Efektywność
zarządzania przedsiębiorstwem we współczesnym świecie jest warunkowana
umiejętnością zastosowania marketingu. W procesie podejmowania decyzji strategicznych i
operacyjnych kierownictwo powinno umieć wykorzystać wiedzę o określonych grupach
klientów i ich potrzebach oraz o zachowaniach konkurentów na rynku, a także zastosować
metody budowania przewagi konkurencyjnej. Proces zarządzania, w który w sposób trwały
są wbudowane: marketingowa filozofia prowadzenia biznesu, wysoki poziom kompetencji
posługiwania się instrumentami marketingowymi oraz profesjonalne stosowanie reguł
marketingowych, zasługuje na przymiotnik marketingowe, niezależnie, czy jest to
zarządzanie strategiczne, czy operacyjne.
Książka
Zarządzanie marketingowe, autorstwa pracowników Katedry Marketingu Uniwersytetu
Szczecińskiego, prezentuje proces zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie,
akcentując jego najważniejsze elementy, od analizy sytuacji marketingowej, przez
planowanie marketingowe, do zarządzania poszczególnymi elementami marketingu-mix.
Spis
treści
Wstęp
Rozdział 1. Marketing w
zarządzaniu przedsiębiorstwem
Rozdział 2. System
informacji marketingowej (SIM)
Rozdział 3. Analiza
sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa
Rozdział 4. Miejsce
strategii marketingowych w strategii przedsiębiorstwa
Rozdział 5. Strategiczne
planowanie marketingowe
Rozdział 6. Decyzje
strategiczne dotyczące produktów
Rozdział 7. Strategie cen
Rozdział 8. Zarządzanie
dystrybucją
Rozdział 9. Zarządzanie
komunikacją marketingową
Rozdział 10. Wpływ
Internetu na strategie marketingowe
Rozdział 11. Globalne
strategie marketingowe
Spis rysunków i tablic
Bibliografia
264 STRONY