ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BADANIA MARKETINGOWE NA RYNKU BUSINESS-TO-BUSINESS


KANIEWSKA-SĘBA A. LESZCZYŃSKI G. PILARCZYK B.

wydawnictwo: OFICYNA EKONOMICZNA , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 66.00 Twoja cena  62,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedsiębiorstwa, decydując się na przeprowadzenie badań marketingowych na rynku business-to-business, stają przed problemem, jaką metodę badawczą przyjąć, by zdobyć potrzebne informacje w jak najkrótszym czasie i ponieść jak najmniejsze koszty. Aby dokonać właściwego wyboru, muszą dysponować wiedzą na temat specyfiki badań na tym rynku. Autorzy książki dzielą się doświadczeniami na temat wykorzystania internetowych i tradycyjnych metod zbierania danych w firmach na rynku business-to-business. Opierają się między innymi na wynikach przeprowadzonych przez siebie badań, w których uczestniczyli menedżerowie sprzedaży i marketingu.

W książce omówiono:

  • specyfikę badań marketingowych na rynku business-to-business,
  • problemy pojawiające się w trakcie projektowania badań i sposoby ich rozwiązywania,
  • klasyfikację dostępnych technik badawczych ze wskazaniem ich wad i zalet,
  • zasady projektowania instrumentu pomiarowego (kwestionariusza, scenariusza),
  • sposoby nawiązywania kontaktów z respondentami w ramach wywiadów i badań ankietowych,
  • metody obserwacji i eksperymentu,
  • zasady przeprowadzania zogniskowanych wywiadów grupowych,
  • sposoby zaawansowanego przeszukiwania zasobów Internetu,
  • kryteria stosowane podczas oceny wartości zebranych danych,
  • metody przetwarzania i prezentacji wyników badań,
  • aspekty organizacyjne badań marketingowych.

Publikacja jest przeznaczona dla osób zajmujących się gromadzeniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych w przedsiębiorstwach i różnych instytucjach, a także dla studentów jako materiał uzupełniający do zajęć z badań marketingowych, analizy rynku i marketingu business-to-business.


Bogna Pilarczyk - profesor zwyczajny, kierownik Katedry Strategii Marketingowych w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Autorka około 150 publikacji z zakresu handlu, strategii marketingowych i promocji. Współpracuje z wieloma przedsiębiorstwami w ramach Wielkopolskiej Szkoły Biznesu, gdzie prowadzi między innymi szkolenia z zakresu marketingu farmaceutycznego dla firm z tego sektora. Jest uznanym wykładowcą w Studium Podyplomowym Marketingu Strategicznego na Rynku Farmaceutycznym.

Dr Grzegorz Leszczyński jest pracownikiem naukowym Katedry Strategii Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Autor ponad 50 publikacji na temat marketingu business-to-business, marketingu internetowego i kreatywności w biznesie. Jest kierownikiem Studium Podyplomowego Zarządzania Marketingowego na Rynku Business-to-Business na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Współpracuje z firmami z rynku business-to-business w zakresie badań marketingowych i doradztwa. Jest twórcą i redaktorem czasopisma "Świat Marketingu".

Dr Aleksandra Kaniewska-Sęba jest pracownikiem naukowym Katedry Strategii Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Autorka kilkudziesięciu artykułów i referatów dotyczących nowych koncepcji marketingu, komunikacji marketingowej, badań marketingowych, współautorka książki o analizie rynku. Prowadzi wykłady i szkolenia na temat badań rynku. Współpracuje z przedsiębiorstwami w zakresie badań marketingowych i doradztwa, w tym z firmami działającymi w sferze business-to-business. Jest twórcą i redaktorem czasopisma "Świat Marketingu".


Spis treści

Wstęp

1. Badania marketingowe na rynku business-to-business

Znaczenie i perspektywy rozwoju badań marketingowych
Cechy i zachowania przedsiębiorstw a prowadzenie badań marketingowych
Internet jako nowe narzędzie i obszar badań
Proces badań marketingowych
Błędy w badaniach marketingowych
Kreatywność w badaniach marketingowych

2. Pozyskiwanie informacji marketingowych ze źródeł wtórnych

Cechy i ocena źródeł wtórnych
Dane pochodzące z zasobów firmy
Dane ze źródeł zewnętrznych
Internetowe źródła wtórne
Studium przypadku: Możliwość wykorzystania internetowych źródeł wtórnych do analizy makrootoczenia na przykładzie producenta materiałów budowlanych
Marketingowe bazy danych

3. Obserwacje i eksperymenty

Zasady prowadzenia badań metodą obserwacji
Eksperymenty w badaniach marketingowych

4. Wywiady i ankiety na rynku business-to-business

Wywiady
Ankiety
Łączenie różnych metod prowadzenia wywiadów i ankiet w jednym badaniu (mixed-mode)

5. Projektowanie kwestionariuszy i przygotowanie scenariusza

Przygotowanie kwestionariusza do badań wśród przedsiębiorstw
Projektowanie kwestionariusza online
Scenariusze wywiadów w badaniach jakościowych

6. Motywowanie respondentów do udziału w badaniach

Zwrotność w wywiadach i badaniach ankietowych
Zachowania respondentów
Zwiększanie skłonności przyszłych respondentów do udziału w badaniach

7. Organizacja badań z wykorzystaniem wywiadów i ankiet

Zarządzanie pracą osób prowadzących wywiady bezpośrednie i telefoniczne
Prowadzenie zogniskowanych wywiadów grupowych
Organizacja kontaktów z respondentami w badaniach ankietowych
Wybrane aspekty organizacji ankiet internetowych

8. Analiza i prezentowanie wyników badań

Stosunek decydentów do wyników badań
Analiza danych uzyskanych w badaniach ilościowych
Analiza danych uzyskanych w badaniach jakościowych
Prezentowanie wyników badań

9. Porównanie tradycyjnych i internetowych wywiadów i ankiet

Czas przeprowadzania ankiet i wywiadów
Koszty wywiadów i ankiet
Jakość wyników badań
Czy wywiady i ankiety internetowe są alternatywą dla badań tradycyjnych?
Studium przypadku: porównanie czasu i kosztów badań tradycyjnych i internetowych
Studium przypadku: organizacja i przebieg internetowych wywiadów zogniskowanych i pogłębionych

10. Współpraca z agencją badań marketingowych

Rola, zadania i typy agencji badawczej
Kryteria wyboru agencji badawczej
Zasady współpracy z agencją badawczą
Aneks
Metodyka badań własnych opisanych w książce
Bibliografia
Indeks

320 stron, B5, miękka oprawa ze skrzydełkami

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022