ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKETING PRZEDSIĘBIORCY I MENEDŻERA


SZTUCKI T.

wydawnictwo: PLACET , rok wydania 2000, wydanie II

cena netto: 55.50 Twoja cena  52,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Marketing wynaleźli biznesmeni. Ten rynkowy wynalazek XX wieku zrobił niebywałą karierę dzięki sukcesom, jakie zapewnia przedsiębiorcom i menedżerom w ich produkcyjnej, handlowej i usługowej działalności na rynku.

Kariera marketingu może być oceniana z różnego punktu widzenia. Dowodem niebywałego rozwoju marketingu są trudne do obliczenia ilości książek, rozpraw, artykułów czy podręczników, jakie ukazały się i ciągle są publikowane na całym świecie.

Równoległym sposobem oceny kariery marketingu jest ogromny zakres jego praktycznych zastosowań w działalności rozmaitych przedsiębiorstw, a także w instytucjach, których celem nie jest zysk, we wszystkich krajach gospodarki rynkowej.

Nie ulega wątpliwości ważny wkład marketingu w harmonizowanie - w ogromnej skali - podaży i popytu towarów oraz usług o stale rosnących zdolnościach zaspokajania potrzeb i wzrostu konsumpcji, a także przyczynienie się marketingu do rozwoju gospodarczego poszczególnych krajów i gospodarki światowej. Koncepcja marketingu nie pretenduje do roli tworzenia praw ekonomicznych regulujących procesy gospodarcze, jednakże nie sposób nie zauważyć wpływu marketingu na kształtowanie się procesów występujących w skali mikroekonomicznej, będących źródłem i podstawą makroekonomicznego rozwoju gospodarki poszczególnych krajów i układów "naczyń połączonych" gospodarki światowej.

Czemu marketing zawdzięcza tę niebywałą karierę? Odpowiedź na to pytanie wymaga wymienienia kilku najważniejszych czynników upowszechnienia teorii i praktyki marketingu:

po pierwsze - marketing pojawił się wówczas gdy warunki gospodarcze zaczęły wymuszać zmianę orientacji przedsiębiorstw, to jest wówczas, gdy rosnąca podaż produktów wywołana zwiększającą się produkcją nie mogła być, z braku lokalnego popytu, realizowana na rynku działania przedsiębiorstwa;

po drugie - w całym okresie gospodarki rynkowej marketing stał się drogowskazem działania przedsiębiorstw w zmieniających się relacjach podaży i popytu oraz podstawą ukierunkowania orientacji przedsiębiorstw w okresie transformacji rynku dostawcy w rynek nabywcy, przyczyniając się do powstania i rozwoju tego rynku;

po trzecie - koncepcja marketingu doskonaliła się w kolejnych fazach rozwoju gospodarki i wytworzyła współczesną filozofię i strategię przedsiębiorstw, której misją i celem jest zaspokajanie potrzeb nabywców produktów i usług;

po czwarte - w koncepcji marketingu nastąpiło zintegrowanie poszczególnych przedmiotów i rodzajów działań przedsiębiorczych oraz połączenie ich w zwarty układ instrumentów oddziaływania na rynek i pozyskiwania nabywców;

po piąte - karierę marketingowi zapewniły przede wszystkim sukcesy przedsiębiorstw, które wchodząc na rynek i działając na nim, przyjęły filozofię marketingu za podstawę ukierunkowania swych działań wytwórczych i handlowych oraz uznały, że działalność gospodarczą prowadzi się nie wtedy, gdy ma się coś do sprzedania ale wówczas, gdy na rynku są, lub mogą być pozyskani nabywcy na wytwarzane i oferowane produkty oraz usługi.

Znajomość marketingu i umiejętność jego praktycznego zastosowania, we wszystkich dziedzinach i operacjach gospodarczych, stanowi nieoceniony atut powodzenia i rozwoju przedsiębiorstw na rynku krajowym i na rynkach zagranicznych.

Głównym celem prezentowanej książki jest przedstawienie kompleksowej koncepcji strategicznego marketingu oraz wskazanie sposobów praktycznych zastosowań jego zasad, reguł, metod i instrumentów służących przedsiębiorstwu do kształtowania rynku i pozyskiwania nabywców na oferowane produkty i usługi. Jest ona adresowana do nowoczesnych i dynamicznych przedsiębiorców, menedżerów oraz tych, którzy uczą się jak nimi zostać.

356 stron

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022