ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE MARKETINGOWO-LOGISTYCZNE. WARTOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ.


MATWIEJCZUK R.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 36.50 Twoja cena  34,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podręcznik "Zarządzanie marketingowo-logistyczne" kierowany jest do studentów ekonomii, zarządzania i marketingu, na uczelniach wyższych, jako lektura do takich przedmiotów, jak: Podstawy Marketingu, Zarządzanie i Planowanie Marketingowe, Zarządzanie Logistyką, a także przedmiotów związanych z procesami rynkowymi. Może ponadto zainteresować kadrę kierowniczą przedsiębiorstw wdrążających nowoczesne koncepcje i metody zarządzania.

W publikacji omówiono koncepcję zintegrowanego zarządzania marketingowo-logistycznego, zdefiniowano najistotniejsze procesy marketingowe i logistyczne, związane z tworzeniem wartości dodanej (dla klienta i dla przedsiębiorstwa), przedstawiono pojęcie efektywności, wskaźniki służące do jej oceny. Ponadto scharakteryzowano cechy i założenia koncepcji: reengineeringu, kluczowych kompetencji, organizacji wirtualnej, TQM, ECR, TMB, Lean Managementu i benchmarkingu. Ważnym uzupełnieniem książki są wyniki badań empirycznych, ilustrujące wykład.

"Praca podejmuje bardzo istotną oraz aktualną tematykę zintegrowanego zarządzania marketingowo-logistycznego, [które] może stanowić swoisty "klucz" do szerszego wykorzystania nowoczesnych koncepcji i instrumentów zarządzania w dążeniu przedsiębiorstwa do osiągnięcia wielowymiarowych efektów strategicznych oraz długofalowego sukcesu na rynku.

(...) Na podkreślenie zasługuje swoboda i erudycja Autora w interpretacji i systematyce kolejnych problemów i próba wskazania sposobów ich rozwiązywania. (...)

Praca - z uwagi na istotne znaczenie podejmowanej w niej problematyki - może przyczynić się do dalszego rozwoju kształcenia w zakresie zarządzania marketingowo-logistycznego, jak również może być przydatna dla sensownie realizowanej praktyki gospodarczej."
Prof. zw. dr hab. Piotr Blaik, kierownik Katedry Marketingu i Logistyki na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Opolskiego


Dr inż. Rafał Matwiejczuk kieruje Zakładem Marketingu i Logistyki na Wydziale Zarządzania i Inżynierii Produkcji Politechniki Opolskiej. Jest również wykładowcą Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Opolu.

 


Spis treści:

Rozdział 1. Podstawy koncepcji zarządzania marketingowo-logistycznego
Marketing jako koncepcja rynkowo zorientowanego zarządzania
Logistyka jako koncepcja zarządzania zorientowana na przepływy
Przestanki i przejawy integracji marketingu i logistyki
Założenia i struktura zarządzania marketingowo-logistycznego
Zadania kontrolne

Rozdział 2. Tworzenie wartości w ramach koncepcji zarządzania marketingowo-logistycznego
Istota oraz podstawowe wymiary i przejawy wartości
Wybrane koncepcje tworzenia wartości
Funkcjonalny i procesowy łańcuch wartości
Marketing i logistyka jako elementy systemu tworzenia wartości
Łańcuch dostaw oraz logistyczny łańcuch wartości
Znaczenie orientacji na procesy w tworzeniu wartości dodanej
Istota i struktura marketingowo-logistycznego łańcucha wartości
Zadania kontrolne

Rozdział 3. Efektywność procesów tworzenia wartości - wybrane problemy
Efekty vs. nakłady jako wyznacznik efektywności procesów tworzenia wartości ..
Teleologiczne i zarządcze aspekty efektywności procesów tworzenia wartości
Podstawowe wymiary efektywności procesów tworzenia wartości
Uwarunkowania oceny efektywności procesów tworzenia wartości
Marketingowo-logistyczne determinanty efektywności procesów tworzenia
wartości
Zadania kontrolne

Rozdział 4. Wybrane koncepcje i systemy zarządzania wspierające tworzenie wartości
Wpływ reengineeringu na tworzenie wartości
Kluczowe kompetencje a procesy tworzenia wartości
Tworzenie wartości w ramach organizacji wirtualnej
Wpływ TQM, ECR, TBM, Lean Management i benchmarkingu
na tworzenie wartości
Zadania kontrolne

Rozdział 5. Efektywność procesów tworzenia wartości - próba oceny w świetle badań
Uwarunkowania działalności rynkowej badanych przedsiębiorstw
Marketingowe czynniki wpływające na efektywność procesów tworzenia wartości
Wpływ logistyki na efektywność procesów tworzenia wartości
Zakres i przejawy zastosowań koncepcji zarządzania marketingowo-logistycznego
Zadania kontrolne

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Indeks rzeczowy


206 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022