęć z zakresu edukacji artystycznej i arteterapii

Rozdział 3: Doznania transakcyjne wartości artystyczno-estetycznych w kontekście edukacji plastycznej i arteterapii
3.1. Wprowadzenie
3.2. Doznania transakcyjne w modelach związku wartości artystycznych i estetycznych
3.3. Doznania zmysłowo-umysłowe w polu zainteresowań neurobiologów oraz teorii pola punktu zerowego mechaniki kwantowej
3.4. Przymiotnikowy Test Uświadamianych Doznań Zmysłowo-Umysłowych (UDZ-U) podczas percepcji i kreacji dzieła sztuki – podstawy teoretyczne

Rozdział 4: Pomiar napięcia emocjonalnego u osób dysfunkcyjnych
4.1. Wprowadzenie
4.2. Podstawy budowy testu do pomiaru ilorazu napięcia emocjonalnego (INE) podczas percepcji dzieł plastycznych
4.3. Inne uwarunkowania i konsekwencje metodologiczne zastosowania testu do pomiaru ilorazu napięcia emocjonalnego
4.4. Uwagi końcowe dotyczące testu INE

Rozdział 5: Artystyczno-edukacyjne i osobowościowe uwarunkowania zachowań twórczych (na przykładach)
5.1. W poszukiwaniu sensu i znaczenia jedności świata – twórczość Barbary Falkowskiej
5.2. Dorobek artystyczny Piotra Trzaskowskiego w świetle analizy wartości artystyczno-estetycznych z uwzględnieniem teorii Stanisława Ignacego Witkiewicza i teorii doznań transakcyjnych
5.3. Analiza wartości poznawczych i edukacyjnych na przykładzie rzeźby Siedzący Grzegorza Gwiazdy
5.4. Nauka i sztuka jako wyraz dopełnienia harmonii świata w koncepcjach Lesława Pytki

Zakończenie
Bibliografia
Aneks
Ilustracje


182 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- ACT SŁOWO W SŁOWO W LECZENIU DEPRESJI I ZABURZEŃ LĘKOWYCH
HAYES S.C. TWOHIG M.P.

- PSYCHOTERAPIA PRAKTYKA PODRĘCZNIK AKADEMICKI
GRZESIUK L. RED.

- ARTETERAPIA NARODZINY IDEI EWOLUCJA TEORII ROZWÓJ PRAKTYKI
SZULC W.

- DIALOG MOTYWUJĄCY W TERAPII ZABURZEŃ LĘKOWYCH
WESTRA H.A.

- PSYCHOTERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA
POPIEL A. PRAGŁOWSKA E.

- ARTETERAPIA PROJEKTY
KAROLAK B. KAROLAK W.

- PSYCHOLOGIA POZYTYWNA
TRZEBIŃSKA E.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022