ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RACJONALNOŚĆ KONSUMPCJI I ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW


RED. KIEŻEL E.

wydawnictwo: PWE , rok wydania 2004, wydanie I

cena netto: 62.00 Twoja cena  58,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Konsumpcja, zachowania konsumentów i ich racjonalność stają coraz ważniejszymi zagadnieniami współczesnej ekonomii.

W książce Autorzy omawiają racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów w świetle teorii, uwarunkowania i czynniki konsumpcji polskich gospodarstw domowych w latach 1990-2002, a także problemy badania racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów.

Na zakończenie podają wyniki badań oraz ocenę racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów.


Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów w świetle teorii

1.1. Zachowania konsumentów i ich racjonalność
1.1.1. Zachowania konsumentów istota, zakres, determinanty
1.1.2. Racjonalność zachowań konsumentów istota i cechy racjonalnego działania
1.1.3. Kryteria i mierniki racjonalności zachowań konsumentów
1.2. Racjonalność konsumpcji gospodarstw domowych istota, kryteria i mierniki
1.2.1. Konsumpcja racjonalna pojęcie, istota
1.2.2. Kryteria racjonalności konsumpcji
1.2.3. Mierniki spożycia
1.3. Proces integracji Polski z Uni Europejską a racjonalność konsumpcji i zachowań polskich konsumentów
1.4. Gospodarowanie dochodami w gospodarstwach domowych w aspekcie racjonalności zachowań konsumentów
1.5. Zachowania dzieci i młodzieży jako konsumentów istota, determinanty, racjonalność
1.5.1. Determinanty zachowań dzieci i młodzieży jako konsumentów
1.5.2. Racjonalność decyzji dzieci i rodziny
1.6. Oddziaływania interpersonalne jako determinanta zachowań konsumentów i czynnik kształtujący ich racjonalność
1.6.1. Typy oddziaływań interpersonalnych determinujące zachowania konsumentów
1.6.2. Źródła oddziaływań interpersonalnych
1.6.3. Oddziaływania interpersonalne o zróżnicowanym charakterze a kształtowanie się racjonalności decyzji konsumentów
1.7. Wizerunek przedsiębiorstwa i jego znaczenie w wyborach rynkowych konsumentów w aspekcie racjonalności

Rozdział 2. Uwarunkowania konsumpcji polskich gospodarstw domowych w latach 1990-2002

2.1. Makrouwarunkowania i czynniki konsumpcji gospodarstw domowych
2.1.1. Tempo rozwoju gospodarczego kraju mierzone wielkością i dynamik PKB
2.1.2. Zmiany na rynku pracy w okresie transformacji
2.1.3. Inflacja w latach 1989-2002
2.1.4. Zmiany podaży i ich wpływ na poziom spożycia
2.1.5. Dochód jako czynnik wpływający na poziom konsumpcji gospodarstw domowych
2.2. Zmiany konsumpcji gospodarstw domowych w latach 1990-2002
2.2.1. Poziom i struktura wydatków konsumpcyjnych gospodarstw domowych w latach 1990-2002
2.2.2. Zmiany spożycia żywności w gospodarstwach domowych w latach 1990-2002
2.2.3. Wyposażenie gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku w latach 1990-2002
2.2.4. Zmiany konsumpcji usług w okresie transformacji

Rozdział 3. Problemy koncepcyjno-metodyczne badania racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów

3.1. Metodyka badania zachowań konsumentów i konsumpcji gospodarstw domowych
3.1.1. Źródła wiedzy o zachowaniach konsumentów i ich racjonalności; metody analizy zachowań konsumentów
3.1.2. Źródła wiedzy o konsumpcji gospodarstw domowych
3.2. Organizacja badań bezpośrednich racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów; charakterystyka badanej populacji
3.3. Indywidualne badania bezpośrednie (ilościowe i jakościowe) oraz badania pośrednie racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów
3.3.1. Badania racjonalności zachowań konsumentów
3.3.2. Organizacja badań racjonalności konsumpcji gospodarstw domowych
3.3.3. Metodyka i organizacja badań wpływu procesu integracji Polski z Uni Europejską na racjonalność konsumpcji i zachowań polskich konsumentów
3.3.4. Metodyka i organizacja badań racjonalności gospodarowania dochodami pieniężnymi przez gospodarstwa domowe
3.3.5. Metodyka badań racjonalności zachowań dzieci i młodzieży jako konsumentów
3.3.6. Metodyka badań oddziaływań interpersonalnych na racjonalność zachowań konsumentów
3.3.7. Znaczenie wizerunku/reputacji przedsiębiorstwa w rynkowych wyborach konsumentów (charakterystyka próby i narzędzia badawczego)

Rozdział 4. Ocena racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów wyniki badań bezpośrednich

4.1. Racjonalność zachowań konsumentów
4.1.1. Zachowania konsumentów na rynku (z uwzględnieniem faz procesu podejmowania decyzji)
4.1.2. Czynniki różnicujące racjonalność zachowań konsumentów; próba typologii zachowań
4.1.3. Ocena racjonalności zachowań konsumentów
4.2. Racjonalność wydatków i konsumpcji gospodarstw domowych
4.2.1. Ocena racjonalności konsumpcji gospodarstw domowych na podstawie kryterium ekonomicznego
4.2.2. Ocena racjonalności konsumpcji gospodarstw domowych na podstawie kryterium biologicznego
4.2.3. Ocena racjonalności konsumpcji gospodarstw domowych na podstawie kryterium społecznego
4.3. Proces integracji Polski z Uni Europejsk a racjonalność konsumpcji i zachowań polskich konsumentów
4.4. Racjonalność gospodarowania dochodami pieniężnymi przez gospodarstwa domowe
4.5. Ocena racjonalności zachowań gospodarstw domowych z dziećmi
4.6. Racjonalność zachowań dzieci i młodzieży jako konsumentów
4.7. Racjonalność zachowań konsumentów jako rezultat oddziaływań interpersonalnych
4.7.1. Uwagi wstępne
4.7.2. Wpływ oddziaływania normatywnego i zjawiska naśladownictwa na racjonalność zachowań konsumentów
4.7.3. Wpływ oddziaływania informacyjnego na racjonalność zachowań konsumentów
4.8. Wizerunek/reputacja przedsiębiorstwa jako determinanta racjonalności zachowań konsumentów

Zakończenie
Bibliografia
Załącznik


228 stron, oprawa kartonowa

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022