ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 33.75 32,06   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JĘZYK NA SPRZEDAŻ CZYLI O TYM JAK JĘZYK SŁUŻY REKLAMIE I JAK REKLAMA..


BRALCZYK J.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2004, wydanie I

cena netto: 33.75 Twoja cena  32,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

"To jest książka o języku reklamy. Twórcy reklamy powinni ją przeczytać. Odbiorcy reklamy - mogą, dla korzyści i satysfakcji. Pierwsi powinni ją przeczytać przede wszystkim dlatego, że ci drudzy przeczytać ją mogą."

To, co w komunikacie reklamowym jest najciekawsze, a także to, co najskuteczniejsze, zależy w znacznej mierze od indywidualnej inwencji, talentu i natchnienia, a także od przypadku, który często pozwala tworzyć teksty znakomicie skuteczne.

Odkrycie przepisu na skuteczną perswazję jest więc ciągle przed nami. Mam wielką nadzieję, że nieprędko taki przepis znajdziemy. Ale to nie znaczy, że nie można zajmować się tym, co pomaga i co przeszkadza w porozumiewaniu się, a także w skutecznej perswazji, która przecież jest rodzajem porozumiewania się.

Reklamowe chwyty i sposoby użycia języka tworzą zbiory praktycznie nieskończone: świadomy czytelnik może przytoczyć zapewne wiele ciekawszych przykładów niż tu podane - rzeczą tej książki jest wprowadzić tylko pewien porządek w pozornie bezładnym, migotliwym i nieokiełznanym świecie tekstów reklamowych, zwłaszcza zaś ich najbardziej "wrażliwych" części: sloganów, gdzie koncentrują się językowe chwyty perswazyjne. Wiele analizowanych autentycznych przykładów będzie w momencie lektury już zapomnianych. Ale przykłady są tylko po to, by zilustrować zjawisko. Równie ważne, jak prawdziwe, są te przykłady, w których fikcyjna lub symboliczna nazwa wskazywać ma na typowość językowej konstrukcji, a nawet takie, których reklamowe wykorzystanie jest być może dopiero przed nami...


Spis treści

I. NA WSTĘPIE

II. GATUNEK: REKLAMA

1. Tekst, komunikat, skuteczność
2. Język w kampanii reklamowej
3. Swoistość gatunkowa
4. Konwencja, forma, treść

III. GRA NADAWCY Z ODBIORCĄ W RACJE I EMOCJE

1. W co nadawca może grać z odbiorcą
2. Racje i emocje, etyka i magia

IV. REKLAMA JAKO ZABAWY W PRAWDĘ

V. JAKI MA BYĆ KOMUNIKAT REKLAMOWY

1. Komunikat jako zbiór cech pożądanych
2. Atrakcyjność
3. Sugestywność
4. Zrozumiałość
5. Zapamiętywanie
6. Zwięzłość
7. Oryginalność

VI. FUNKCJE I MANIPULACJE

VII. ODMIANY JĘZYKA

VIII. SŁOWA

1. Jak działają słowa
2. Jakie słowa działają
3. Nowe słowa

IX. FRAZEOLOGIA

X. GRAMATYKA REKLAMY

1. Części mowy
2. On, ona i reklama, czyli o rodzaju
3. Co się liczy w reklamie,czyli o liczbie
4. Co, komu i gdzie, czyli o przypadku
5. Mniej więcej najlepszy, czyli o stopniu
6. Reklamować reklamowane, czyli o nieosobowych formach czasownika
7. My do ciebie, ja do was, czyli o osobie
8. Teraz jest zawsze, czyli o czasie
9. Kupiłbyś? - to może kup! Czyli o trybie

XI. SKŁADNIA

1. Szyk, elipsa, typy zdań
2. Żeby, więc i bo, czyli o relacjach składniowych

XII. SLOGAN

XIII.TEKST

XIV. REKLAMA I KULTURA

XV. SPOŁECZNY KONTEKST REKLAMY

BIBLIOGRAFIA

146 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022