Potrzeba stosowania
marketingu w polskich szkołach wyższych zrodziła się wraz z powstaniem i rozwojem
rynku usług edukacyjnych na początku lat 90. XX w. Marketing uczelni odnosi się do
rynkowych zachowań szkól wyższych i opiera się na założeniu, że podobnie jak i inne
organizacje przyjmują one aktywną postawę wobec otoczenia, kształtując relacje z
uczestnikami rynku.
Marketing szkół wyższych
jest pracą zbiorową grona autorów, którzy podjęli wspólną ideę określenia podstaw
i zakresu stosowania marketingu w polskich uczelniach. Wśród autorów znajdują się
m.in. wybitni profesorowie marketingu, znawcy rynku edukacyjnego, a także młodzi adepci
dziedziny marketingu. Autorzy reprezentują uczelnie państwowe i prywatne. W publikacji
próbują znaleźć odpowiedzi na pytania związane nie tylko z samą filozofią myślenia
kategoriami marketingowymi w szkole wyższej, ale również stosowanymi tam narzędziami
marketingowymi.
Książka adresowana jest do
Czytelników, którzy z ciekawość, zawodowego obowiązku łub konieczności stanęli
m.in, przed takimi problemami:
- czy usługa edukacyjna
jest produktem, a student klientem na rynku?
- w jaki sposób pogodzić
cele społeczne, którym ma służyć uczelnia z jej celami rynkowymi?
- zzy wykształcenie
absolwentów może być elementem przewagi konkurencyjnej uczelni?
- więcej reklamy czy public
relations? Jakie zadania spełnia promocja uczelni - rekrutowanie kandydatów czy
budowanie wizerunku?
- czy można pogodzić
prosprzedażowe działania marketingowe z postulatem wysokiej jakości nauczania?
- w jaki sposób regulacyjna
rola państwa wpływa na stosowanie marketingu w uczelniach?
- wykładowca a student:
mistrz - uczeń, wyrocznia czy przyjaciel?
- czy koncepcja kształcenia
ustawicznego zredukuje negatywne skutki działania czynników demograficznych?
375 stron