Celem książki jest
zapoznanie menedżerów, studentów, ankieterów i kierowników projektów badań
bezpośrednich z:
- podstawową wiedzą o
wybranych metodach i technikach badań bezpośrednich,
- przykładami zastosowań
wybranych metod i technik badań bezpośrednich,
- procedurami badań
przedstawionymi na konkretnych przykładach (m. in. metodami doboru próby, organizacji
badań, także prowadzonych w terenie),
- zakresem zastosowania,
zaletami i wadami poszczególnych metod i technik badawczych,
- możliwym zakresem analiz,
interpretacji i prezentacji badań.
Autorzy pracy pokazują, jak
przeprowadzić prawidłowo z metodologicznego punktu widzenia badanie bezpośrednie oraz
jak je właściwie zinterpretować w aspekcie merytorycznym, a następnie wykorzystać w
podejmowaniu decyzji. Książkę kierujemy do szerokiego grona odbiorców - głównie do
studentów szkół wyższych różnych typów, uczestników seminariów magisterskich i
doktoranckich oraz do pracowników naukowych. Powinna ona zainteresować także menedżerów,
praktyków zajmujących się badaniami marketingowymi, jak również osoby przygotowujące
kampanie reklamowe.
220 stron