ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ORIENTACJA NA KLIENTA W PRZEDSIEBIORSTWIE


MAZUREK - ŁOPACIŃSKA K.

wydawnictwo: PWE , rok wydania 2002, wydanie I

cena netto: 37.20 Twoja cena  35,34 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Marketing bez tajemnic to seria praktycznych poradników dających pogłębioną znajomość poszczególnych dziedzin marketingu. Autorzy - opierając się na rozwiązaniach sprawdzonych w praktyce - podają w każdej książce z serii zasady postępowania przy rozwiązywaniu konkretnych problemów dotyczących działania na rynku.

Seria jest adresowana do biznesmenów, menedżerów, kadry kierowniczej urzędów administracji państwowej i samorządowej, studentów wyższych uczelni wszystkich typów oraz słuchaczy różnych kursów i szkoleń doskonalących umiejętności kierownicze i menedżerskie.

Książka Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie:

wyjaśnia podstawową zasadę marketingu, jaką jest orientacja na klienta;

opisuje cechy nowego konsumenta, jego potrzeby i oczekiwania;

radzi, jak wykorzystać wiedzę o zachowaniach konsumentów do kształtowania strategii marketingowej;

przedstawia wyniki badań ankietowych dotyczących stosowania zasady orientacji na klienta w działaniach polskich przedsiębiorstw;

wskazuje kierunki rozwoju orientacji na klienta w przedsiębiorstwie.

 


Spis treści:

 

Wprowadzenie

Część I
KLIENT JAKO OBIEKT DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH

Rozdział 1. Podstawy orientacji na klienta
Co jest istotą orientacji na klienta?
Orientacja na klienta jako podstawowa zasada marketingu

Rozdział 2. Nowy konsument i wyzwania stawiane firmom marketingowym
Jak zmieniają się potrzeby i oczekiwania klientów?
Co cechuje nowego konsumenta?
Jakie wyzwania stoją przed firmami marketingowymi?
Zadowolony klient jako cel działań marketingowych
W jaki sposób można poznać postawy, opinie i zachowania klientów?

Część II
WYKORZYSTYWANIE WIEDZY O ZACHOWANIACH NABYWCÓW
W KSZTAŁTOWANIU STRATEGII MARKETINGOWEJ

Rozdział 3. Segmentacja rynku: kryteria, procedury, ocena
Cechy klientów jako kryteria segmentacji rynku
Czy na podstawie stylów życia konsumentów można wyodrębnić segmenty rynku?
Które przejawy zachowań nabywców mogą być wyznacznikami segmentów rynku?
W jaki sposób dokonywać segmentacji rynku?
Jak ocenić atrakcyjność segmentu rynku?

Rozdział 4. Pozycjonowanie produktów a reguły postępowania konsumentów
Cel i etapy pozycjonowania
Kryteria pozycjonowania
Jakie czynniki wpływają na wybór sposobu pozycjonowania?
Wpływ procesu decyzyjnego konsumenta na pozycjonowanie produktu
Wielkość popytu a wybór kryteriów pozycjonowania
Jak wpływa postrzeganie różnych atrybutów produktu na strategię pozycjonowania?
Wpływ konkurencji między produktami i markami oraz pozycjonowania innych produktów danej linii

Rozdział 5. Przydatność wiedzy o zachowaniach nabywców w polityce rozwoju nowego produktu
Określenie korzyści pożądanych przez konsumentów
Analiza postrzegania produktu i tworzenia postaw konsumenckich
Mechanizm przetwarzania i zapamiętywania informacji o produkcie
Reakcje konsumentów na produkt

Rozdział 6. Znaczenia potrzeb i oczekiwań klientów w określaniu strategii dystrybucji i polityki cen
Czy potrzeby klientów mają wpływ na decyzje dotyczące intensywności dystrybucji?
Wymagania klienta a wybór kanału dystrybucji
Jak kształtować relacje między sprzedawcą a nabywcą?
Wrażliwość konsumentów na ceny i jej wpływ na politykę przedsiębiorstwa

Rozdział 7. Kierunki oddziaływania zachowań nabywców na komunikowanie się przedsiębiorstwa z rynkiem
Jaka jest rola czynników społeczno-kulturowych w tworzeniu przekazu reklamowego?
Oddziaływanie kultury i subkultury
Oddziaływanie grup odniesienia
Wpływ liderów opinii
Jak wpływają na przekaz komunikacyjny wewnętrzne uwarunkowania zachowań nabywców?
Motywacje skłaniające konsumentów do zakupu
Spostrzeganie a koncepcja i tworzenie przekazu
Mechanizmy uczenia się i ich wykorzystanie w tworzeniu przekazu komunikacyjnego
Funkcje postaw i ich kształtowanie za pomocą środków promocji
Przydatność psychograficznych cech nabywców w strategiach komunikacyjnych

Część III
ORIENTACJA NA KLIENTA W DZIAŁANIACH POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW

Rozdział 8. Klient w strategii i badaniach marketingowych przedsiębiorstwa
Czy przedsiębiorstwa mają strategie i plany marketingowe?
Badania marketingowe w przedsiębiorstwach
Czy zaspokojenie potrzeb nabywców jest celem firmy?
Uwzględnianie propozycji klientów w formułowaniu i realizowaniu strategii przedsiębiorstwa

Rozdział 9. Kształtowanie form dystrybucji i poziomu obsługi klientów
Formy sprzedaży i usług posprzedażowych
Gromadzenie informacji o formach i standardach obsługi klientów
Polityka przedsiębiorstw w zakresie reklamacji
Działania zwiększające lojalność klientów
Kontakty przedsiębiorstw z instytucjami ochrony konsumentów

Rozdział 10. Promocja w polskich przedsiębiorstwach
Formy reklamy i częstość ich stosowania w przedsiębiorstwach
Środki promocji sprzedaży
Sprzedaż osobista
Zakres stosowania public relations i sponsoringu

Rozdział 11. Ocena warunków stosowania orientacji na klienta
Opinie przedsiębiorstw o wpływie orientacji na klienta na wyniki ekonomiczne
Jakie czynniki utrudniają przedsiębiorstwom stosowanie orientacji na klienta?

Część IV
KIERUNKI ROZWOJU ORIENTACJI NA KLIENTA W PRZEDSIĘBIORSTWIE

Rozdział 12. Marketing związków firmy z klientami i pracownikami
Dlaczego warto utrzymywać związki z klientami?
W jaki sposób firma tworzy zawiązki z klientami?
Pracownicy firmy jako jej wewnętrzni klienci
Jakie są cele i instrumenty marketingu wewnętrznego?
Na czym polega rola kompleksowego zarządzania jakością (TQM) w kształtowaniu zadowolenia klientów?
Nowoczesne formy komunikowania się firmy z klientem

Rozdział 13. Usługi prokonsumenckie w przedsiębiorstwie
Co to są usługi prokonsumenckie w przedsiębiorstwie?
Informowanie i edukowanie konsumenta
Zarządzanie zażaleniami klientów
Związki przedsiębiorstwa z podmiotami reprezentującymi konsumentów
Funkcja rzecznika interesów konsumentów
Bilans prokonsumencki jako podstawa oceny orientacji na klienta

Słownik użytecznych terminów
Wybrane pozycje bibliograficzne

 


211 stron

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022