Czytając tę książkę,
można dowiedzieć się, jak wymyślić dobra reklamę, jak sprzedać ją klientowi, a
potem wyprodukować - nie gubiąc po drodze przymiotnika dobra. Osiemnaście lat
doświadczenia reklamowego nauczyło Sullivana, że wszystkie DOBRE pomysły maja szansę
- ogłoszenia prasowe, plakaty, radio i telewizja - ale tylko nielicznym udaje się
przeżyć. Wiedza, którą dzieli się Sullivan, pozwoli przeżyć jeśli nie samym
pomysłom, to przynajmniej ich autorom. Książka jest klarowna, dowcipna, złośliwa, a
jednocześnie pełna miłości do zawodu uprawianego przez autora.
Ludzie w zasadzie
zaprzeczają, jakoby reklama miała na nich jakikolwiek wpływ. Będą się upierać, że
są odporni. I prawdopodobnie wpływ danej reklamy mierzony poszczególnymi przypadkami
okazałby się rzeczywiście skromny. Po pewnym czasie jednak wyniki są niepodważalne,
Mówią, że reklama jest jak pustynny wiatr. Zmiany zachodzące na wydmie w ciągu
godziny są niewielkie, tyle, że po jakimś czasie cały krajobraz ulega zmianie.
Najbardziej pouczająca i
najzabawniejsza książka o życiu agencji reklamowej, Po jej przeczytaniu nawet
ludzie z działu obsługi klienta będą potrafili zrobić świetną reklamę.
Tim Delaney, Leagas-Delaney
Luke Sullivan, copywriter
agencji Fallon McElligott, która przygotowała kampanie reklamowe między innymi dla BMW,
Lee, czasopisma Time i piwa Miller Lite i w 1996 uznana została przez Adweek
za najlepsza agencję roku. Sullivan dwukrotnie zaliczony został przez Adweek do
grona najlepszych twórców reklamy. Jest również laureatem około dwudziestu nagród w
prestiżowym konkursie One Show, odpowiedniku gali Oskarów w świecie reklamy.
W świecie reklamy, pełnym
wyszczekanych, gładkich ekspertów, którzy lepiej się nadają do organizowania lunchów
niż do pisania reklam, Luke Sullivan jest wyjątkiem. Oto przewodnik, który krok po
kroku pokazuje jak pisać oryginalne i skuteczne reklamy.
Tom McElligott, Fallon
McElligott
SPIS TREŚCI
Przedmowa
Rozdział pierwszy Sprzedawca
nie musi chodzić w kraciastym ubraniu
Rozdział drugi Ostrym
ołówkiem pisze się lepiej
Rozdział trzeci Czysta
kartka papieru
Rozdział czwarty Pisać
od samego początku
Rozdział piąty W
przyszłości każdy będzie miał swoje 30 sekund sławy
Rozdział szósty Radio
to piekło. Ale to zimny ogień
Rozdział siódmy "Toto!
Chyba już nie oglądamy prac McCann-Erickson"
Rozdział ósmy Tylko
dobrzy umierają młodo
Rozdział dziewiąty Zadziobany
przez kaczki
Rozdział dziesiąty Dobre
portfolio albo łom
Rozdział jedenasty Robienie
butów a robienie reklamy butów
Zalecane lektury
Podziękowania
Bibliografia
292 strony, twarda oprawa z obwolutą