Konsumpcja, zachowania konsumentów i ich racjonalność stają coraz
ważniejszymi zagadnieniami współczesnej ekonomii.
W książce Autorzy omawiają racjonalność konsumpcji i zachowań
konsumentów w świetle teorii, uwarunkowania i czynniki konsumpcji polskich gospodarstw
domowych w latach 1990-2002, a także problemy badania racjonalności konsumpcji i
zachowań konsumentów.
Na zakończenie podają wyniki badań oraz ocenę racjonalności konsumpcji i
zachowań konsumentów.
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział 1. Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów w świetle
teorii
1.1. Zachowania konsumentów i ich racjonalność
1.1.1. Zachowania konsumentów istota, zakres, determinanty
1.1.2. Racjonalność zachowań konsumentów istota i cechy racjonalnego działania
1.1.3. Kryteria i mierniki racjonalności zachowań konsumentów
1.2. Racjonalność konsumpcji gospodarstw domowych istota, kryteria i mierniki
1.2.1. Konsumpcja racjonalna pojęcie, istota
1.2.2. Kryteria racjonalności konsumpcji
1.2.3. Mierniki spożycia
1.3. Proces integracji Polski z Uni Europejską a racjonalność konsumpcji i zachowań
polskich konsumentów
1.4. Gospodarowanie dochodami w gospodarstwach domowych w aspekcie racjonalności
zachowań konsumentów
1.5. Zachowania dzieci i młodzieży jako konsumentów istota, determinanty,
racjonalność
1.5.1. Determinanty zachowań dzieci i młodzieży jako konsumentów
1.5.2. Racjonalność decyzji dzieci i rodziny
1.6. Oddziaływania interpersonalne jako determinanta zachowań konsumentów i czynnik
kształtujący ich racjonalność
1.6.1. Typy oddziaływań interpersonalnych determinujące zachowania konsumentów
1.6.2. Źródła oddziaływań interpersonalnych
1.6.3. Oddziaływania interpersonalne o zróżnicowanym charakterze a kształtowanie się
racjonalności decyzji konsumentów
1.7. Wizerunek przedsiębiorstwa i jego znaczenie w wyborach rynkowych konsumentów w
aspekcie racjonalności
Rozdział 2. Uwarunkowania konsumpcji polskich gospodarstw domowych w latach
1990-2002
2.1. Makrouwarunkowania i czynniki konsumpcji gospodarstw domowych
2.1.1. Tempo rozwoju gospodarczego kraju mierzone wielkością i dynamik PKB
2.1.2. Zmiany na rynku pracy w okresie transformacji
2.1.3. Inflacja w latach 1989-2002
2.1.4. Zmiany podaży i ich wpływ na poziom spożycia
2.1.5. Dochód jako czynnik wpływający na poziom konsumpcji gospodarstw domowych
2.2. Zmiany konsumpcji gospodarstw domowych w latach 1990-2002
2.2.1. Poziom i struktura wydatków konsumpcyjnych gospodarstw domowych w latach 1990-2002
2.2.2. Zmiany spożycia żywności w gospodarstwach domowych w latach 1990-2002
2.2.3. Wyposażenie gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku w latach 1990-2002
2.2.4. Zmiany konsumpcji usług w okresie transformacji
Rozdział 3. Problemy koncepcyjno-metodyczne badania racjonalności konsumpcji
i zachowań konsumentów
3.1. Metodyka badania zachowań konsumentów i konsumpcji gospodarstw domowych
3.1.1. Źródła wiedzy o zachowaniach konsumentów i ich racjonalności; metody analizy
zachowań konsumentów
3.1.2. Źródła wiedzy o konsumpcji gospodarstw domowych
3.2. Organizacja badań bezpośrednich racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów;
charakterystyka badanej populacji
3.3. Indywidualne badania bezpośrednie (ilościowe i jakościowe) oraz badania pośrednie
racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów
3.3.1. Badania racjonalności zachowań konsumentów
3.3.2. Organizacja badań racjonalności konsumpcji gospodarstw domowych
3.3.3. Metodyka i organizacja badań wpływu procesu integracji Polski z Uni Europejską
na racjonalność konsumpcji i zachowań polskich konsumentów
3.3.4. Metodyka i organizacja badań racjonalności gospodarowania dochodami pieniężnymi
przez gospodarstwa domowe
3.3.5. Metodyka badań racjonalności zachowań dzieci i młodzieży jako konsumentów
3.3.6. Metodyka badań oddziaływań interpersonalnych na racjonalność zachowań
konsumentów
3.3.7. Znaczenie wizerunku/reputacji przedsiębiorstwa w rynkowych wyborach konsumentów
(charakterystyka próby i narzędzia badawczego)
Rozdział 4. Ocena racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów wyniki
badań bezpośrednich
4.1. Racjonalność zachowań konsumentów
4.1.1. Zachowania konsumentów na rynku (z uwzględnieniem faz procesu podejmowania
decyzji)
4.1.2. Czynniki różnicujące racjonalność zachowań konsumentów; próba typologii
zachowań
4.1.3. Ocena racjonalności zachowań konsumentów
4.2. Racjonalność wydatków i konsumpcji gospodarstw domowych
4.2.1. Ocena racjonalności konsumpcji gospodarstw domowych na podstawie kryterium
ekonomicznego
4.2.2. Ocena racjonalności konsumpcji gospodarstw domowych na podstawie kryterium
biologicznego
4.2.3. Ocena racjonalności konsumpcji gospodarstw domowych na podstawie kryterium
społecznego
4.3. Proces integracji Polski z Uni Europejsk a racjonalność konsumpcji i zachowań
polskich konsumentów
4.4. Racjonalność gospodarowania dochodami pieniężnymi przez gospodarstwa domowe
4.5. Ocena racjonalności zachowań gospodarstw domowych z dziećmi
4.6. Racjonalność zachowań dzieci i młodzieży jako konsumentów
4.7. Racjonalność zachowań konsumentów jako rezultat oddziaływań interpersonalnych
4.7.1. Uwagi wstępne
4.7.2. Wpływ oddziaływania normatywnego i zjawiska naśladownictwa na racjonalność
zachowań konsumentów
4.7.3. Wpływ oddziaływania informacyjnego na racjonalność zachowań konsumentów
4.8. Wizerunek/reputacja przedsiębiorstwa jako determinanta racjonalności zachowań
konsumentów
Zakończenie
Bibliografia
Załącznik
228 stron, oprawa kartonowa
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.