ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKETING PRZEDSIĘBIORCY I MENEDŻERA


SZTUCKI T.

wydawnictwo: PLACET , rok wydania 2000, wydanie II

cena netto: 55.50 Twoja cena  52,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Marketing wynaleźli biznesmeni. Ten rynkowy wynalazek XX wieku zrobił niebywałą karierę dzięki sukcesom, jakie zapewnia przedsiębiorcom i menedżerom w ich produkcyjnej, handlowej i usługowej działalności na rynku.

Kariera marketingu może być oceniana z różnego punktu widzenia. Dowodem niebywałego rozwoju marketingu są trudne do obliczenia ilości książek, rozpraw, artykułów czy podręczników, jakie ukazały się i ciągle są publikowane na całym świecie.

Równoległym sposobem oceny kariery marketingu jest ogromny zakres jego praktycznych zastosowań w działalności rozmaitych przedsiębiorstw, a także w instytucjach, których celem nie jest zysk, we wszystkich krajach gospodarki rynkowej.

Nie ulega wątpliwości ważny wkład marketingu w harmonizowanie - w ogromnej skali - podaży i popytu towarów oraz usług o stale rosnących zdolnościach zaspokajania potrzeb i wzrostu konsumpcji, a także przyczynienie się marketingu do rozwoju gospodarczego poszczególnych krajów i gospodarki światowej. Koncepcja marketingu nie pretenduje do roli tworzenia praw ekonomicznych regulujących procesy gospodarcze, jednakże nie sposób nie zauważyć wpływu marketingu na kształtowanie się procesów występujących w skali mikroekonomicznej, będących źródłem i podstawą makroekonomicznego rozwoju gospodarki poszczególnych krajów i układów "naczyń połączonych" gospodarki światowej.

Czemu marketing zawdzięcza tę niebywałą karierę? Odpowiedź na to pytanie wymaga wymienienia kilku najważniejszych czynników upowszechnienia teorii i praktyki marketingu:

po pierwsze - marketing pojawił się wówczas gdy warunki gospodarcze zaczęły wymuszać zmianę orientacji przedsiębiorstw, to jest wówczas, gdy rosnąca podaż produktów wywołana zwiększającą się produkcją nie mogła być, z braku lokalnego popytu, realizowana na rynku działania przedsiębiorstwa;

po drugie - w całym okresie gospodarki rynkowej marketing stał się drogowskazem działania przedsiębiorstw w zmieniających się relacjach podaży i popytu oraz podstawą ukierunkowania orientacji przedsiębiorstw w okresie transformacji rynku dostawcy w rynek nabywcy, przyczyniając się do powstania i rozwoju tego rynku;

po trzecie - koncepcja marketingu doskonaliła się w kolejnych fazach rozwoju gospodarki i wytworzyła współczesną filozofię i strategię przedsiębiorstw, której misją i celem jest zaspokajanie potrzeb nabywców produktów i usług;

po czwarte - w koncepcji marketingu nastąpiło zintegrowanie poszczególnych przedmiotów i rodzajów działań przedsiębiorczych oraz połączenie ich w zwarty układ instrumentów oddziaływania na rynek i pozyskiwania nabywców;

po piąte - karierę marketingowi zapewniły przede wszystkim sukcesy przedsiębiorstw, które wchodząc na rynek i działając na nim, przyjęły filozofię marketingu za podstawę ukierunkowania swych działań wytwórczych i handlowych oraz uznały, że działalność gospodarczą prowadzi się nie wtedy, gdy ma się coś do sprzedania ale wówczas, gdy na rynku są, lub mogą być pozyskani nabywcy na wytwarzane i oferowane produkty oraz usługi.

Znajomość marketingu i umiejętność jego praktycznego zastosowania, we wszystkich dziedzinach i operacjach gospodarczych, stanowi nieoceniony atut powodzenia i rozwoju przedsiębiorstw na rynku krajowym i na rynkach zagranicznych.

Głównym celem prezentowanej książki jest przedstawienie kompleksowej koncepcji strategicznego marketingu oraz wskazanie sposobów praktycznych zastosowań jego zasad, reguł, metod i instrumentów służących przedsiębiorstwu do kształtowania rynku i pozyskiwania nabywców na oferowane produkty i usługi. Jest ona adresowana do nowoczesnych i dynamicznych przedsiębiorców, menedżerów oraz tych, którzy uczą się jak nimi zostać.

356 stron

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022