ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.50 48,93   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KANAŁY DYSTRYBUCJI KSZTAŁTOWANIE RELACJI


SPYRA Z.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2008, wydanie II

cena netto: 51.50 Twoja cena  48,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka Zbigniewa Spyry jest jedną z nielicznych na polskim rynku publikacji podejmujących problematykę relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji w sposób tak kompleksowy i udokumentowany. Dla lepszego zrozumienia poruszanej problematyki Autor trafnie dobiera przykłady oraz umiejętnie wykorzystuje możliwości graficznego przedstawienia wielu zjawisk i zależności. W kwestiach dotyczących badania relacji krajowych dostawców z zagranicznymi sieciami handlowymi zachowuje dystans i obiektywizm w sposób wyważony przedstawiając złożoną i wielopłaszczyznową diagnozę obecnego stanu i uwarunkowań, a.także perspektywy i kierunki zmian.

Książka powinna zainteresować praktyków szukających możliwości pogłębienia swojej wiedzy, w tym przede wszystkim specjalistów z dziedziny dystrybucji, menedżerów przedsiębiorstw handlowych krajowych i zagranicznych oraz menedżerów producentów - dostawców odpowiedzialnych za kształtowanie relacji z międzynarodowymi i krajowymi sieciami handlowymi.


Spis treści

Wprowadzenie.

Rozdział l Istota kanałów dystrybucji we współczesnej gospodarce .

1.1. Funkcje i charakter kanałów dystrybucji w zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

1.2. Podmioty kanałów dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych

1.2.1. Producent jako podmiot kanału dystrybucji.

1.2.2. Przedsiębiorstwo handlowe jako podmiot kanału dystrybucji

1.3. Dobór partnerów do współpracy w kanale dystrybucji.

1.3.1. Optyka producenta .

1.3.2. Optyka przedsiębiorstwa handlowego .

1.4. Podstawowe problemy decyzyjne w sferze dystrybucji .

Rozdział 2 Determinanty i typy relacji międzyorganizacyjnych w kanałach dystrybucji

2.1. Istota relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji.

2.2. Współdziałanie podmiotów w kanale dystrybucji - pojęcie, cechy, zasady 

2.2.1. Modele współdziałania podmiotów w kanałach dystrybucji

2.3. Konflikty między podmiotami - uczestnikami kanału dystrybucji

2.3.1. Rozwiązywanie konfliktów w kanale dystrybucji. .

2.4. Czynniki stymulujące i ograniczające rozwój współdziałania podmiotów w kanale dystrybucji

2.5. Ewolucja relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji

2.6. Współczesne tendencje w kształtowaniu relacji między podmiotami - uczestnikami kanału dystrybucji.

Rozdział 3 Metodyka badań relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji. .

3.1. Relacje międzyorganizacyjne w kanale dystrybucji jako obiekt badań

3.2. Aspekty i dylematy metodyczne badania relacji między podmiotami w kanałach dystrybucji

3.3. Modele przydatne do badania uwarunkowań relacji międzyorganizacyjnych w kanałach dystrybucji .

3.4. Mierniki procesu współdziałania podmiotów w kanale dystrybucji. .

Rozdział 4 Handel detaliczny w systemie dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce

4.1. Znaczenie sektora handlu w Polsce i w wybranych krajach europejskich.

4.2. Zagraniczne sieci handlowe w polskim systemie dystrybucji

4.2.1. Zagraniczna sieć handlowa - próba definicji pojęcia. .

4.2.2. Strategie wejścia zagranicznych sieci handlowych na polski rynek.

4.2.3. Podmioty zagraniczne działające w Polsce według form handlu detalicznego .

4.3. Instrumenty marketingowego oddziaływania zagranicznych sieci handlowych na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce .

4.4. Marki własne w strategiach marketingowych zagranicznych sieci handlowych.

4.4. l. Polityka marki w zagranicznych sieciach handlowych. .

4.4.2. Kategorie marek własnych zagranicznych sieci handlowych rozwijane w Polsce .

4.4.3. Marketingowe wyróżniki polityki marek własnych zagranicznyc sieci handlowych w Polsce .

4.4.4. Znaczenie marek własnych zagranicznych sieci handlowych na wybranych rynkach produktowych w Polsce .

4.4.5. Pozycjonowanie cenowe marek własnych zagranicznych sieci handlowych w Polsce .

4.4.6. Perspektywy rozwoju marek własnych zagranicznych sieci handlowych w Polsce .

4.5. Podstawowe cele zagranicznych sieci handlowych w sferze dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce .

4.6. Współczesne przemiany i trendy w systemie dystrybucji międzynarodowej

Rozdział 5 Relacje między podmiotami - uczestnikami kanału dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce w świetle badań .

5 l Przebieg badań bezpośrednich i charakterystyka prób badawczych 

5 2. Motywy współdziałania krajowych dostawców z zagranicznymi

sieciami handlowymi na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce

5.3. Ocena warunków współpracy krajowych producentów - dostawców i zagranicznych sieci handlowych w kanale dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych

5.4. Identyfikacja pól konfliktów w kanale dystrybucji krajowy dostawca - zagraniczna sieć handlowa na rynku produktów konsumpcyjnych. .

5.5. Pozytywne i negatywne aspekty współpracy w sferze dystrybucji z zagranicznymi sieciami handlowymi w opinii krajowych dostawców .

5.6. Relacje zagranicznych sieci handlowych i krajowych producentów - dostawców marek własnych w świetle badań

5.7. Perspektywy rozwoju procesu współdziałania krajowych dostawców i zagranicznych sieci handlowych w sferze dystrybucji produktów konsumpcyjnych - prognoza procesu do 2010 r.

Zakończenie.

Bibliografia.

279 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022