Choć zwrot z inwestycji
marketingowych jest dziś jednym z najważniejszych wskaźników umożliwiających
określenie, jak efektywnie firma wykorzystuje swoje zasoby, niewiele organizacji potrafi
mądrze zarządzać swoim budżetem marketingowym. Ta książka uczy, jak wykorzystać
pomiar zwrotu z inwestycji marketingowych do oceny słuszności strategicznych decyzji
marketingowych oraz jak maksymalizować zysk z każdej złotówki zainwestowanej w
programy marketingowe. Opisano w niej sprawdzone sposoby dokładnego pomiaru rentowności
inwestycji w różne kampanie marketingowe oraz wskazano możliwości wykorzystania wyników
tych pomiarów do polepszenia wyników finansowych całej organizacji.
Omówiono w niej również:
- zarządzanie
rentownością klientów,
- wyznaczanie progu zwrotu z
inwestycji marketingowych,
- standaryzowanie formuły
zwrotu z inwestycji marketingowych,
- strategie ścieżki
klienta (Customer PathingTM),
- pomiar rentowności
marketingu masowego,
- zarządzanie
opłacalnością kampanii marketingowych,
- strategie inwestycji
marketingowych dla różnych segmentów populacji klientów,
- zarządzanie portfelem
inwestycji marketingowych.
Zwrot z inwestycji
marketingowych to bardzo użyteczny wskaźnik, który można modyfikować i stosować na
wiele sposobów w różnych branżach. Właściwie użyty umożliwia porównywanie tak różnorodnych
możliwości inwestycyjnych, jak rozdawanie upominków reklamowych, kampania marketingu
bezpośredniego czy zakup systemu zarządzania relacjami z klientami. Książka
zainteresuje specjalistów ds. marketingu, zarządzających finansami i analityków,
którzy dążą do jak najlepszego wykorzystania posiadanych funduszy marketingowych.
268 stron