ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 57.20 54,34   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW PODSEKTORA USŁUG BIZNESOWYCH W POLSCE


MAJCHRZAK M.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 57.20 Twoja cena  54,34 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Konkurencyjność przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w Polsce

Perspektywa mikro-, mezo- i makroekonomiczna


Praca porusza bardzo ważny i aktualny problem badawczy. Rosnąca rola usług w tworzeniu produktu narodowego brutto oraz ich rosnący udział w zatrudnieniu, czynią poruszany przez autorkę temat niezwykle istotnym. (...) W części analitycznej autorka bardzo szczegółowo skupia uwagę na metodach pomiaru konkurencyjności na płaszczyźnie mikro, mezo, makro oraz mega, a także zwraca uwagę na skomplikowane zależności, które zachodzą między nimi. Badania przygotowane przez autorkę są bardzo szczegółowe i odzwierciedlają wieloaspektowość prezentowanego przez nią podejścia. W ostatniej części pracy autorka pogłębia rozważania na temat podsektora usług biznesowych oraz rozważa różne rodzaje strategii, które mogą być stosowane przez przedsiębiorstwa podsektora usług biznesowych. Dodatkowo autorka rozszerzyła analizę o perspektywę rozwoju gospodarczego, czyniąc tym samym wnioski z pracy bardziej uniwersalnymi.

Z recenzji Prof. Wojciecha Bieńkowskiego

Publikacja jest pierwszą w ostatnich latach pracą naukową podejmującą w sposób kompleksowy zagadnienie konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w Polsce.

Badania nad konkurencyjnością przedsiębiorstw, a w szczególności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych są skomplikowane, muszą być ze swej istoty wielopłaszczyznowe i wymagają stosowania różnych metod analizy oraz wykorzystania różnych teorii ekonomicznych. W tym miejscu wypada podkreślić, że autorka pracy wykazała się dużą odwagą badacza podejmując się tych badań. Czy zatem to trudne przedsięwzięcie badawcze jest udane, czy dało satysfakcjonujące i nowe wyniki? Odpowiedź recenzenta na to pytanie jest twierdząca. To ważna publikacja naukowa, z uwagi na liczne walory merytoryczne, takie jak wielopłaszczyznowość i kompleksowość ujęcia, solidne fundamenty teoretyczne, nowe i oryginalne ujęcie problematyki usług biznesowych i znaczenia rozwoju tych usług w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego.

Z recenzji Prof. Sławomira Bukowskiego


Wprowadzenie

Rozdział 1
Podsektor usług biznesowych jako przedmiot badań ekonomii
1.1. Usługi w teorii ekonomii
1.1.1. Usługi w ujęciu historycznym
1.1.2. Teoria trzech sektorów gospodarki i jej ewolucja
1.1.3. Interpretacje usług w teorii ekonomii
1.1.4. Tendencje rozwoju sektora usług
1.2. Dylematy definicyjne i formy usług biznesowych
1.2.1. Miejsce usług biznesowych w systemach klasyfikacji i podziałach usług
1.2.2. Pojęcie i zakres przedmiotowy usług biznesowych
1.2.3. Outsourcing i offshoring jako nowoczesne formy świadczenia usług biznesowych
1.2.4. Obszary zastosowań oraz zalety i wady outsourcingu i offshoringu usług biznesowych
1.3. Rola i funkcje usług biznesowych w gospodarce narodowej
1.3.1. Rola usług biznesowych w procesie produkcji w Polsce
1.3.2. Funkcje gospodarcze usług biznesowych
1.3.3. Perspektywy zmian dynamiki rozwoju podsektora usług biznesowych w Polsce

Rozdział 2
Konkurencyjność przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych - ujęcie teoretyczne
2.1. Pojęcie i rodzaje konkurencyjności
2.1.1. Wybrane ujęcia konkurencyjności
2.1.2. Rodzaje konkurencyjności
2.1.3. Defi nicja konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych
2.2. Kierunki rozwoju badań nad konkurencyjnością i ich znaczenie dla podsektora usług biznesowych
2.2.1. Konkurencyjność a wybrane teorie handlu międzynarodowego
2.2.2. Modelowe ujęcia problematyki konkurencyjności
2.2.3. Dziewięcioczynnikowy model konkurencyjności i jego zastosowanie do analizy konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych
2.3. Przewaga konkurencyjna i jej źródła. Implikacje dla przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych
2.3.1. Klasyczne koncepcje przewagi konkurencyjnej
2.3.2. Współczesne koncepcje przewagi konkurencyjnej
2.3.3. Próba integracji różnych koncepcji przewagi konkurencyjnej i jej zastosowanie w analizie przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych

Rozdział 3
Studium analityczno-badawcze stanu konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w wybranych województwach w Polsce
3.1. Płaszczyzny pomiaru konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych
3.1.1. Konkurencyjność gospodarki jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych
3.1.2. Konkurencyjność podsektora usług biznesowych
3.1.3. Konkurencyjność przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych
3.2. Metodyczne aspekty oceny konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych
3.2.1. Dylematy oceny konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych
3.2.2. Przedmiot badań
3.2.3. Metoda badawcza
3.3. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych
3.3.1. Charakterystyka próby badawczej
3.3.2. Czynniki mikroekonomiczne
3.3.3. Czynniki mezoekonomiczne
3.3.4. Czynniki makroekonomiczne

Rozdział 4
Services-led-development - propozycja nowej koncepcji rozwoju społeczno-gospodarczego
4.1. Specyfika przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych i możliwe strategie konkurowania
4.1.1. Specyfika przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w aspekcie badań własnych
4.1.2. Możliwe strategie konkurowania ze względu na relacje z konkurentami
4.1.3. Możliwe strategie konkurowania ze względu na rodzaj przewagi konkurencyjnej
4.2. Modele konkurowania przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w otoczeniu globalnym
4.2.1. Założenia brzegowe przyjęte do budowy modelu konkurowania przedsiębiorstwa podsektora usług biznesowych
4.2.2. Modele konkurowania przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych
4.2.3. Uwarunkowania wdrożenia proponowanych modeli konkurowania i ich efekty
4.3. Poszukiwanie nowej koncepcji rozwoju społeczno-gospodarczego
4.3.1. Interpretacja wzrostu i rozwoju gospodarczego
4.3.2. Wybrane koncepcje wzrostu i rozwoju gospodarczego
4.3.3. Wstęp do koncepcji services-led-development

Podsumowanie

Bibliografia

Załączniki
Załącznik 1. Sekcje PKD 2007, których wybrane działy stanowią podsektor usług biznesowych
Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety
Załącznik 3. Liczba przedsiębiorstw ogółem i podsektora usług biznesowych według województw zarejestrowanych w rejestrze REGON
Załącznik 4. Liczba przedsiębiorstw wybranych działów przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych zarejestrowanych w rejestrze REGON

Spis rysunków

Spis tabel


256 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022