Działania dostosowawcze polskich przedsiębiorstw w okresie kryzysu
Kryzys stanowi zagrożenie dla firm, ale może też być katalizatorem przemian
gospodarczych – stymulować powstawanie nowych, tańszych dla klientów lub bardziej
efektywnych technologii i produktów, otwierać szanse przed innowacyjnymi rozwiązaniami.
Z badań przeprowadzonych przez zespół autorów wynika, że znacząca grupa
przedsiębiorstw jest w stanie aktywnie przeciwdziałać negatywnym tendencjom. Firmy te
nie tylko redukują koszty, ale również wprowadzają nowe techniki zarządzania oraz
innowacyjne produkty.
Przedmiotem rozważań zawartych w książce są nie tylko mechanizmy kryzysu,
lecz przede wszystkim formy radzenia sobie z nim.
WSTĘP - Kazimierz Zieliński
ROZDZIAŁ 1. Światowy kryzys a sytuacja gospodarcza w Polsce
- Rafał Morawczyński
ROZDZIAŁ 2. Identyfikacja postaw przedsiębiorczych w polskich
przedsiębiorstwach - Izabela Czają
ROZDZIAŁ 3. Modele biznesu polskich przedsiębiorstw w pierwszych latach
światowego kryzysu - Bogdan Rogoda
ROZDZIAŁ 4. Strategiczne działania dostosowawcze polskich przedsiębiorstw
-Zbigniew Michalik
ROZDZIAŁ 5. Zarządzanie operacyjne w polskich przedsiębiorstwach - kierunki
zmian - Bogdan Rogoda
ROZDZIAŁ 6. Działania eksporterów w okresie spowolnienia gospodarczego w Polsce
od połowy 2008 do końca 2009 roku - Rafał Morawczyński
ROZDZIAŁ 7. Formy zatrudnienia preferowane przez polskich pracowników w świetle
badań ankietowych - Małgorzata Kosała
ROZDZIAŁ 8. Zmiany w zakresie źródeł finansowania działalności gospodarczej
badanych polskich przedsiębiorstw - Zbigniew Michalik
ROZDZIAŁ 9. Przełamywanie progów i barier rozwojowych związanych ze
spowolnieniem gospodarczym - Jan Targalski, Bogdan Rogoda
ROZDZIAŁ 10. Oczekiwania małych i średnich przedsiębiorstw w odniesieniu do
działań regulacyjnych i rozwojowych - Izabela Czaja
Literatura
Aneks 1. Kwestionariusz badawczy (dla rozdziałów 1-6 oraz 8-10)
Aneks 2. Struktura próby badawczej (dla rozdziałów 1-6 oraz 8-10)
Aneks 3. Charakterystyka próby badawczej (dla rozdziału 7)
212 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka